Platsannons.nu/Logistiker

Lediga jobb som logistiker

Här nedan hittar du länkar till sammanställningar över lediga jobb logistiker i Sveriges alla län, klicka dig enkelt vidare för att se om det finns några jobb logistiker i t.ex. Stockholm, Dalarna eller Norrland. Längst ner på sidan har vi även sammanställt ett urval av lediga jobb logistiker i hela Sverige.

Att arbeta som logistiker

Logistiker är ett yrke som specialiserar sig på samordning och organisering av resurser inom ett företag. Detta omfattar hantering av varor, tjänster och information. De arbetar med olika team inom ett företag för att se till att alla resurser som behövs för produktionen finns tillgängliga när de behövs.


Urval av lediga logistiker jobb i Sverige

Klicka här om du vill gå direkt till länsindelningen

Borlänge Energi

Logistiker

Hos företag: Borlänge Energi

Deadline: 2024-03-24

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

Borlänge Energi är en viktig pusselbit i Borlängebornas värld och vardag.
Vi bedriver en verksamhet där vi tillhandahåller infrastrukturtjänster inom fjärrvärme, elnät, stadsnät, avfall, vatten och avlopp. Vi producerar och säljer el, erbjuder tjänster inom energisektorn samt vårdar och förnyar kom.. Klicka för att visa hela beskrivningenmunens stadsmiljö. Det ska vara tryggt och enkelt att bo i Borlänge, samtidigt som våra kunder ska känna att vår verksamhet är hållbar och prisvärd. Vi är en aktör som kraftfullt arbetar för ett hållbart samhälle.
Vi är i en spännande utvecklingsfas och förstärker organisationen och söker dig med kompetens och nyfikenhet att möta framtiden tillsammans med oss.
Har du intresse för logistik och flöden?
Vill du vara med och bidra till ett mer hållbart samhälle?
Då är du den vi söker!
Till affärsområde Återvinning och enheten Insamling söker vi en driven och engagerad logistiker. Affärsområdet ansvarar för Fågelmyra avfallsanläggning samt insamling av avfall i Borlänge och Säters kommuner.
Arbetsuppgifter
Som logistiker arbetar du med logistik och förutsättningar för ett kostnadseffektivt och hållbart transportflöde för insamling av avfall. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:
Planering och flödesoptimering av effektiva transporter för insamling avfall
Systemansvarig för aktuella IT-system, i dagsläget Fetchplanner och Helios
Hantera processen för avvikelser och felsortering
Statistikhantering – analys och rapportering
Processoptimera interna arbetssätt
Driva utvecklingsprojekt

Kvalifikationer
Vi söker dig som har yrkeshögskole/högskoleutbildning inom logistik samt en-två års relevant yrkeserfarenhet.
Vi tror att du är en noggrann, ansvarfull person med god förståelse för hela logistikflödet. För att trivas i tjänsten behöver du vara strukturerad, analytisk och uppskatta samarbete med andra. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning. Vi kan komma att tillämpa provanställning på sex månader.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 24 mars 2024. Löpande urval sker.


I samband med den här rekryteringen har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice till dig och din familj om ni flyttar till Dalarna. Läs mer på www.rekryteringslots.se
Vänligen respektera att vi inte vill bli kontaktade av annonssäljare, rekryterare eller motsvarande, gällande denna rekrytering.
Mer om oss
Våra affärsdrivande enheter är organiserade i affärsområden – Kraft & Värme, Elnät & Stadsnät, Vattentjänster, Återvinning och Stadsmiljö.
Våra stödjande verksamhetsområden består av HR, Verksamhetsutveckling, Marknad och Ekonomi som tillsammans med våra affärsdrivande verksamheter gemensamt arbetar för att uppnå företagets mål.
Miljö och hållbarhet är en viktig del i vårt uppdrag och i vår vardag, i stort och smått. Vi arbetar aktivt för ett socialt, ekonomiskt och ekologiskt hållbart Borlänge.
Vår personal är en stor del i vår framgång och på Borlänge Energi är arbetsmiljön i fokus. Det är ett företag att växa med och där du får möjlighet att utvecklas. Våra kärnvärden är respekt, engagemang och hållbarhet.

Deadline: 2024-03-24

Agrisera AB Umestan

Logistiker

Hos företag: Agrisera AB Umestan

Deadline: 2024-03-17

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

Vilka vi är
Agrisera AB är ett Life Science-företag specialiserat på framställning av polyklonala och monoklonala antikroppar med över 35 år i branschen. Agrisera producerar och säljer antikroppar och relaterade produkter till forskare och företag i hela världen och är ledande leverantör av antikrop.. Klicka för att visa hela beskrivningenpar mot växtproteiner. Läs mer på www.agrisera.com
Sedan 2020 ägs företaget av Olink Proteomics AB som är ett snabbväxande Uppsalabaserat globalt företag vars världsledande teknologi och produkter bidrar till utvecklingen av precisionsmedicin. Produkterna används inom medicinska områden som hjärt- och kärlsjukdomar, cancer och neurologiska sjukdomar. Olinks teknik Proximity Extension Assay (PEA) kan mäta nära 5400 biomarkörer på samma gång, i endast några få µL prov. Analyserna möjliggör fördjupad förståelse av sjukdomsprocesser, förbättrad sjukdomsdetektion och bidrar till ökad biologisk kunskap. Läs mer på www.olink.com.
Rollbeskrivning
Agrisera växer liksom Olink kraftigt och består i dagsläget av ca 60 medarbetare. Vi befinner oss i en spännande utvecklingsfas och behöver förstärka vår logistikavdelning med en Logistiker. I den här rollen ansvarar Du för inkommande och utgående leveranser på vår anläggning i Umestans företagspark. Du ser till att plocklagret är påfyllt, hjälper till att fylla på och organisera centrallagret samt säkerställer att lagernivåer etc. är väldokumenterade.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Packning av produkter för leveranser till interna och externa kunder
• Rapportering av färdigförpackade produkter i vårt ERP-system
• Säkerställande av lagernivåer i plocklager och centrallager
• Boka upphämtningar och bevaka ut- och inkommande leveranser
• Ta emot och hantera inkommande leveranser samt rapportera in mottaget material i vårt ERP-system
Kvalifikationer
• Gymnasieexamen är ett krav. Relevant certifiering eller kurs inom logistik, supply chain management eller ett relaterat område är starkt meriterande
• Minst ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Erfarenhet från Life Science är starkt meriterande, tillika erfarenhet från en GxP-styrd verksamhet
• Erfarenhet av att arbeta i ERP-system (Monitor / Microsoft Dynamics etc) och lagerhanterings-system (WMS) för lagerspårning och orderhantering är ett plus
• God kunskap i, och erfarenhet av Microsoft Office-paketet
• För att lyckas i rollen är det nödvändigt att Du talar och skriver svenska obehindrat, goda kunskaper i engelska är meriterande
Som person är Du en ansvarsfull och lösningsorienterad lagspelare som tycker om att arbeta tillsammans med andra. Du har ett gott sinne för ordning och reda och fullföljer det som påbörjats. Vidare ser vi gärna att Du är flexibel, positiv och stresstålig och kan anpassa dig till ändrade omständigheter. Du rapporterar till Logistikchef.
Din ansökan med CV och personligt brev önskar vi snarast, dock senast den 2024.03.17. Urval och intervjuer kommer göras löpande under ansökningstiden och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!

Deadline: 2024-03-17

Ikett Personalpartner AB

Logistiker

Hos företag: Ikett Personalpartner AB

Deadline: 2024-03-15

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

Om tjänsten
Är du en lösningsorienterad logistiker? Eller har du en teknisk bakgrund?
Då har vi en utmaning för dig!

I rollen som logistiker med fokus på intern ändringshantering kommer du att spela en viktig roll i in- och utfasningen av reservdelar som prognostiseras och/eller anskaffas via prog.. Klicka för att visa hela beskrivningennos. Arbetet sker i dialog med företagets teknikfunktioner samt inköps- och planeringsavdelningar.

Du är ansvarig för att säkra tillgänglighet av strategiska delar till planerat underhåll genom en smidig implementering av ändringar där hänsyn tas till ledtid, förutsättningar i vår flotta samt behov och efterfrågan. Arbetet görs i nära samarbete med kompetenta och engagerade kollegor via analys och kommunikation.

Du blir en del av ett team med engagerade medarbetare!


Start: Omgående eller enligt överenskommelse.
Arbetstider: Dagtid med möjlighet att arbeta hemifrån.



Din profil
Vi söker dig som har lätt för att se helheter och är analytisk samt har förmågan att identifiera möjligheter och risker. Du trivs med att jobba enligt processer, har ett driv gällande förändringsarbete och kan presentera och argumentera för beslut.
Du är lösningsorienterad och har en god kommunikativ förmåga. Du trivs av att arbeta i starka team likväl som självständigt, alltid strukturerat och målinriktat.

Du har sannolikt arbetat inom Supply Chain och har en högskoleexamen med inriktning mot logistik eller motsvarande. Alternativt har du en bred teknisk kunskap.
Du har erfarenhet av att jobba i affärssystem och har god vana vid att använda Microsoft Office-paketet. Meriterande är om du har arbetat med material- eller logistikstrukturer. Du uttrycker dig väl i tal och skrift både på engelska och svenska.

Som person vill vi att du är ansvarstagande, målinriktad, flexibel, positiv, ordningsam och har en god samarbetsförmåga eftersom arbetet sker ute hos våra kunder.
Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar och kontaktar endast de som motsvarar ansökningskraven.

Välkommen med din ansökan idag!

Om Ikett Personalpartner AB
Ikett Personalpartner AB är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering av kvalificerad kollektivpersonal och tjänstemän. Främst inom yrkesområdena industri, el, bygg och administration.

Som konsult hos Ikett har du möjligheten att söka lokala arbeten och researbeten i Sverige samt Norge. Vi arbetar kontinuerligt för att du och kunden ska trivas så bra som möjligt med varandra och för att era önskemål ska tillgodoses.

Ikett är medlem i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Ikett är certifierat enligt ISO 9001.

Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Detta vill vi uppnå genom kvalitet, kompetens och effektivitet.

För mer information och nyheter, följ oss gärna på:
Facebook: www.facebook.com/ikettpersonalpartner
LinkedIn: www.linkedin.com/company/ikett-personalpartner-ab-as

Deadline: 2024-03-15

Academic Work

Logistiker till MTR i Eskilstuna

Hos företag: Academic Work

Deadline: 2024-02-27

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

MTR söker nu en engagerad logistiker som kommer att vara baserad på lagret och samtidigt kunna stötta upp med operativa inköp vid behov. MTR strävar efter att säkerställa effektiv materialförsörjning och kvalitetssäkrad lagerhantering för att möta deras operativa behov.

OM TJÄNSTEN

I denna mångs.. Klicka för att visa hela beskrivningenidiga roll kommer du att bland annat arbeta med:
- Lagerhantering: Ansvara för godsmottagning, inleverans, förrådsläggning och utleveranser av material i huvudlager och depålager.
- Materialplanering: Planera och leverera material till produktionspersonal, säkerställa hög materialtillgång och saldosäkerhet genom inventeringar.
- Operativa Inköp: Analysera behov och beställa material för aktuell produktion, inklusive kontroll av klassning och kategori på artiklar samt samarbete med strategiskt inköp.
- Transaktionshantering: Hantera och rapportera transaktioner i affärssystem, inklusive kontering och attestering av fakturor.
- Dokumentation och Revision: Ta fram och hantera dokumentation vid försändelser, samt agera som sakkunnig vid interna och externa revisioner av verksamheten.

Du erbjuds
Detta uppdrag är ett långsiktigt konsultuppdrag via Academic Work. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden.

VI SÖKER DIG SOM
- Har mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska, såväl i tal och skrift
- Har gymnasial utbildning
- Har tidigare arbetslivserfarenhet inom logistik/lagerarbete
- Har tidigare arbetslivserfarenhet av inköpsarbete
- Har god kännedom om ERP-system och Excel
- Körkort: B-körkort
- Har truckkort, A och B

Det är meriterande om du har
- Har eftergymnasial utbildning inom inköp, ekonomi, logistik eller teknik.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Noggrann
- Ansvarstagande
- Snabblärd

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Deadline: 2024-02-27

Adecco Sweden AB

Logistiker till APM Terminals i Göteborg

Hos företag: Adecco Sweden AB

Deadline: 2024-02-29

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

Intresserad av arbete som tjänsteman på ett av världens största rederikoncern? Trivs du bra i en ledande och kommunikativ roll i en internationell arbetsmiljö? Då kan ett jobb som Dispatcher på APM Terminals vara något för dig! Vi söker nu Dispatchers för framtida uppdrag på APM.

Om APM Terminals
A.. Klicka för att visa hela beskrivningenPM Terminals Gothenburg är Nordens största containerterminal mätt i godsvolym. Här skeppas mer än hälften av alla containrar till och från Sverige. APM Terminals, som varit verksam i Göteborg sedan 2012, tar emot både direktanlöp, oceangående fartyg som kommer direkt från andra världsdelar, samt feederfartyg och länkar på så sätt samman Göteborg med andra hamnar i Norra Europa. APM Terminals Gothenburg är den enda terminalen i Sverige som har möjlighet att hantera de största containerfartygen upp till en kapacitet på 20 000 TEU. Omkring hälften av all containertrafik till och från hamnen sker med järnväg, vilket innebär stora miljövinster. APM Terminals med huvudkontor i Haag, Nederländerna, har 22 000 medarbetare i 59 länder och omsätter 4,17 miljarder USD (2016).

Om tjänsten
Dispatchingsavdelningen är en del av Operations hos APM Terminals Gothenburg, och medarbetarna här ansvarar för att optimera lastning och lossning av containrar på de olika delarna i terminalen; järnväg, mottagningspark, tompark och fartyg. Målet med dispatchingen är att uppnå maximal produktivitet till lägsta kostnad, alltid med fokus på säkerhet. Denna roll är på kontoret som tjänsteman.

Som Dispatcher ansvarar du för att upprätthålla ett optimalt produktionsflöde genom att se över produktionscheman, volymer, kostnader och kvalitetsstandarder. Genom ditt proaktiva och ansvarstagande förhållningssätt både förebygger du och hanterar avvikelser som kan uppkomma. I din roll som Dispatcher kommer stort fokus läggas vid att försöka effektivisera processen samt se till att måltal för olika servicenivåer uppnås. Som Dispatcher arbetar du mycket självständigt och har en viktig roll när det kommer till att kommunicera väsentlig information till andra berörda parter såsom arbetsledare, kranmän, truckförare och kollegor på planeringsavdelningen. Därför viktigt att du är kommunikativ och tycker det är kul att leda andra.

Som Dispatcher kommer du att arbeta skift som kan variera mellan mellan dag, kväll och natt, vi ser därför att du är flexibel gällande arbetstider.
I din roll som Dispatcher kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

• Optimera produktionsflödet
• Förebygga och hantera avvikelser
• Kommunicera, styra, leda och omfördela resurser och kollegor för att maximera effektivitet och produktivitet.

Om dig
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom logistik och supply chain, alternativt erfarenhet inom logistik. Du har ett analytiskt förhållningssätt och har lätt för att lära dig nya system. Då rollen som Dispatcher innebär att du jobbar med många parallella uppgifter i en stundvis tempofylld miljö är det väsentligt att du uppskattar ett högt arbetstempo och tycker om att arbeta proaktivt. Stor fördel om du varit i en ledande roll tidigare, men inget krav. För att lyckas i tjänsten är det av vikt att du behärskar svenska så väl som engelska i tal och skrift.

Viktigt för tjänsten är:
• Eftergymnasial utbildning inom logistik (alternativt erfarenhet inom logistik)
• Flytande svenska och engelska
• Analytisk, kommunikativ och engagerad

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är en av världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Evelina Hjortskog på Evelina.Hjortskog@adecco.se 

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: kandidatsupport@adecco.se 

Välkommen med din ansökan!

Dispatcher | Logistiker | Sjöfart | Rederi | Speditör | Supply Chain

Deadline: 2024-02-29

Piteå, Tjänstemän

Logistiker Piteå, tidsbegränsad anställning från april 2024

Hos företag: Piteå, Tjänstemän

Deadline: 2024-02-28

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

Transport och logistik spelar en viktig roll i den svenska ekonomin och har stor betydelse för att satsningarna här i norra Sverige ska lyckas.

Framför allt är sjötransporterna avgörande för att samhället ska utvecklas på ett hållbart sätt. Vi på ShoreLink jobbar varje dag för att driva den utvec.. Klicka för att visa hela beskrivningenklingen framåt och har siktet på att vara fossilfria år 2030.

Vill du arbeta med havsutsikt? 
Shorelink i Piteå söker en Logistiker som tillsammans med kunniga och härliga kollegor i huvudsak kommer att kontrollera ingående och utgående gods inom hamnområdet.

Arbetet som Logistiker innebär bland annat:
• Kontroll av kvalitén av gods samt förberedande inför lastning.
• Göra bokningar av gods, hantera inkommande/utgående gods, dokumentera.
• Administrera export och import av gods
• Lagerhanteringsplaner för inkommande och utgående gods
• Inventering och avstämning av lager.

Som logistiker hos oss får du möjligheten att arbeta tvärfunktionellt och samverka med många olika funktioner och i och med det skapa många nya spännande kontakter.

Genom att arbeta strukturerat och noggrant får du saker gjorda. Du behöver vara lyhörd inför din omgivning, trivas med att samarbeta och tycka om att dela med dig av dina kunskaper för att utveckla andra och verksamheten.

Du som söker har
• Utbildning inom logistik och/eller har arbetat med liknande arbetsuppgifter inom logistik- eller transportbranschen. 
• Körkort klass B
• Mycket goda kunskaper i engelska 
• God struktur och administrativ förmåga
• Ett service- och målinriktat arbetssätt och god förmåga att arbeta tillsammans med andra.

Meriterande är kunskap inom tullhantering, SAP-system och SiPal.

Vi erbjuder dig 
ett arbete i ett företag som är, och kommer att vara, en viktig länk i den moderna industrin som växer fram här i norr. För att satsningarna ska lyckas är våra effektiva och hållbara logistik- och transportlösningar avgörande. Vi är länken i den moderna industrin. 

Anställningen är tidsbegränsad under perioden 2024-04-02 - 2024-08-23 eller enligt överenskommelse.

Ansök senast 2024-02-28. Urval kommer att ske löpande.

Välkommen med din ansökan!

Om ShoreLink



ShoreLink är ett transport- och logistikföretag med verksamhet i Skellefteå, Piteå, Luleå och Kalix, med huvudkontoret i Piteå, Haraholmen. För våra kunder samordnar vi våra funktioner inom transport, logistik, skeppsklarering, lastning och lossning av gods på fartyg, järnväg och lastbil samt tjänster inom maskinentreprenad.



Våra kunder finns huvudsakligen inom basindustrin i regionen, där vi under många år varit en viktig aktör.



Omsättningen uppgår till cirka 320 Mkr per år och vi har 230 medarbetare samt över 130 fordon i verksamheten.

Deadline: 2024-02-28

Adecco Sweden AB

Logistiker inom Power BI till framtida uppdrag i Göteborg

Hos företag: Adecco Sweden AB

Deadline: 2024-02-29

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

Är du en logistiker med erfarenhet av arbeta i Power BI? Se hit! Vi på Adecco söker nu logistiker för framtida uppdrag hos våra kunder i Göteborg!

Om tjänsten
Beroende på uppdrag kommer du i rollen som logistiker arbeta med olika uppgifter. Exempel på olika roller är inköpare, transportledare, supp.. Klicka för att visa hela beskrivningenly chain manager, informationslogistiker, produktion- och materialsamordnare. Gemensamt för dessa roller är en god helhetssyn för en effektiv produktion och/eller försäljning i verksamheten.

Observera att vi genom denna annons söker för framtida uppdrag/tjänster. Vi får in en hel del uppdrag inom området och etablerar därför gärna kontakt med dig som skulle vara intresserad att ta dig an en ny utmaning.

Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet inom logistikbranschen och med kunskaper i Power BI. Du har en eftergymnasial utbildning inom relevant område, och för att lyckas i rollen tror vi att du som person har ett analytiskt förhållningssätt och lätt för att lära dig nya system. Då rollen som logistiker innebär att du jobbar med många parallella uppgifter i en stundvis tempofylld miljö är det väsentligt att du uppskattar ett högt arbetstempo och tycker om att arbeta proaktivt. För att lyckas i tjänsten är det av vikt att du behärskar svenska så väl som engelska i tal och skrift.

Viktigt för tjänsten är:

• Eftergymnasial utbildning inom logistik eller pågående utbildning examen till sommaren
• Erfarenhet av Power BI
• Flytande svenska och engelska
• Analytisk, kommunikativ och engagerad

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Evelina Hjortskog på Evelina.Hjortskog@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: kandidatsupport@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Logistiker | Power BI | Transport | Rederi | Inköpare | Supply Chain

Deadline: 2024-02-29

Hasselblad AB, Victor

Logistic Assistant

Hos företag: Hasselblad AB, Victor

Deadline: 2024-03-28

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

Hasselblad is one of the world's most renowned camera brands. Hasselblad Group is headquartered in Gothenburg and has subsidiaries in Denmark, UK, USA, China and Japan. With a mission to produce the world's best camera systems and with an expertise acquired over more than 80 years, Hasselblad has ea.. Klicka för att visa hela beskrivningenrned a leading position in the global market for professional photographic equipment.
We are currently looking for a Logistic Assistant , who will be working at Production Department.
MAIN RESPONSIBILITIES:
• Goods Receiving
• Handle shipments
• Handle import and export customs declaration issues and keep documentation
• Handle related incoming and outgoing transportation issues
• Stock taking of finished goods warehouse
• Submit OA of related customs and shipment invoices
• Fluent in Swedish or English;
In return, as a Hasselblad employee you will be part of an international environment where you will learn and share new skills with a diverse team every day. You will be offered employment conditions according to the collective agreement as well as various employee benefits including but not limited to health insurance, health check, wellness allowance, lunch benefit, team-building activities, refreshments and much more.
WOULD YOU LIKE TO BE A PART OF THE HASSELBLAD TEAM?
Please send your CV and a short cover letter in Swedish or English with "SW2403LAAF your name" in the subject line to recruitment@hasselblad.com. We will continuously review applications and you will be contacted if we consider you are a good match for this position.

Deadline: 2024-03-28

Supply Planner

Hos företag: Recruit Partner Nordic AB

Deadline: 2024-08-15

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

We are looking for a Supply Planner to join Haugen-Gruppen based at the new office in Stockholm. The company is experiencing an expansion phase and is re-organizing its business set-up to further increase the competitiveness on the Swedish market. The Supply Planning function is critical for the bus.. Klicka för att visa hela beskrivningeniness and will now be closer to the commercial side for an effective supply chain and communication both internally and towards principals.

Are you an experienced Supply Planner, who is communicative and analytical, that wants to be a part of this unique opportunity to further develop the Haugen-Gruppen Supply Chain organization?

About the Role

As a Supply Planner within Haugen-Gruppen, you will purchase orders and follow-up several suppliers and ensure that Haugen-Gruppen achieves the right stock level that contributes to a high delivery accuracy at the lowest cost and a low food wastage. As a Supply Planner within Haugen-Gruppen you need to be service minded and act systematically, structured, and quickly to resolve any upcoming supply constraints. Detailed analyses, structured planning and a close dialogue across functions and countries are key to proactively avoid constraints and optimize the setup. You will also be an active part in achieving a supply chain structure to improve the logistic setup.

Key responsibilities

- Based on forecasts, create purchase orders and order transportation. Achieve inventory levels that contribute to a high delivery service to customers, minimal waste of finished goods and optimized transportation costs.

- Plan and optimize inventory levels by setting models and parameters such as safety stock, order frequency, etc. to achieve good inventory rotation and optimize working capital.

- Monitor and analyze results/KPIs to take corrective action and ensure improvements.

- Coordinate and collaborate with demand planners, carriers, suppliers, warehouses, warehouse production, etc. to ensure a cost-effective flow with the right delivery service throughout the value chain.

- Ensure continuous improvement of the supply planning process and identify and propose improvements throughout the value chain.

- Be the contact person for suppliers and customer service / commercial regarding delivery issues, next production, availability etc.

- Collaborate with Supply Chain in other markets to jointly achieve better performance both in the short and long term.

- Work proactively in S&OP to ensure that the supply chain meets the requirements.

What we are looking for

You have minimum a bachelor’s degree within Supply Chain Management or similar and 2-3 years of experience working with supply chain. You have a structured way of working, good IT-understanding and proven analytical skills. You also have the ability to take charge of your own work and the flexibility to quickly act to solve daily upcoming challenges. Excellent communication skills, spoken and written, in both Swedish and English are a prerequisite. Good understanding of dependencies and consequences related to costs, inventory, warehousing, transportation, shelf life and spoilage. You have an inner drive to develop and to do your best every day.

What we will offer you

We offer you an opportunity to take on an exciting role in a business where you will always be challenged. The Haugen Group offers you an exciting mission in a expansive company. This means working in high speed and tasks that may vary from day to day. You get the opportunity to be a part of a journey, in our new Supply Chain team based in Stockholm, from the beginning. You will work in a low prestige and highly engaged environment. We are also very proud to be certified as a Great place to work.

Apply

Is this the right job for you? Please send your application as soon as possible at the latest 2024-03-31. If you have specific questions that you feel the need to sort out before sending your application, please contact Recruit Partner’s consultant Martina Nordberg at +46 73 624 77 24 or email martina.nordberg@recruitpartner.se.

About Haugen-Gruppen

Haugen-Gruppen is the leading importer, marketer, and distributor of international high-quality brands within the food industry in the Nordics. The group also has a growing share of own brands, with a strategy to further develop this category. The current structure of the group is country-based organizations in Norway, Denmark, Sweden, and Finland with full facilities in all countries, and a lean, Nordic office.

Haugen-Gruppen was founded more than 100 years ago. Genuine passion and curiosity for food and beverage has led the company to work with brands from all over the world. The company currently has a strong presence in Norway, Sweden, Denmark and Finland and supplies supermarkets, service stations, canteens, cafes, gourmet restaurants across the Nordics. The group is known to build strong categories and develop new concepts.

Today, Haugen-Gruppen is a leading Nordic supplier with a total of NOK 2.3 billion in revenue. The Group’s mission is to be a leading and preferred supplier in all operating categories with focus on branded products of high quality.

Deadline: 2024-08-15

Sunpine AB

Sommarvikariat Planerare

Hos företag: Sunpine AB

Deadline: 2024-03-17

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

SunPine är världsledande vad gäller framställning av andra generationens förnyelsebara biobränsle. Råvaran är en restprodukt från pappers- och massatillverkning. Bolaget som är placerat i Piteå har 85 anställda och ägs av Preem, Sveaskog, Södra och Lawter. Läs mer på sunpine.se
Vi söker Sommarvikari.. Klicka för att visa hela beskrivningenerande Planerare
Samhällets omställning och expansionen i Norrbotten innebär stora möjligheter men också nya utmaningar både för SunPine och för hela branschen. Vi söker nu dig som vill vara del av ett företag som är världsledande inom sitt område. På SunPine blir du del av ett härligt gäng med blicken framåt i ett expansivt företag. Vi jobbar bäst tillsammans och vet att en schysst arbetsplats är grunden för nya idéer och utveckling.
Vi söker dig som vill förstärka oss under sommaren.
Som Planerare på Planering & Produktionsavdelningen ingår du i ett team som tillsammans utför den dagliga logistikplaneringen. Detta innebär att du planerar och administrerar flödet av råvaror och slutprodukter. Jobbet innebär en hel del kontakter med kunder, leverantörer och andra externa parter.
Du har gymnasieutbildning med exempelvis ekonomisk inriktning. Du behärskar Excel och har gärna erfarenhet/kunskap om logistiska flöden och fakturering.
Information
Anställningen är ett sommarvikariat under perioden maj-augusti. Du ska vara 18 år när anställningen påbörjas.
Placeringsort: Piteå, Haraholmen
För ytterligare information är du välkommen att kontakta:
Chef Planering och Produktionsavdelningen: Camilla Eknor: 073-8186205, camilla.eknor@sunpine.se
Sista ansökningsdag: Välkommen med din ansökan senast den 17 mars 2024 via vår hemsida. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Deadline: 2024-03-17

Hitta logistiker jobb i Sveriges alla län


All information om lediga jobb hämtas i realtid från Arbetsförmedlingen

Informationen på denna sida uppdaterades 2024-02-27