Platsannons.nu/Webbredaktör

Lediga jobb som webbredaktör

Här nedan hittar du länkar till sammanställningar över lediga jobb webbredaktör i Sveriges alla län, klicka dig enkelt vidare för att se om det finns några jobb webbredaktör i t.ex. Stockholm, Dalarna eller Norrland. Längst ner på sidan har vi även sammanställt ett urval av lediga jobb webbredaktör i hela Sverige.

Att arbeta som webbredaktör

Webbredaktörerna ansvarar för att se till att en webbplats är uppdaterad, korrekt och har ett konsekvent utseende. De kan också vara ansvariga för webbplatsens innehåll. Webbredaktörer arbetar vanligtvis med ett team av designers, utvecklare och innehållsskapare för att se till att alla delar av webbplatsen fungerar tillsammans. De samarbetar också med andra avdelningar inom en organisation, t.ex. marknadsavdelningen, för att se till att webbplatsen uppfyller företagets behov.


Urval av lediga webbredaktör jobb i Sverige

Klicka här om du vill gå direkt till länsindelningen

Post- och telestyrelsen

Webbredaktör till PTS

Hos företag: Post- och telestyrelsen

Deadline: 2025-04-28

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

Är du en webbredaktör som ser möjligheter där andra ser utmaningar? Vill du vara med och forma kommunikationen på PTS genom att skapa engagerande och tillgängligt innehåll? Vi söker dig som gillar att leda utvecklingen och göra vårt digitala landskap både bättre och tydligare – på riktigt.

Vi jobba.. Klicka för att visa hela beskrivningenr med det alla tar för givet. Att kunna kommunicera. Hos oss får du se till att det fungerar nu och i framtiden. För alla.

PTS uppdrag har utökats i snabb takt och nu ska kommunikationen komma ifatt. Vid kommunikationsavdelningen värdesätts eget initiativ men också förmågan att jobba tillsammans. Framöver kommer stort fokus ligga på att utveckla myndighetens kommunikation. Ambitionsnivån är hög och målet är att vi ska gå studsande till jobbet och med stolt hållning hem.

Mitt namn är Anne-Catherine Worth och jag är kommunikationschef på PTS. Sedan jag började för drygt ett halvår sedan har vi befunnit oss på en rolig och spännande, men också arbetsam förändringsresa med målet än mer effektiv kommunikation. Vi har höga ambitioner och du som börjar här kommer att vara en viktig del av arbetet. För att lyckas måste vi vara nytänkande, visa på mod och initiativrikedom. Glädje är också en central faktor, eftersom jag är övertygad om att vi blir bättre om vi har roligt. Som om det inte räckte så har vi på PTS ett viktigt uppdrag, här finns med andra ord alla möjligheter att gå med studsande steg till jobbet och med rak rygg hem.

Om rollen 
Vi söker en webbredaktör som vill vara med och utveckla PTS kommunikation och stärka vår digitala närvaro. Du kommer att vara en del av vår kommunikationsavdelning och ansvara för att säkerställa att innehållet på både vår externa webbplats och vårt intranät är relevant, korrekt och av hög kvalitet. Du leder vårt redaktörsnätverk, stöttar kollegor i arbetet med tillgänglighet och klarspråk och bidrar aktivt till att utveckla våra digitala kanaler. I rollen samarbetar du nära andra, både på avdelningen och i övriga delar av verksamheten för att säkerställa att våra budskap når fram.  Du kommer även att vara en central del i den pågående utvecklingen av PTS digitala närvaro och bidra till kommunikationen under en spännande period på myndigheten.

Om dig 
För att trivas och lyckas i rollen behöver du ha ett samarbetsinriktat förhållningssätt där du gärna delar med dig av din kompetens och samtidigt lyssnar in andras perspektiv för att tillsammans hitta hållbara lösningar. Du är självgående och tycker om att ta initiativ, skapa struktur och driva arbetet framåt. Du har en strategisk blick för hur kommunikation bidrar till helheten och förstår vad som krävs för att skapa värde, i det lilla, såväl som i det stora. Du har också en god kommunikativ förmåga och vet hur du skapar innehåll som är relevant, engagerande och som leder till effekt. För oss är dina personliga egenskaper viktiga, därför kommer vi lägga stor vikt vid dessa.

Vi söker dig som har:


• Relevant utbildning inom webbkommunikation
• Flerårig erfarenhet i rollen som webbredaktör inom verksamhet som omfattas av lagen om tillgänglighet till digital offentlig service (DOS-lagen)
• Dokumenterad erfarenhet inom GDPR och upphovsrätt
• Grundläggande kunskap och erfarenhet av produktion av rörlig media
• Erfarenhet av att utbilda och leda redaktionsnätverk där medverkarna har skiftande kunskapsnivåer
• Erfarenhet av att ha arbetat fram en redaktörsmanual eller ett publiceringsflöde

Det är även meriterande om du har erfarenhet av:


• Målgrupps- och behovsanalys (UX).
• Informationsarkitektur.
• Projektledning.
• Användarcentrerad webbutveckling

Vårt erbjudande
Vi tar livet på allvar. Hos oss kan du ha ett liv på och utanför jobbet. Mår du bra, mår vi bra. Därför erbjuder vi konkurrenskraftiga löner, flexibla arbetstider och möjlighet till distansarbete. Vi har även generöst friskvårdsbidrag och två friskvårdstimmar varje vecka.

Dessutom får du förmånliga villkor för lunch, semester, föräldraledighet, pension och vid sjukdom. Här kommer du arbeta i moderna aktivitetsbaserade lokaler på Hälsingegatan 38. Som statlig myndighet erbjuder vi en trygg och stabil arbetsmiljö där du kan känna dig säker. Vi skapar morgondagens samhälle och måste ligga i framkant. Hos oss kommer du att växa med uppgifter hela tiden.

Bra att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning om sex månader. Placering i Stockholm med start snarast möjligt enligt överenskommelse. Din tjänstetitel blir kommunikatör.

För att vi ska kunna göra en rättvis och objektiv bedömning av din kompetens ber vi dig att inte inkludera bild, personnummer eller adress i ditt CV. Vi har valt att inte efterfråga personligt brev då vi istället använder urvalsfrågor. Detta för att vi vill lägga fokus på din erfarenhet och kompetens, vilket bidrar till en mer effektiv och rättvis rekryteringsprocess. Tester kommer att ingå i processen. Om du har skyddade uppgifter, vänligen kontakta vår HR-specialist.

För ytterligare information, vänligen kontakta avdelningschef Anne-Catherine Worth på Anne-Catherine.Worth@pts.se eller HR-specialist Sofia Linden Falkenlöv på Sofia.LindenFalkenlov@pts.se. För frågor relaterade till våra lokala fackliga arbetstagarorganisationer, vänligen maila till saco@pts.se eller st@pts.se.

Välkommen med din ansökan senast 28 april.

Klicka här för att se filmen om oss Vi är PTS

Deadline: 2025-04-28


Karta som visar var jobbet finns

Tillväxtverket

Innehållstrateg och webbredaktör till verksamt.se

Hos företag: Tillväxtverket

Deadline: 2025-05-05

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

Vi på Tillväxtverket arbetar för konkurrenskraftiga företag och hållbar utveckling i alla delar av Sverige. Vi erbjuder kunskap, nätverk och möjligheter till investeringar. Det ger direkt nytta till företag, och också förutsättningar för företag, kommuner och regioner att möta framtidens utmaningar... Klicka för att visa hela beskrivningen Tillväxtverket är en nationell myndighet med regional närvaro på nio orter.

Verksamt.se är svenska myndigheters gemensamma varumärke och webbplats för information och tjänster till företag. Webbplatsen har innehåll från ca 60 myndigheter och hade drygt 500 000 unika inloggningar 2024. Tillväxtverket, som är en av de drivande myndigheterna bakom verksamt.se, söker nu en kommunikatör och sociala medier-ansvarig som ska ansvara för vår digitala marknadsföring i externa kanaler. I rollen ingår även innehållsproduktion samt projektledning inom kommunikation.

Om tjänsten

Som innehållstrateg och webbredaktör för verksamt.se kommer du att utveckla nytt och befintligt innehåll till våra digitala kanaler. Rollen är både strategisk och operativ.  

Du kommer att driva utvecklingen av vår innehållsstrategi och kanalstrategi. Du kommer även att leda arbetet med att skapa större konvertering mellan innehållet på webbplatsen och de kommunikationsinsatser vi gör i vårt nyhetsbrev, sökordsannonsering och sociala medier. Sökordsoptimering, kampanjstrategi och konvertering kommer vara viktiga verktyg i ditt arbete och du kommer jobba nära kommunikatörerna och innehållsproducenterna i vår kanalgrupp samt vår webbredaktör som ansvarar för analys och statistik på webben.  

Utifrån verksamhetens behov ingår även operativt webbredaktörs- och kommunikationsarbete i din roll. Du kommer då att planera, producera, publicera och optimera innehåll till webbplatsen. I arbetet kommer du samverka med andra webbredaktörer, kommunikatörer och sakkunniga experter på de myndigheter som har information på verksamt.se.  

En central del i vårt arbete är att förenkla och förklara myndighetsinformation på ett målgruppsanpassat sätt. Som myndigheter arbetar vi alltid utifrån kravet på klarspråk och tillgänglighetsanpassning och vi lägger stor vikt på att faktagranska och kvalitetssäkra såväl innehåll som tonalitet för att säkerställa att verksamt.se är en trygg och pålitlig kanal för användarna.

Ditt tjänstgöringsställe är: Stockholm 

Vi söker dig som har:


• Utbildning från universitet eller högskola, motsvarande minst tre års studier, inom medie- och kommunikationsvetenskap eller motsvarande område. Alternativt, minst två års studier inom annan utbildning som bedöms relevant för tjänsten
• Minst fem års aktuell erfarenhet av arbete som innehållsstrateg/webbredaktör/kommunikatör, varav minst tre års aktuell erfarenhet inom offentlig sektor
• Dokumenterad erfarenhet av arbete med innehållstrategi för webben
• Mycket god kunskap i CMS-verktyg
• Mycket god kunskap i sökordsoptimering och konvertering på webben
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
• Mycket god kunskap i klarspråk för webb
• God kunskap i tillgänglighet för webbinnehåll (WCAG 2.1)
• God kunskap i Google Ads

Följande är meriterande:


• God förmåga att uttrycka dig i skrift på engelska
• Erfarenhet av arbete med småföretag som målgrupp

Som person söker vi dig: 

För den här rollen är det viktigt att du har ett gott omdöme och god kunskap och förståelse för den styrning som påverkar en myndighets förutsättningar att jobba med innehållsförvaltning och kommunikation. Här ingår den statliga värdegrunden och kravet på att informationen och kommunikationen ska vara effektiv, saklig och opartisk. Som person söker vi dig som har en god samarbetsförmåga och bidrar till ett gott samarbetsklimat i teamet. Genom din specifika kunskap och kompetens så visar du ett stort engagemang inom ditt ansvarsområde och du arbetar analytiskt samt mål- och resultatinriktat. Du har förmåga att arbeta både utifrån verksamhetens styrning och uppdrag, samtidigt som du har kundens behov och förutsättningar i fokus.

Vi kommer lägga mycket stor vikt vid personliga egenskaper. Vi förväntar oss att du lever upp till vår medarbetar- och chefspolicy som uttrycker de förväntningar vi har på alla medarbetare.

Anställningsform och sista ansökningsdag

Anställningen är ett vikariat (föräldraledighet) till och med 31 maj 2026. Tillträdesdatum i augusti 2025 eller enligt överenskommelse. Tjänstgöringsort Stockholm. 

Sista ansökningsdag är den 5 maj 2025. 

Mer information och kontakt

För mer information om arbetsuppgifterna är du välkommen att kontakta Anna Alicedotter, gruppchef, tfn 08-681 97 18. Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av HR-partner Charlotte Ryrberg, tfn 08-08-681 97 04.

Fackliga företrädare nås på saco@tillvaxtverket.se och ST Robert Berggren nås via tfn 08-681 92 37 eller robert.berggren@tillvaxtverket.se

 

Vi arbetar kompetensbaserat och rekryteringsprocessen kommer att innehålla urvalsfrågor,eventuella tester, intervjuer samt referenstagning. För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna i ditt CV. 

Har du skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta HR-partnern i denna rekrytering. 

Vi sitter centralt i moderna lokaler där du dagligen väljer plats utifrån dina arbetsuppgifter. Tillväxtverket eftersträvar ett arbetssätt där digitala och tekniska lösningar underlättar det dagliga arbetet. Här kan du läsa om vilka anställningsvillkor och förmåner vi erbjuder. 

Tillväxtverket vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi eftersträvar en arbetsmiljö där varje medarbetare ges möjlighet att kombinera yrkes- och privatliv för balans i livet.

Välkommen med din ansökan för att skapa din och Sveriges framtid!

I denna rekrytering har Tillväxtverket redan tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt samtal från annonsförmedlare eller försäljare.

Deadline: 2025-05-05


Karta som visar var jobbet finns

HORNBACH Byggmarknad AB

Content Manager - Digital Visual Merchandising & E-handel

Hos företag: HORNBACH Byggmarknad AB

Deadline: 2025-05-16

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

HORNBACH Byggmarknad AB

Är du en entusiastisk hemmafixare som brinner för webboptimering, analys och sortimentsutveckling? Har du en brinnande intresse för bygg och trädgård och erfarenhet av kundkontakt och visuellt arbete? 

Då är det just DIG vi letar efter! 

Om rollen
Vi söker en datadriven .. Klicka för att visa hela beskrivningenoch kundfokuserad Content Manager inom Digital Visual Merchandising som vill vara med och optimera hur vårt sortiment presenteras i vår e-handel.

Du kommer tillhöra teamet “Webshop management” inom avdelningen “E-business”. Idag består teamet av fyra personer med olika erfarenheter, men alla delar det gemensamma intresset för webb, e-handel och digital marknadsföring.  

I rollen arbetar du nära våra försäljnings- och inköpsteam med fokus på att driva försäljning genom content, sortimentslogik och strukturerad kategorisering – alltid med konvertering, trafik och affärsmål i fokus. Du producerar och kvalitetssäkrar text- och bildmaterial som stärker kundupplevelsen och driver relevant trafik till vår webbshop. Rollen kombinerar det visuella och innehållsmässiga med ett tydligt affärs- och analysfokus.

Exempel på förekommande arbetsuppgifter 
•    Planera och leda återkommande prioriteringsmöten med kollegor inom kategori- och produktutveckling.
•    Sammanställa och sprida handlingsplaner baserade på insikter från möten och dataanalys.
•    Skriva och publicera webbtexter, exempelvis kategoritexter, med fokus på användarvänlighet och SEO.
•    Välja, anpassa och publicera bildmaterial på webbplatsen.
•    Utföra dataanalyser för att stötta sortimentsbeslut och optimering av produktinformation.
•    Följa upp och analysera webbplatsens kategoriresultat utifrån nyckeltal som organisk synlighet, bounce rate, filteranvändning, CTR och konvertering – samt omsätta insikterna i konkreta förbättringsåtgärder.

Din profil 
•    Antingen bygg-, trädgårds- eller färghandelsbranschen, gärna B2C och med direkt kundkontakt
eller
•    E-handel och digitalt arbete, exempelvis inom webbanalys, SEO/SEA och konverteringsoptimering
Det är meriterande om du har båda delarna – men inget krav.
Du har också gärna följande kvalifikationer;
•    Ett brinnande intresse för DIY och hemmaprojekt
•    Förståelse för kundbeteenden online och vad som driver konvertering
•    Erfarenhet av visuellt arbete i e-handelsmiljö
•    Vana att arbeta med analysverktyg, content-plattformar och testning
•    Förmåga att skapa och optimera innehåll utifrån data och affärsmål
•    Det är meriterande men inget krav om du har utbildning inom relevant område 
•    Det är meriterande med kunskaper i tyska språket men inget krav 
•    Flytande kunskaper i tal och skrift i svenska och engelska är ett krav
•    Som person är du noggrann, analytisk och organiserad
•    Du är en person som är ansvarstagande och drivs av att lära nytt 
•    Du arbetar flexibelt och uppskattar att samarbeta med andra 

Vi erbjuder
•    Strukturerad inarbetningsplan
•    Interna möjligheter till kvalificering och utvecklingsmöjligheter
•    En internationell arbetsplats med internationella kontakter 
•    Hybrid arbetsplats
•    Möjlighet till vinstandel i koncernen  
Vi värderar teamkänsla och samarbetsförmåga högt och kommer därför lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kanske känner du igen dig i det vi söker, är du vår nästa kollega? Ta chansen och bli en del av vårt team där du får chansen att ta denna roll till nya höjder och bidra till hela teamets framgång! Bli vår nästa stjärna och ansök redan idag! Vi hanterar ansökningarna kontinuerligt och kommer hålla intervjuer löpande, ansök därför redan idag!
Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetstid/Varaktighet: Tillsvidare med sex månaders provanställning. Heltid, 40 h/vecka. Arbetstider är vardagar. 
Lön: Enligt överenskommelse. 
Tillträde: Enligt överenskommelse 

Är du nyfiken på att höra mer om oss? Lyssna in vårt karriäravsnitt HÄR för att få veta mer om hur det är att arbeta på HORNBACH!

Deadline: 2025-05-16


Karta som visar var jobbet finns

Lindab Group

Skribent (vikariat)

Hos företag: Lindab Group

Deadline: 2025-05-04

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

Är du duktig på att både skriva redaktionella texter och göra posts till sociala medier? Skriver du både på svenska och på engelska? Gillar du att skriva både företagsinriktade texter och produkttexter? Då ska du söka tjänsten som skribent på Lindab!

Vår ordinarie skribent går på föräldraledighet o.. Klicka för att visa hela beskrivningench vi söker därför hans ersättare.

 

Din nya roll Som vikarierande skribent på Lindab får du möjlighet att arbeta brett med intern och extern kommunikation. Du kommer att skriva texter för flera olika kanaler och målgrupper – alltid med syftet att förmedla ett tydligt, engagerande och professionellt budskap. Du kommer att ha ansvar för textproduktion kopplat till både företagskommunikation och våra produkter, i allt från årsredovisning till LinkedIn-poster.

Du blir en del av Communications & Sustainability – ett koncerngemensamt team som arbetar nära både verksamhet och ledning.

 

Huvudsakliga arbetsuppgifter Skapa innehåll för sociala medier och nyhetsbrev


Skriva produktinriktade copytexter


Bidra till årsredovisning och pressmeddelanden


Skapa sökordsoptimerade texter för webb och andra digitala kanaler


Hantera nyhetsbrevsverktyg och publiceringsplattformar


Följa upp kommunikationsinsatser med statistik och analys


Delta i löpande kommunikatörsarbete


 

Din profil Vi söker dig som:

Har erfarenhet av att skriva skriva olika typer av texter, såväl redaktionella som mer copy-inriktade och sociala medier-inlägg   


Har klanderfri språklig förmåga i svenska, både i tal och skrift


Har e rfarenhet av att producera texter på engelska, dock ej krav på native speaker



Förstår tonalitet, målgruppsanpassning och kanalval


Har ett öga för detaljer och en känsla för struktur


Är självgående men gillar att samarbeta


 

Meriterande:

Erfarenhet av enklare bild- och videoproduktion


  Om tjänsten och din ansökan Tjänsten är ett vikariat på heltid med start under eller efter sommaren 2025 och pågår till mars 2026.

Placering i Malmö eller i Grevie (utanför Båstad).

Du kommer rapportera till Head of Communications och tillhör avdelningen Communications & Sustainability . Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med Fredrik Wahrolén, Head of Communications via mail fredrik.wahrolen@lindab.com

Annonseringstiden är kort så sök redan idag. Vi kommer titta på urvalet löpande och återkommer till dig om din erfarenhet matchar våra behov.

Har du något du skrivit som du är extra stolt över? Skicka gärna med detta så vi får en känsla för din ton, skärpa och fingertoppskänsla som skribent. 

 

Samtal från annons- och rekryteringsföretag undanbedes.

Deadline: 2025-05-04


Karta som visar var jobbet finns

Solna - Vattenfall

Webbredaktör/Innehållsskapare, finska och svenska språkkrav

Hos företag: Solna - Vattenfall

Deadline: 2025-05-11

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

Företagsbeskrivning
Vattenfall is one of Europe’s largest producers and retailers of electricity and heat. Our main markets are Sweden, Germany, the Netherlands, Denmark, and the UK. The Vattenfall Group has approximately 21 000 employees. We have been electrifying industries, powering homes and tra.. Klicka för att visa hela beskrivningennsforming life through innovation for more than 100 years.
Om rollen
Hur låter det att bygga upp en ny verksamhet för Vattenfall? Är du en erfaren kommunikatör och expert på att skapa förstklassigt innehåll? Arbetar du datadrivet och alltid sätter kunden först? Kan du flytande finska och svenska? Om ja, kan Vattenfalls DES Nordic-team – ansvarigt för Vattenfalls sol-, batteri- och flexibilitetstjänster – erbjuda en spännande möjlighet att arbeta med produkter och lösningar som gör skillnad.
Om rollen
Som Webbredaktör och Innehållsskapare inom Nordic DES-teamet kommer du att stödja sol- och batteriverksamheten i affärsutvecklingsprojekt med dagligt operativt arbete.
Webbredaktör: Du kommer att producera, analysera och förbättra innehåll på webbplatsen, med SEO, CRO och potentiella A/B-tester i åtanke.
Innehållsskapare: Du kommer att hjälpa den dagliga operativa verksamheten med copywriting och design, skapa och uppdatera material såsom försäljningsmappar, beställningsformulär och bekräftelser, e-postmeddelanden, nyhetsbrev och undersökningar.
Kommunikation: Du kommer att bidra till affärsutvecklingsinitiativ, skapa kundcentrerad kommunikation, attraktiva erbjudanden och begriplig information baserad på affärsstrategi samt kund- och marknadsinsikter.
Som person behöver du ha följande egenskaper:
Kreativitet kombinerat med uppmärksamhet på detaljer: Du förstår möjligheterna och begränsningarna i varumärkesriktlinjer.
Förmåga att arbeta i ett snabbt och förändrat affärsområde: Där prioriteringar och uppgifter kan ändras snabbt.
Strukturerad och kapabel att arbeta självständigt.
En "få saker gjorda"-mentalitet: En pragmatisk inställning, förmåga att tänka utanför boxen och leverera i tid.
Nyfikenhet och mod att föreslå och argumentera för dina egna idéer och ståndpunkter.
En sann laganda: Speciellt i att stödja och samarbeta med det finska teamet.

Kravspecifikation
Flytande i svenska, finska & engelska, både muntligt och skriftligt.
Akademisk examen inom digital kommunikation eller marknadsföring och/eller minst 3 års relevant arbetslivserfarenhet.
Erfarenhet och dokumenterad meritlista som kommunikatör och/eller webbredaktör.
Förståelse för SEO och tillgänglighetsriktlinjer.

Erfarenhet av att arbeta med:
CMS- och CRM-system (vi använder Episerver och Microsoft Dynamics)
Adobe Creative Suite
Webbanalysverktyg som Piwik Pro, Google Analytics, Matomo eller liknande
SEO-verktyg som Ahrefs eller liknande

Meriterande:
Tidigare arbete inom solenergi eller tekniskt område
Tidigare arbete i en stor, komplex organisation
Erfarenhet av agilt arbetssätt
Kundundersökningar – planering, genomförande och analys av resultat
Erfarenhet/intresse för UX-design
Erfarenhet av att arbeta med e-postmarknadsföring
Kunskap om marknadsföringsautomation

Ytterligare information
Vårt erbjudande
Vi erbjuder en utmanande och internationell arbetsmiljö och möjligheten att arbeta med några av de bästa inom området. Du kommer att arbeta i tvärvetenskapliga team och du kan alltid räkna med stöd från engagerade kollegor då "Ask and Share"-konceptet är centralt för vårt arbetssätt. Vi erbjuder attraktiva anställningsvillkor (smart working, flexibla arbetstider och en bra balans mellan arbete och privatliv) och möjligheter till personlig och professionell utveckling.
Position: Tidsbegränsad anställning på 8 månader
Plats: Solna, Sverige. 40 % arbetsplatsflexibilitet, 60 % kontorsnärvaro krävs.
Vi välkomnar din ansökan på engelska via ansökningsknappen på denna sida. Sista ansökningsdag är 22/4. Vänligen ansök endast med ditt CV, vi tar inte emot inte personliga brev. Urval och intervjuer kommer att ske efter ansökningstidens slut. Vi accepterar endast ansökningar via vår webbplats.
Om du har frågor om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta rekryterare Elisabeth Hagman på elisabeth.hagman@vattenfall.com.
Fackliga representanter i Sverige via Vattenfalls växel +46 8 739 50 00. Rolf Olsson (Akademikerna), Simon Salomonsson (Unionen), Cecilia Bodin (Ledarna), Mikael Mukka (SEKO).
På Vattenfall är vi övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och attraktivt företag och vi strävar efter att vara en god förebild när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla medarbetare ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett kön, etnicitet, ålder, könsidentitet eller uttryck, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning eller sexuell läggning. Klicka här för mer information.
Säkerheten för Vattenfall och dess anställda är avgörande. Därför kommer en förhandsgranskning att vara en del av din rekryteringsprocess. Granskningen baseras på den roll du kommer att ha inom Vattenfall.
Eftersom Vattenfall är en del av den svenska kritiska infrastrukturen är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Om denna tjänst är säkerhetsklassad kan slutkandidater komma att genomgå en säkerhetsprövning enligt svensk lagstiftning.
Vi ser fram emot att ta emot din ansökan

Deadline: 2025-05-11


Karta som visar var jobbet finns

Nettbureau As Filial Sverige

Sommarvikariat som Content Specialist

Hos företag: Nettbureau As Filial Sverige

Deadline: 2025-04-22

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

Vi söker två skrivartalanger för att stötta vår contentavdelning under sommaren. Är du nyfiken? Har du hört talas om SEO? Studerar du kanske och vill passa på att få mer erfarenhet inom text- och innehållsproduktion hos ett spännande scaleup som växer så det knakar? Då vill vi att du skickar in din .. Klicka för att visa hela beskrivningenansökan till oss på Nettbureau redan idag.
Perfekt svenska på modersmålsnivå är väsentligt för denna tjänst. Du måste ha full kontroll över språket för att kunna skriva texter som möter vår kvalitetsnivå.


Om Nettbureau
Hos Nettbureau jobbar du flexibelt i en platt och effektiv organisation. Vi är en scaleup med över 10 års erfarenhet av att skapa online-marknadsplatser. Varje år hjälper vi miljontals användare att göra smarta val genom våra jämförelsetjänster, som kopplar samman dem med pålitliga produkter och tjänsteleverantörer. Vi driver över 100 tjänster i 11 länder.
Vi har under åren lyckats balansera snabb tillväxt med lönsamhet. Financial Times utnämnde oss nyligen till en av Europas ”Long-Term Growth Champions" för 2025, och rankade oss därmed högre än kända hushållsnamn som Zalando och Spotify. I Norge har vi utsetts till Gasellföretag tio år i rad, vilket har gett oss en Hall of Fame-plats.
Vi är ett team med fler än 70 kollegor, varav cirka 50 är baserade i Oslo och 12 i Stockholm. Vi värdesätter en vänlig, social arbetskultur och anställer människor för deras kompetens snarare än för deras examen. Därför kommer du att kunna träffa allt från historiker och läkare till marknadsförare och ingenjörer – med ett åldersspann som sprider sig över en generation – på företaget.
Läs mer om oss på Nettbureau.com.


Om rollen
Vår snabba tillväxt fortsätter. Därför behöver vi på contentavdelningen två personer som kan hjälpa till med att hålla oss à jour med arbetsuppgifterna i sommar.
Hos Nettbureau har vi stor tillit till våra anställda. När vi jobbar är vägen från utkast till publicering kort, och du får själv möjlighet att publicera från dag ett.
Dina huvudsakliga uppgifter kommer vara att:
Skapa landningssidor och annat sökmotoroptimerat innehåll
Hantera innehåll i vårt CMS
Genomföra sökordsanalyser
Förbereda och redigera visuellt innehåll för att förbättra våra artiklar och landningssidor
Optimera innehåll för att öka konvertering och stärka våra varumärken

Detta kräver att du är duktig på att hitta relevant information, kan skilja pålitliga källor från dåliga samt att du kan ta åt dig information och sammanfatta den på ett lättläst och lärorikt sätt.


Vi söker dig som:
Skriver perfekt svenska – inte bara grammatiskt korrekt, utan även övertygande och anpassat efter målgrupp och digital plattform
Har påbörjat eller avslutat en utbildning inom journalistik, kommunikation, PR, marknadsföring eller annat relevant område
Är en självgående person med ett genuint intresse för att lära sig och prova nya saker



Meriterande om du:
Har arbetslivserfarenhet inom journalistik, kommunikation, PR, marknadsföring eller annat relevant område
Är någorlunda bekant med eller har erfarenhet av koncept som CMS, SEO, HTML, landningssidor, formulär o.s.v.
Hanterar program som Photoshop och Figma eller liknande
Har ett gott öga för val av bilder och formatering av innehåll



Vi erbjuder:
En trygg och kompetent arbetsmiljö med vänliga kollegor och sociala aktiviteter
Arbetsplats i topprenoverade lokaler centralt på Södermalm i Stockholm
Gratis kaffe/te och snacks
Flexibla arbetstider
Lön



Övertygad och vill veta mer?
Är du intresserad av rollen? Bifoga ditt CV, personliga brev och något du har skrivit tidigare som du är stolt över i din ansökan.
Sista ansökningsdag: 22 april 2025. Vi går igenom alla ansökningar löpande.
Arbetsort: Stockholm
Förväntat startdatum: 9 juni 2025
Anställningsform: Särskild visstidsanställning med möjlighet till förlängning

Deadline: 2025-04-22


Karta som visar var jobbet finns

Hitta webbredaktör jobb i Sveriges alla län


All information om lediga jobb hämtas i realtid från Arbetsförmedlingen

Informationen på denna sida uppdaterades 2025-04-19