Här nedan hittar du länkar till sammanställningar över lediga jobb webbdesigner i Sveriges alla län, klicka dig enkelt vidare för att se om det finns några jobb webbdesigner i t.ex. Stockholm, Dalarna eller Norrland. Längst ner på sidan har vi även sammanställt ett urval av lediga jobb webbdesigner i hela Sverige.
Webbdesigners ansvarar för webbplatsens utseende och känsla. De samarbetar med kunderna för att hitta rätt design och layout och skapar sedan webbplatsen med hjälp av HTML, CSS och JavaScript. Webbdesigners måste kunna tänka kreativt och ha en god förståelse för designprinciper. De måste också kunna arbeta bra under press och hålla tidsfrister.
Webbdesign är ett relativt nytt område som ständigt utvecklas. Ny teknik och nya trender dyker alltid upp, och webbdesigners måste kunna följa med i de senaste förändringarna. Detta innebär att de måste vara livslånga inlärare som alltid är villiga att lära sig nya saker.
Vill du forma framtidens finansiella digitala tjänster? Vi söker en kreativ UX-utvecklare till oss på Finans Partner!
Finans Partner Scandinavia växer och vi söker nu en passionerad och kreativ UX-utvecklare som vill vara med och skapa användarvänliga finansiella lösningar och uppdatera vår hemsid.. Klicka för att visa hela beskrivningena (www.finans-partner.se)
Om rollen:
Du kommer att ansvara för att förbättra användarupplevelsen på vår webbplats och våra digitala tjänster.
Du kommer att genomföra användarundersökningar, skapa prototyper och utvärdera användbarheten av våra produkter.
Du kommer att arbeta nära vårt utvecklingsteam och bidra till att skapa innovativa lösningar.
Vi söker dig som:
Har erfarenhet av UX-design och användartester.
Behärskar verktyg som Figma, Sketch eller Adobe XD.
Är kreativ, analytisk och har en stark känsla för användarvänlighet UX och SEO.
Är en lagspelare med god kommunikationsförmåga.
Har ett intresse för finansiella tjänster.
Vi erbjuder:
En spännande och utvecklande roll i ett innovativt företag.
Möjlighet att påverka och forma framtidens finansiella tjänster.
Ett dynamiskt och engagerat team.
Konkurrenskraftiga villkor och möjlighet att arbeta på distans.
Ansökan:
Är du vår nästa UX-utvecklare? Skicka din ansökan med CV och portfolio till info@finans-partner.se senast 2025-04-01
Vi ser fram emot just din ansökan!
Deadline: 2025-04-01
Hos företag: Incluso AB Lund
Deadline: 2025-03-23
We are looking for an "UX/UI Designer" for a global company in Lund.
Start is in April, 9 month's limited contract to begin with, possibility of extension after that.
Job Summary:
The company is developing and delivering E2E connected solutions in the Food & Beverage industry, we are looking for a .. Klicka för att visa hela beskrivningentalented UX/UI Designer to help us develop the UX/UI for the Processing part of this business.
What you will do:
In this role, you will make an impact by
Design intuitive products' interfaces using wireframes and prototypes, aimed at maximizing the user experience with Automation & Digital products.
Plan and conducts user research to capture customers' needs, clarify product requirements with internal key stakeholders (e.g. Product Managers, Key account team), and translate them into user-friendly product interfaces
Organize and execute concepts ideation sessions through dedicated workshops
Work closely with the Development Team to provide product design indications and to ensure that products meet technical constraints
Interact with UI Architects & Developers to define the interface architecture for our HMI and SCADA products
Actively implementing the UX design in our HMI / SCADA solutions
We believe you have:
To be successful in this role, we believe that you have:
Some years' experience in working with User Experience design in the Digital / SW area, and/or in Industrial HMI / SCADA solutions
Background in Human-Computer Interaction & Communication Sciences
University Master degree education will be considered a plus
Excellent command of English, both written and verbal, is a must.
Understand business implications of product's design
Strong customer orientation and communication skills
Knowledge of the technology applications in the Food & Beverage domain (as a plus)
Technical competence:
Knowledge and proven skills in UX/UI design principles, user interface design, interaction design,
Experience in wireframing and prototyping and related tools (Figma preferred choice)
Experience with Design Thinking approach and User Research methodologies
Experience with industrial HMI / SCADA products
This is a full-time consultant position through Incluso in Lund. Start is in April, 9 month's limited contract to begin with, possibility of extension after that.
Please submit your CV as soon as possible since we will review the applications on an on-going basis.
For more information about this role, please contact Kanika Singhal at kanika@incluso.se, recruiter at Incluso.
Deadline: 2025-03-23
Vi är stolta över att få hjälpa Syncify hitta sin nästa kollega inom applikationshantering och utveckling. Syncify är ett Göteborgsbaserat integrationsbolag vars vision är att skapa en digital revolution med en integration och att omvandla processer till flöden. Tack vare integrationslösningen förva.. Klicka för att visa hela beskrivningenndlas kundens administration till automation, och kunden får mer tid och energi till kärnverksamheten och att förbättras och växa som bolag.
Nu har också du chansen att få bli en nyckelspelare i Syncifys fortsatta tillväxtresa framåt i rollen som applikationskonsult. Om du har några års erfarenhet som applikationskonsult, är driven och framåtlutad, så kan det vara dig vi söker!
Tjänsten är en direktrekrytering så anställningen blir direkt hos Syncify i Mölnlycke.
Arbetsuppgifter
Syncify har förvandlat idén om företagsintegrationer till något enkelt, intuitivt och mäktigt. Genom att skapa smidiga anslutningar mellan affärs- och tjänstesystem, hjälper Syncify sina kunder att effektivisera sina arbetsflöden, minska manuella uppgifter och frigöra tid för mer värdeskapande aktiviteter. De erbjuder en enkel integrationslösning som automatiserar arbetsprocesser och främjar effektivitet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar installation och konfiguration av integrationer enligt kundens krav och affärsprocesser. Du kommer att ge support till användare genom att svara på frågor och ge råd om bästa praxis samt utbilda kundens personal i systemet. Du kommer att samarbeta med kunder för att identifiera och dokumentera affärsbehov och krav, vilket kan innebära möten och workshops med nyckelanvändare för att skapa förståelse för kundens processer och hur systemet bäst kan stödja användarna. Vidare kommer du att utveckla anpassningar och integrationer för att uppfylla specifika affärsbehov, inklusive programmering eller konfigurering av mjukvara, lägga till nya funktioner och automatisera processer i nära samarbete med utvecklingsteamet. Du kommer också att genomföra systemtester för att säkerställa att konfigurationer och anpassningar fungerar som de ska och uppfyller kundens krav, samt identifiera och åtgärda eventuella fel eller problem innan systemet går live. Slutligen kommer du att hantera projekt relaterade till integrationer och anpassning, inklusive att planera tidsplaner, allokera resurser och kommunicera framsteg till alla intressenter.
Din profil och kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av applikationshantering och erfarenhet av att hantera ERP-system samt god förståelse för ekonomiska processer och affärslogik. Du bör kunna arbeta självständigt och ta egna initiativ, ha stark problemlösningsförmåga och analytiskt tänkande, samt god kommunikationsförmåga gentemot både teammedlemmar och kunder. Kunskap om automatisering av arbetsprocesser är meriterande.
Du bör ha:
- Cirka 3 års erfarenhet som applikationskonsult.
- Tidigare erfarenhet och hantering av ERP-system.
- Tidigare erfarenhet inom XML-format och API-miljöer.
- God kommunikativ förmåga.Utöver detta ser vi gärna att du har en bakgrund inom- eller intresse för ekonomifrågor.
Vad vi erbjuder
Syncify grundades 2016 med en vilja och övertygelse att befria företag från onödigt arbete. Som i alla bra berättelser fick vi kämpa för att lyckas övervinna onda krafter. I vårt fall manuella processer, bindningstider och höga konsultkostnader. Även om vi är stolta över vad vi åstadkommit har inte vi huvudrollen i den här historien. De riktiga hjältarna är alla företag och medarbetare som ständigt utvecklar och förbättrar samhället. Vi är snarare en osynlig mantel som erbjuder friheten att skapa något nytt. För vi vet att stordåd kan skapas när administrationstid förvandlas till fri tid. Vi finns till för att ge företag den kraften.
Syncify erbjuder dig möjligheten att vara en del av ett innovativt företag som driver utvecklingen inom företagsintegrationer. Du kommer att arbeta i en dynamisk och stimulerande arbetsmiljö med engagerade kollegor och få möjligheter till professionell utveckling. Dessutom erbjuder vi konkurrenskraftig lön och förmåner. Syncify erbjuder också en hybrid arbetsplats som kombinerar flexibilitet och frihet under ansvar. Du blir en del av ett sammansvetsat team som regelbundet åker på gemensamma resor, vilket stärker vår laganda och gemenskap. Om du är intresserad av att vara med och skapa framtidens integrationslösningar, skicka din ansökan redan idag!
Ta chansen att make it flow tillsammans med Syncify!
Alicia Mattsson
+46734159393
Alicia.Mattsson@centric.eu
Deadline: 2025-06-10
Vi är stolta över att få hjälpa Syncify hitta sin nästa kollega inom systemutveckling. Syncify är ett Göteborgsbaserat integrationsbolag vars vision är att skapa en digital revolution med en integration och att omvandla processer till flöden. Tack vare integrationslösningen förvandlas kundens admini.. Klicka för att visa hela beskrivningenstration till automation, och kunden får mer tid och energi över till kärnverksamheten och att förbättras och växa som bolag.
Nu har också du chansen att få bli en nyckelspelare i Syncifys fortsatta tillväxtresa framåt i rollen som systemutvecklare med fokus på .NET. Om du har några års erfarenhet som systemutvecklare, är driven och framåtlutad, så kan det vara dig vi söker!
Tjänsten är en direktrekrytering så anställningen blir direkt hos Syncify i Mölnlycke.
Arbetsuppgifter
Syncify har förvandlat idén om företagsintegrationer till något enkelt, intuitivt och mäktigt. Genom att skapa smidiga anslutningar mellan affärs- och tjänstesystem, hjälper Syncify sina kunder att effektivisera sina arbetsflöden, minska manuella uppgifter och frigöra tid för mer värdeskapande aktiviteter. De erbjuder en enkel integrationslösning som automatiserar arbetsprocesser och främjar effektivitet.
Som systemutvecklare hos Syncify kommer du att vara en viktig del i utvecklingsteamet. Din huvudsakliga uppgift blir att skapa och underhålla integrationslösningar, primärt med hjälp av .NET. Du kommer att arbeta nära deras kunder för att förstå deras behov och säkerställa att lösningen uppfyller kundens krav på ett effektivt och tillförlitligt sätt.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar att utveckla och implementera integrationslösningar med fokus på .NET och arbeta med att skapa smidiga anslutningar mellan olika affärs- och tjänstesystem. Du kommer också delta i design och arkitektur av nya integrationsprojekt, samarbeta med kunder för att förstå deras affärsprocesser och krav, samt testa och felsöka integrationer för att säkerställa hög kvalitet och prestanda. Slutligen kommer du dokumentera utvecklingsarbete och skapa teknisk dokumentation.
Din profil och kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av utveckling i .NET, kunskap om och erfarenhet av att hantera ERP-system samt god förståelse för ekonomiska processer och affärslogik. Du bör kunna arbeta självständigt och ta egna initiativ, ha stark problemlösningsförmåga och analytiskt tänkande samt god kommunikationsförmåga och förmåga att samarbeta effektivt med både teammedlemmar och kunder. Kunskap om automatisering av arbetsprocesser är meriterande.
Du bör ha:
- Cirka 3 års erfarenhet som systemutvecklare
- Tidigare erfarenhet och hantering av ERP-system
- Vana att självständigt arbeta i .NET
- God kommunikativ förmåga
- Tidigare erfarenhet och hantering av AWS
Utöver detta ser vi gärna att du har en bakgrund inom eller intresse för ekonomifrågor.
Vad vi erbjuder
Syncify grundades 2016 med en vilja och övertygelse att befria företag från onödigt arbete. Som i alla bra berättelser fick vi kämpa för att lyckas övervinna onda krafter. I vårt fall manuella processer, bindningstider och höga konsultkostnader. Även om vi är stolta över vad vi åstadkommit har inte vi huvudrollen i den här historien. De riktiga hjältarna är alla företag och medarbetare som ständigt utvecklar och förbättrar samhället. Vi är snarare en osynlig mantel som erbjuder friheten att skapa något nytt. För vi vet att stordåd kan skapas när administrationstid förvandlas till fri tid. Vi finns till för att ge företag den kraften.
Syncify erbjuder dig möjligheten att vara en del av ett innovativt företag som driver utvecklingen inom företagsintegrationer. Du kommer att arbeta i en dynamisk och stimulerande arbetsmiljö med engagerade kollegor och få möjligheter till professionell utveckling. Dessutom erbjuder vi konkurrenskraftig lön och förmåner. Syncify erbjuder också en hybrid arbetsplats som kombinerar flexibilitet och frihet under ansvar. Du blir en del av ett sammansvetsat team som regelbundet åker på gemensamma resor, vilket stärker vår laganda och gemenskap. Om du är intresserad av att vara med och skapa framtidens integrationslösningar, skicka din ansökan redan idag!
Ta chansen att make it flow tillsammans med Syncify!
Alicia Mattsson
+46734159393
Alicia.Mattsson@centric.eu
Deadline: 2025-06-10
Hos företag: Regeringskansliet
Deadline: 2025-03-21
Kommunikationsavdelningen, Förvaltningsavdelningen
Är du en skicklig och samhällsintresserad kommunikatör som vill arbeta mitt i händelsernas centrum? Regeringskansliet söker nu kommunikatörer med inriktning mot pressarbete med placering vid Regeringskansliets kommunikationsavdelning.
Din arbetsda.. Klicka för att visa hela beskrivningeng. Sveriges morgondag.
Vi erbjuder arbetsuppgifter som förutsätter att du trivs lika bra med operativt arbete som att arbeta med planering av kommunikation. Som vår nya medarbetare får du arbeta med många intressanta frågor i en miljö med stor variation och stundtals högt tempo.
Tillsammans med kollegorna på kommunikationsavdelningen planerar, genomför, utvecklar och följer du upp kommunikationen. Du stödjer den politiska stabens pressekreterare i pressfrågor, skriver pressmeddelanden, artiklar och inlägg samt håller ihop arbetet från beställning till publicering i olika kanaler. I arbetsuppgifterna ingår att förbereda och delta vid pressträffar samt att ta fram nyhetssammanställningar och mediebevaka. I rollen kan det också ingå att ha vissa mediekontakter. Du fotograferar och producerar, redigerar och textar enklare filmer. Därutöver bistår du i övrigt kommunikationsarbete på avdelningen, samt deltar i myndighetsövergripande arbetsgrupper och aktiviteter. Tjänsten kan också komma att omfatta beredskapstjänstgöring.
Din bakgrund
Vi söker dig som har utbildning från högskola eller universitet inom medie- och kommunikationsvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant. Du har minst något års aktuell erfarenhet av arbete med kommunikation som arbetsgivaren bedömer relevant. Du har erfarenhet av att skriva och publicera texter som pressmeddelanden, artiklar och produktion av inlägg till sociala kanaler. Du har viss erfarenhet av att fotografera och filma, samt av att redigera foto och film.
Du är en mycket god skribent som kan anpassa dina texter till olika kanaler och målgrupper. Du har goda kunskaper i nyhets- och omvärldsbevakning och god kunskap i publiceringsverktyg, till exempel Optimizely. Du har även relevant och aktuell erfarenhet av kommunikationsplanering, och det är meriterande om du har erfarenhet av att bistå vid pressträffar. Har du även erfarenhet av kommunikationsarbete i Regeringskansliet är det meriterande.
Dina egenskaper
Som kommunikatör hos oss är det viktigt att du är bra på att planera och klarar av att arbeta strukturerat, även när tempot är högt. Som person är du lösningsorienterad och flexibel samtidigt som du är noggrann och har ett gott omdöme. Då rollen innebär många kontaktytor behöver du även vara bra på att samarbeta och vara serviceinriktad. Likaså är din muntliga kommunikativa förmåga en naturlig styrka.
Övrigt
Tjänsterna är tillsvidare på heltid och påbörjas med sex månaders provanställning, med tillträde enligt överenskommelse. Det kommer att genomföras ett arbetsprov i samband med rekryteringsprocessen. Beroende på organisatorisk placering kan befattningen vara att placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.
Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta kommunikationschef Ulrika Walldén på tfn 076-130 31 30. Du är också välkommen att kontakta rekryteringsspecialist Isabel Åkermark, isabel.akermark@regeringskansliet.se. Fackliga kontaktpersoner är Johan Strokirk för Saco och Jan Wahlström för ST. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00.
Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 21 mars 2025.
Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, säkerhet, it, bibliotek, arkiv och registratur samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.
Deadline: 2025-03-21
Vill du vara med och utveckla framtidens teknologi för självkörande fordon? Till ett uppdrag hos vår kund i Linköping söker vi en utvecklare inom Computer Vision som vill bidra till innovativa ADAS-lösningar och arbeta med avancerade algoritmer för att tolka trafikmiljön i realtid.
Som konsult på Ce.. Klicka för att visa hela beskrivningenntric får du en trygg anställning och möjlighet att samla värdefull erfarenhet i en spännande miljö där din utveckling prioriteras. Din konsultchef finns till hands för att stötta dig i din utveckling, vilket ger dig chansen att kontinuerligt bygga vidare på dina kunskaper och erfarenheter. En utmärkt möjlighet för dig som vill ta nästa steg i din IT-karriär!
Arbetsuppgifter
I den här rollen som utvecklare inom Computer Vision kommer du att arbeta med att utveckla mjukvara för inbäddade system i C/C++ och Python, där fokus ligger på att implementera och optimera algoritmer för att tolka trafikljus, vägskyltar och vägmarkeringar. Du blir en viktig del av utvecklingen inom Computer Vision och maskininlärning, där deep learning spelar en central roll.
För att säkerställa kvalitet och prestanda kommer du att skriva och genomföra enhetstester, funktionstester och systemtester. Du analyserar krav, designar funktioner och bidrar aktivt till mjukvaruarkitekturen. En viktig del av arbetet innebär också att testa nyutvecklad mjukvara i testfordon samt att genomföra kodgranskningar och dokumentera tekniska lösningar. Vid behov analyserar och åtgärdar du buggar och hanterar kundrapporter för att säkerställa en stabil och pålitlig produkt.
Din profil och kvalifikationer
För att passa i rollen ser vi att du har:
- Minst 4 års erfarenhet av mjukvaruutveckling för inbäddade system, gärna inom fordonsteknik.
- Erfarenhet av maskininlärning och deep learning för Computer Vision.
- Stark programmeringsförmåga i C/C++ och Python.
- Erfarenhet av verktyg som TensorFlow, GIT/Gerrit, Jenkins, Jira och CodeBeamer.
- Praktisk erfarenhet av signalbehandling och algoritmutveckling (t.ex. Kalmanfilter och Target Tracking).
- Flytande engelska och gärna svenska.
Kunskap om ISO 26262 och ASPICE är meriterande.
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 370 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Niklas Lindgren
Niklas.Lindgren@centric.eu
Deadline: 2025-05-26