Platsannons.nu/Administratör

Lediga jobb som administratör

Här nedan hittar du länkar till sammanställningar över lediga jobb administratör i Sveriges alla län, klicka dig enkelt vidare för att se om det finns några jobb administratör i t.ex. Stockholm, Dalarna eller Norrland. Längst ner på sidan har vi även sammanställt ett urval av lediga jobb administratör i hela Sverige.

Att arbeta som administratör

Administratörer ansvarar för den dagliga verksamheten i en organisation. De ser till att alla system fungerar smidigt och att de anställda når sina mål. Administratörer måste vara organiserade och effektiva och kunna hantera flera uppgifter samtidigt. De måste också vara goda kommunikatörer och kunna förklara komplexa processer tydligt för de anställda.


Urval av lediga administratör jobb i Sverige

Klicka här om du vill gå direkt till länsindelningen

Administratör

Hos företag: Göteborg

Deadline: 2025-03-30

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

Hej !


Nu söker vi efter en administratör som kan arbeta hos oss med vanligt förekommande arbetsuppgifter för yrket som administratör.


Ditt jobb kommer bland annat vara att hålla ordning och reda, avlasta andra och ge riktigt god service. Du kan fungera som stöd till hela verksamheten, en avdeln.. Klicka för att visa hela beskrivningening eller specifika personer. Du har en samordnande roll där du kan arbeta både självständigt och i samarbete med andra.
Villkoren är enligt KOLLEKTIVAVTAL.
Hello!


We are now looking for an administrator who can work with us with common tasks for the profession of administrator.


Your job will include keeping things tidy, relieving others and providing really good service. You can function as support for the entire business, a department or specific people. You have a coordinating role where you can work both independently and in collaboration with others.








مرحبًا!






نحن الآن نبحث عن مسؤول يمكنه العمل معنا بواجبات مشتركة للمهنة كمسؤول.






وستكون مهمتك، من بين أمور أخرى، هي الحفاظ على النظام والنظام، وإراحة الآخرين وتقديم خدمة جيدة حقًا. يمكنك العمل كدعم للشركة بأكملها أو لقسم ما أو لأشخاص محددين. لديك دور تنسيقي حيث يمكنك العمل بشكل مستقل وبالتعاون


Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Deadline: 2025-03-30


Karta som visar var jobbet finns

Lundens Djurhälsa AB

Administratör

Hos företag: Lundens Djurhälsa AB

Deadline: 2025-04-02

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

Älskar du struktur, service och djurhälsoarbete? Lundens Djurhälsa söker nu en noggrann och datorvan administratör till vårt engagerade team!
Om oss
Lundens Djurhälsa AB är ett familjeägt veterinärt kunskapsföretag. Vi arbetar främst med högspecialiserad veterinärmedicinsk grisrådgivning åt cirka 30.. Klicka för att visa hela beskrivningen % av landets grisar. Vi förebygger sjukdomar och arbetet är noggrant reglerat av myndigheter vilket kräver ett ansvarsfullt arbetssätt.
Vi driver även en mindre hästklinik specialiserad på hästars tänder och munhåleproblem
Om tjänsten
Vi söker nu en administratör som brinner för djur och vill stödja vårt arbete med djurhälsovård. Du blir en viktig del av vårt team för att hålla den dagliga verksamheten smidig och effektiv.
Arbetsuppgifter
• Kommunicera med lantbrukare och djurägare via telefon och epost
• Hantering av journaler
• Beställning av material
• Stödja veterinärerna med administrativa uppgifter, inklusive dokumentation och rapportering
· Bidra till en positiv och professionell arbetsmiljö
Vi söker dig som
• Är strukturerad, noggrann och lösningsorienterad
• Trivs med att ha kontakt med djurägare och ge god service
• Har god datorvana och lätt för att lära dig nya system. Vi arbetar främst med word och excel
• Har en förmåga att arbeta självständigt och i team
• Kan prioritera arbetsuppgifter och slutföra dem
Meriterande
• Har erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom djurvård, lantbruk eller kundservice
Vi erbjuder
• Ett spännande och varierande arbete i en liten engagerad arbetsgrupp
• Möjlighet att vara en del av en verksamhet som gör skillnad för djur och djurägare
Låter det som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag!
Plats: Vår klinik utanför Långås
Omfattning: 75-100%
Lön efter överenskommelse
Tillträde: Enligt överenskommelse


Ansökan: Skicka ditt CV och personliga brev till info@lundens.com senast onsdagen den 2 april.
Vid frågor om tjänsten kontakta VD Erik Lindahl, 0705- 591 200 eller receptionen, 0346-91 200.
Intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut, så hör av dig med din ansökan omgående.
Vi ser fram emot att höra från dig!

Deadline: 2025-04-02


Karta som visar var jobbet finns

Randstad

Administratör

Hos företag: Randstad

Deadline: 2025-03-31

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du intresserad av ett administrativt uppdrag på en av de största institutionerna i Göteborg? Har du stor känsla för service och vana av att stötta upp med teknisk support under presentationer och virtuella möten? Då har vi tjänsten för dig!
Som administratör kommer du arbeta med.. Klicka för att visa hela beskrivningen att ge administrativ service som inköp av kontorsvaror, arkivering, samt uppgifter relaterat till lokaler och personal och gäster (kort, nycklar och accesser etc.). Vidare kommer du att bistå med att boka resor och logi för gäster, beställa och tillhandahålla catering till möten och konferenser. Detta är en mångsidig roll där du ingår i ett stöttande och kvalitetsinriktat arbetslag som leds av intuitionens administrativa chef. Du ges möjlighet att bidra och utveckla arbetssätt och rutiner, vara en kvalitetsmedveten samarbetspartner och en smidig proaktiv problemlösare av praktiska saker.  
Vi söker dig som ser det här jobbet som en chans att kombinera service, support och teknik med administration. Som person är du positiv och noggrann och levererar med kvalitet utan att fastna i en detalj längre än nödvändigt. Du är lösningsorienterad med förmåga att skapa tydliga rutiner, förenkla och jobba smart utan att ge avkall på service. Flexibilitet och förmåga att prioritera/omprioritera dagligen är av stor vikt, och en normal dag innebär arbete ofta med många förflyttningar mellan kontorsrum och mötesrum och våningar. Rollen kräver en hög administrativ förmåga, uttalad samarbetsförmåga och relationskompetens samt en förmåga att jobba såväl självständigt som prestigelöst i grupp med kollegor.
Start för uppdraget är 2025-05-05 och kommer att fortlöpa till 2026-08-31. Rekrytering sker löpande. Ifall denna tjänst passar dig som handen i handsken, sök redan idag! 

Ansvarsområden
bokning av resor och logi
inköp av kontorsvaror
arkivering
administration av systembehörigheter
teknisk support vid digitala möten


Kvalifikationer
gymnasium eller likvärdig utbildning 
mycket goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt 
erfarenhet av att hantera administration, meriterande med erfarenhet av planering och genomförande av möten och konferenser
kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift

Meriterande:
3 års arbetslivserfarenhet av administration och erfarenhet av olika administrativa system


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Deadline: 2025-03-31


Karta som visar var jobbet finns

Modersmål

Administratör

Hos företag: Modersmål

Deadline: 2025-04-06

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

I Region Gotland kan du utvecklas och växa, både som individ och tillsammans med andra. När du arbetar hos oss bidrar du till att Gotland blir en ännu bättre plats för människor i livets alla delar. Vi gör varandra bättre.




Modersmålsenheten
Modersmålsenhetens uppdrag är att kompetensförsörja G.. Klicka för att visa hela beskrivningenotlands grundskolor och gymnasieskolor, både kommunala och fristående, med modersmålslärare och studiehandledare på efterfrågade språk.

Idag är vi cirka 40 engagerade medarbetare, varav de flesta har ambulerande tjänster. Vi har en gemensam arbetsplats i Solbergaskolans lokaler i Visby där vår administratör har sin arbetsplats. Modersmålsenheten har ett välfungerande arbetsmiljöarbete och samverkansarbete. En trivselgrupp finns, som anordnar gemensamma aktiviteter för all personal på enheten. Som anställd i regionen har du också genom friskvårdsavtalet möjlighet att med arbetsgivarens stöd upprätthålla en god hälsa.

Dina arbetsuppgifter
Du kommer ha en central roll på enheten och ha många kontakter med personal, UAFs stödfunktioner samt administratörer på andra skolor. Du kommer arbeta med de system som Region Gotland använder, exempelvis Edlevo, Medvind, HR plus, Unikum, Skola24. Du kommer även arbeta i ekonomisystem med fakturahantering samt sammanställa och lämna information till SCB samt fungera som stöd till enhetschef vid budget och prognosarbete.

Ansökningarna om modersmålsundervisning sker främst genom vår e-tjänst och du kommer ansvara för ärendehanteringsprocessen. Du kommer även hjälpa till med andra uppgifter av administrativ karaktär som exempelvis att upprätta och följa upp felanmälningar och beställa varor.

Arbetet som administratör sker i nära samarbete med enhetschef och biträdande enhetschef.

Vem är du?
Du som söker skall ha genomgången gymnasieutbildning, gärna med inriktning mot ekonomi eller annan likvärdig utbildning.

Meriterande är erfarenheter och kunskaper om ärendehantering, protokollskrivning och arbetsmiljöarbete. Du är en van datoranvändare med grundläggande kunskaper i Officepaketet och god förmåga att sätta dig in i olika system.

Du skall vara noggrann, strukturerad och ha förmåga till helhetssyn. Flexibilitet
och initiativförmåga är två viktiga egenskaper i din roll. Det är viktigt att du är bra på att bemöta människor och har ett professionellt sätt. Tjänsten kräver att du kan arbeta självständigt men också samarbeta med andra.

Du har god organisationsförmåga och kan planera ditt arbete utifrån de arbetsuppgifter som finns under året, dels det löpande arbetet men även deadlines i form av registreringar av betyg och statistik. Du bör ha tidigare erfarenhet av arbete med ekonomi/administration och god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

Det är stor fördel om du har erfarenhet av att arbeta i skolans värld och erfarenhet av betygshantering. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Om utbildnings- och arbetslivsförvaltningen



Som en del av Region Gotland bidrar vi i utbildnings- och arbetslivsförvaltningen till barns, ungas och vuxnas lärande och utveckling. Vi ansvarar för bland annat förskola, grundskola, fritidshem, anpassad grund- och gymnasieskola, kulturskola, gymnasie- och vuxenutbildning, arbetsmarknadsinsatser, ungdomsgårdar samt mottagande och etablering av nyanlända. Tillsammans ger vi möjligheter till ett livslångt lärande.

Om Region Gotland

Region Gotland är inte bara Gotlands största arbetsgivare, vi är också den enda regionen i Sverige som har kommunala-, hälso- och sjukvårdsuppgifter och regionalt utvecklingsansvar i en och samma organisation. Det tillsammans med vårt ö-läge skapar förutsättningar för gott samarbete över våra verksamhetsområden.


Vi är över 7000 medarbetare. Tillsammans arbetar för ett hållbart, inkluderande och välmående samhälle för alla som besöker, bor och verkar på Gotland. Vi är drivande i att skapa en trygg och hållbar utveckling över hela ön.


Gotland är en fantastisk plats att leva på, med ett rikt kulturliv, orörd natur och en kreativ entreprenörsanda. Vi är över 61 000 personer som har valt att bo här året om, och vi vill gärna bli fler! Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på https://gotland.com/leva-bo/flytta-hit/


Genom instagramkontot @viarregiongotland visar vi bredden av våra yrken och vilken betydelse vårt arbete har för samhället. Varje vecka visar en ny medarbetare upp sin arbetsvardag.


Övrigt

Region Gotland arbetar enligt kompetensbaserad rekryteringsmetod som syftar till att se varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön. 


Tjänsten ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver komma i anspråk för medarbetare med företrädesrätt samt att tjänsten fortsatt är vakant.


I takt med att omvärlden förändras arbetar Region Gotland i större utsträckning med kvalitet och säkerhet i rekryteringsprocessen. Det innebär att du som kandidat kan komma att omfattas av vissa kontroller inför anställning. Vilka kontroller som tjänsten du söker kan omfattas av får du information om inför eller under intervjun.


Inför samtliga anställningar behöver du som kandidat visa upp ID-handling och personbevis.


Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Deadline: 2025-04-06


Karta som visar var jobbet finns

Bravura

Administratör

Hos företag: Bravura

Deadline: 2025-03-31

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

Vill du arbeta med administration och vill utvecklas på ett företag som satsar på hållbarhet, digitalisering och smarta lösningar? Företaget arbetar för effektivare och miljövänligare logistik!
Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar fram till initialt oktober. Du blir anställ.. Klicka för att visa hela beskrivningend av Bravura och arbetar som konsult hos vår kund. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget. Detta ger både dig och företaget en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.
Arbetsuppgifter
Ett globalt logistikföretag som erbjuder transport- och supply chain-lösningar inom land-, sjö- och flygfrakt. Med en stark internationell närvaro hanterar de fraktspedition, lager och distribution för olika branscher. Företaget satsar på hållbarhet, digitalisering och smarta lösningar för effektivare och miljövänligare logistik. Genom dessa initiativ och tjänster strävar företaget efter att erbjuda effektiva och hållbara logistiklösningar för Umeå och dess omgivningar.
Arbetsuppgifter

Tjänsten innebär varierande administrativa uppgifter, främst kvalitetsuppföljningar, fakturarättelser och statistikhantering i orderprogram. Arbetsuppgifterna inkluderar även att hantera frågor från åkerier, rätta fel och följa upp rutiner enligt instruktioner.
Teamet består av 18 personer inom olika ansvarsområden, såsom trafikledning, utlandstrafik och produktionssupport. Rollen innebär mycket skärmbaserat arbete med fokus på administration, e-posthantering och skriftlig kommunikation, främst på svenska men även viss engelska.

Administration
Fakturarättelser och statistikhantering
Supportera både internt och externt

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Grundläggande gymnasial utbildning
Erfarenhet av administrativa uppgifter och systemvana
God skriftlig kommunikation, främst på svenska men även viss engelska


Vi söker en noggrann och ansvarstagande person som trivs med administrativa uppgifter och har en god förmåga att arbeta strukturerat. Eftersom rollen innefattar kvalitetsuppföljningar, fakturahantering och rättning av fel är det viktigt att vara detaljorienterad och ha ett öga för precision. Arbetet innebär även att hantera frågor från åkerier samt följa upp rutiner enligt instruktioner, vilket kräver en hög grad av självständighet och initiativförmåga.
Eftersom tjänsten är en del av ett större team behöver personen ha en god kommunikativ förmåga och kunna uttrycka sig tydligt och professionellt i både svenska och engelska, särskilt i skrift. Då arbetsuppgifterna är varierande och ofta skärmbaserade krävs också en god anpassningsförmåga för att smidigt kunna växla mellan olika arbetsmoment. Vi söker därför en strukturerad och organiserad person som kan hantera flera uppgifter parallellt och som trivs i en administrativ roll med fokus på kvalitet och effektivitet.

Övrig information
Start: Omgående Plats: Umeå Lön: Enligt överenskommelse
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till info@bravura.se eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!

Sista ansökningsdatum är 2025-02-28

#Nextgen

Deadline: 2025-03-31


Karta som visar var jobbet finns

Scan Sverige

Administratör

Hos företag: Scan Sverige

Deadline: 2025-05-30

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

Är du arbetssökande eller ska du snart ta studenten? Vill du testa på något nytt i arbetslivet? Gillar du planering och administrativa arbetsuppgifter? Vi söker cirka 10 semestervikarier till anläggningen i Skara inom produktionsplanering, transportplanering, materialplanering, reskontra, redovisnin.. Klicka för att visa hela beskrivningeng och export. Hos oss får du en lärorik anställning inom en av Sveriges största livsmedelsproduktioner. Mest kända är vi för våra varumärken Scan, Pärsons, Hot Dogs och Bullens. Som semestervikarie hos oss på Scan erbjuds du även förmåner, så som friskvårdsbidrag och rabatterade kött- och charkprodukter i någon av våra personalbutiker.
Vem du är: Vi söker dig som har fyllt 18 år och som gillar att ha datorn som ditt arbetsverktyg. Du är inte rädd för att hugga i och du är van att hålla högt tempo, samtidigt som du är noggrann. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenheter av administration och vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och värdesätter eget driv, samarbetsförmåga och positiv inställning.

Vad du kan förvänta dig av oss: Utöver spännande arbetsuppgifter och meriterande erfarenhet erbjuder vi friskvårdsbidrag, rabatterade priser i vårt populära personalköp och möjlighet till extrajobb vid behov efter avslutad anställning. Vi är en medarbetarfokuserad organisation och det betyder att vi tror att den bästa prestationen kommer om man samarbetar med varandra; vi lär och växer genom att hjälpas åt. När du arbetar på Scan ska du förvänta dig att bli utmanad och att utmana oss. Scan värnar om en god arbetsmiljö varför hälsokontroller och slumpmässiga alkohol- och drogtester kan förekomma före och under din anställning. Som slutkandidat kommer det att genomföras en bakgrundskontroll via vår leverantör ToFindOut. Facklig kontaktperson för de här tjänsterna är Mattias Petersson, Unionen, mattias.petersson@scansverige.se

Hur ansöker du? Bifoga ditt CV och personliga brev till oss via annonsen. När du ansöker, skriv gärna var du kan tänka dig att arbeta och vad du har för passande erfarenheter för det område du söker. Vi tar endast emot ansökningar som sker via hemsidan. Till din ansökan ser vi gärna att du spelar in eller bifogar en kort videopresentation där du berättar om dig själv. Är du intresserad? Ansök gärna direkt, då vi tillämpar löpande urval och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Sedan mer än 100 år är Scan Sveriges kött- och charkuterimästare. Idag är vi ett ledande livsmedelsföretag där hantverket och omsorgen om hela vår värdekedja – från gård till gaffel – utgör kärnan i vår verksamhet. Vi har en bred produktportfölj med både kött- och växtbaserade livsmedel, välkända varumärken som Scan, Pärsons och Bullens och ett starkt fokus på hållbarhet och ansvarsfull produktion. Tillsammans med våra leverantörer, 6000 svenska gårdar, och våra 1700 medarbetare bidrar Scan Sverige till en framgångsrik svensk livsmedelsproduktion och ett livskraftigt och framtidssäkrat svenskt lantbruk.

Deadline: 2025-05-30


Karta som visar var jobbet finns

Perido AB

Administratör sökes!

Hos företag: Perido AB

Deadline: 2025-04-18

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

Är du en administratör med en passion för struktur och ordning? Har du minst två års erfarenhet i en liknande roll och goda kunskaper i Excel? Om du dessutom har ett intresse för historiska byggnader och inredningar kan det här vara din drömroll. Läs vidare och se om du håller med!
Om tjänsten
Vi på.. Klicka för att visa hela beskrivningen Perido letar efter en administratör till vår kund, vars samhällsuppdrag är att förvalta och utveckla byggnader och miljöer som den svenska staten äger. De söker nu en administratör som kommer att hjälpa till med dokumentation av tre inventeringar av inventarier i tre Länsresidens: Växjö, Malmö och Västerås. Viss bildhantering av enklare slag förekommer. Denna tjänst är belägen på kundens kontor i Stockholm, där arbetet sker på plats.
Dina egenskaper
För att lyckas i rollen som administratör söker vi dig som är noggrann, strukturerad och ansvarstagande. Du trivs med att arbeta självständigt samtidigt som du har lätt för att samarbeta med andra. Du är social och tycker om att jobba med systematiskt och noggrant arbete inom tydliga ramar. Avslutningsvis så är ett intresse för historiska miljöer och inredningar en fördel.
Är det dig vi söker?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Gymnasium eller likvärdig utbildning
Minst två (2) års arbetslivserfarenhet som administratör/assistent
Kunskaper i enklare bildhantering
Mycket goda kunskaper i MS Office, framförallt Excel
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift

Meriterande:
Kunskaper i Pythagoras

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till och med 2025-07-07. Start omgående.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35177 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Deadline: 2025-04-18


Karta som visar var jobbet finns

Perido AB

Administratör sökes!

Hos företag: Perido AB

Deadline: 2025-04-12

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

Vill du arbeta i en central och viktig roll där du får stötta chefer och hantera varierade administrativa uppgifter? Är du en strukturerad och serviceinriktad administratör som trivs i en stödjande roll? Vi söker nu en administratör som vill bidra till en effektiv och välfungerande verksamhet. Är de.. Klicka för att visa hela beskrivningent dig vi letar efter?
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu en administratör för vår kunds räkning, närmare bestämt en myndighet. I rollen kommer du att agera ett värdefullt chefsstöd hos kunden. Här får du en nyckelroll i att organisera och effektivisera arbetet samtidigt som du arbetar nära ledningen. Uppdraget är på heltid och utförs huvudsakligen på kontoret i centrala Stockholm. Om du är strukturerad, serviceinriktad och trivs med att ha en viktig stödfunktion, kan detta vara rätt roll för dig!
Dina egenskaper
För att trivas och lyckas i rollen som administratör är det viktigt att ha en god samarbetsförmåga och kunna anpassa sig efter olika situationer. Arbetet innebär ofta att hantera flera uppgifter samtidigt och att samarbeta med olika avdelningar och personer. Därför är det avgörande att vara flexibel, lösningsorienterad och ha förmågan att snabbt ställa om vid förändringar. En administratör behöver också vara lyhörd, strukturerad och ha ett serviceinriktat förhållningssätt för att på bästa sätt stödja verksamheten.
Är du vår nästa stjärna?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Minst tre års erfarenhet av arbete inom statsförvaltningen
Minst tre års erfarenhet av arbete med nära chefsstöd (kalenderbokshantering, anteckningsstöd)
Minst fem års erfarenhet av administrativt arbete (praktiska mötesförberedelser, dokumentation, fikabeställningar etc.)
Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift på svenska

Meriterande:
Erfarenhet av arbete med interkommunikation
Erfarenhet av arbete med utbildningsadministration
Erfarenhet av arbete i ledningsgrupp

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till och med 2025-12-31. Start 2025-03-31.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Charlotte Crowley som kan nås på mejl charlotte.crowley@perido.se. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35161 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Deadline: 2025-04-12


Karta som visar var jobbet finns

Administratör välfärdsteknik

Hos företag: Tjörns kommun, Socialförvaltningen

Deadline: 2025-04-03

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

På Tjörn får medarbetarna ta plats! Inom Tjörns kommunkoncern står arbetsklimat och omsorg om varandra högt i kurs. Beslutsvägarna är korta, arbetsverktygen effektiva och kollegorna hjälpsamma. Du har stor frihet inom ditt yrkesfält och är med och påverkar utvecklingen. Det är enkelt att umgås och s.. Klicka för att visa hela beskrivningenkapa kontakter med kollegor, chefer och politiker. Så börja jobba inom Tjörns kommunkoncern du också – här finns gott om plats att ta!

Tjörn - möjligheternas ö hela året och för hela livet är Tjörns vision.

Vill du göra skillnad för våra äldre med hjälp av modern teknik? Bli vår nästa administratör av välfärdsteknik!

På Tjörn värnar vi om våra äldre och strävar efter att skapa en trygg och säker vardag genom innovativa lösningar. Som administratör av välfärdsteknik blir du en viktig del av Administrationsenheten och får samarbeta nära med en kollega som också arbetar med välfärdsteknik. Tillsammans bidrar ni till att höja livskvaliteten för våra äldre invånare genom smarta och användarvänliga tekniska lösningar.

Du kommer att spela en central roll i vårt arbete för att utveckla framtidens äldreomsorg på Möjligheternas Ö. Vill du vara med och skapa en trygg och kvalitativ omsorg? Ansök idag!

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som administratör av välfärdsteknik ansvarar du för att installera och konfigurera trygghetslarm, GPS-spårning och nyckelfria lösningar i hemmen hos våra äldre. Du kommer även att utbilda användarna och deras anhöriga, så att de känner sig trygga och bekväma med tekniken.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att:

• Installera trygghetslarm och GPS-enheter samt säkerställa att de fungerar korrekt.
• Montera och konfigurera nyckelfria låssystem på ett professionellt och användarvänligt sätt.
• Ge teknisk support och handledning till användare och deras anhöriga, både på plats och via telefon.
• Samarbeta med din kollega inom välfärdsteknik samt hemtjänstpersonal och andra aktörer för att skapa en sammanhållen och trygg omsorgskedja.
• Följa upp installationerna för att säkerställa att systemen fungerar optimalt och åtgärda eventuella problem.
• Delta vid upphandlingar och implementeringar av ny teknik för att kontinuerligt förbättra verksamheten.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som:

• Har erfarenhet av teknisk installation, gärna inom välfärdsteknik.
• Har ett pedagogiskt förhållningssätt och är van vid att förklara tekniska lösningar på ett enkelt sätt.
• Trivs med att arbeta självständigt och är lösningsorienterad.
• Har B-körkort.
• Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i Combine, vårt verksamhetssystem.

Ett meningsfullt och varierande arbete där du får möjlighet att göra skillnad i våra äldres vardag. Du blir en del av ett engagerat team på Administrationsenheten som värderar samarbete, utveckling och kvalitet högt. Vi erbjuder regelbunden kompetensutveckling och stöd i din roll samt möjligheten att arbeta självständigt och flexibelt.

ÖVRIGT
Tjörns kommun begär utdrag ur belastningsregistret i samband med den här rekryteringen.

För vissa yrken inom Tjörns kommun krävs utdrag ur belastningsregistret och/eller en säkerhetsprövning. För samtliga anställningar inom socialförvaltningen ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.

Besök polisens webbplats för att begära ett utdrag ur belastningsregistret. Detta kan göras digitalt med e-legitimation eller genom att fylla i en blankett. Observera att handläggningstiden kan vara upp till två veckor, beställ utdraget i god tid.

Medarbetarna i kommunkoncernen ska ha en bra arbetsmiljö och arbete i balans med familj, vänner och fritid. Vi tillämpar en rökfri arbetstid och arbetsgivaren erbjuder bl a förmåner som friskvårdsbidrag. När du har varit anställd mer än tre månader blir du automatiskt medlem i vår fritidsförening, TKFF, som både anordnar och sponsrar olika aktiviteter. Du får ett årskort till Nordiska akvarellmuseet. Alla nya månadsanställda erbjuds en heldags kommunövergripande introduktionsdag. Är du tillsvidareanställd har du möjlighet att leasa en miljöbil som personalbil.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Vi har upphandlat med bemannings- och rekryteringsföretag.

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem Visma Recruit/Offentliga jobb i enlighet med GDPR.

Deadline: 2025-04-03


Karta som visar var jobbet finns

Teknik och fastighet, Fastighet, Administration och strategiskt stöd

Administratör, Fastighet

Hos företag: Teknik och fastighet, Fastighet, Administration och strategiskt stöd

Deadline: 2025-03-25

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

Umeå är en stad i utveckling – med nya stadsdelar, spännande projekt och en tydlig målsättning att växa hållbart.

Inom Fastighet ansvarar vi för att anskaffa, förvalta och avveckla lokaler för kommunala verksamheter. Idag förvaltar vi drygt en miljon kvadratmeter i form av bland annat skolor, vår.. Klicka för att visa hela beskrivningend- och omsorgslokaler och kultur- och fritidslokaler. 

Fastighet är uppdelad i fyra avdelningar: Bygg och fastighetsteknik, Fastighetsförvaltning, Fastighetsdrift samt Administration och strategiskt stöd. Administration och strategiskt stöd ansvarar för hyresadministration av kommunens lokaler och bostäder, inköps- och ekonomiadministration. Vi utför även besiktningar avseende lägenheter och lokaler samt ansvarar för renoveringsarbeten av lägenheter. På avdelningen arbetar vi även med kvalitet, miljö, säkerhet och lagkrav.

En av våra kollegor ska gå i pension och nu söker vi en vass administratör som vill vara en viktig del i stadens utveckling!




Dina arbetsuppgifter
Som administratör hos oss på fastighet kommer du främst att arbeta med ekonomiadministrativa uppgifter som till exempel ombokningar, hantering av fakturor, fakturering, beställningar etc. Du kommer även att ha rollen som lokal inköp- och fakturasupport vilket innebär att du bl a ska stödja användare i fakturahanteringssystemet. Du kommer även att stödja fastighets hyresadministration med arbetsuppgifter i samband med processen anskaffning, förvaltning och avveckling.

Fastighet är en dynamisk verksamhet där du även kommer få möjlighet att bistå i övriga administrativa arbetsuppgifter inom verksamheten.




Om dig:

För att bidra och trivas i detta arbete söker vi dig som har:

gymnasieutbildning med inriktning mot ekonomi eller andra kunskaper vi som arbetsgivare bedömer likvärdiga.
yrkeslivserfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom ekonomiadministration
erfarenhet av hyresadministration, det är meriterande.

Vi söker dig som uppskattar och bidrar till goda samarbeten, du har en god kommunikativ förmåga och är van vid att samverka med andra, såväl kollegor som kunder. Som person är du ansvarstagande och noggrann, du trivs med administrativa arbetsuppgifter och har en god förmåga att arbeta strukturerat.

Låter detta intressant men du vill veta mer innan du ansöker? Tveka inte att ta kontakt med oss på Administration och strategiskt stöd. Vi ser fram emot din ansökan!
Om Umeå kommun
Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har cirka 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss?


Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.umea.se/flytta

Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter. 

Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html


Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte oss om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

Deadline: 2025-03-25


Karta som visar var jobbet finns

Hitta administratör jobb i Sveriges alla län


All information om lediga jobb hämtas i realtid från Arbetsförmedlingen

Informationen på denna sida uppdaterades 2025-03-20