Här nedan hittar du länkar till sammanställningar över lediga jobb marknadskoordinator i Sveriges alla län, klicka dig enkelt vidare för att se om det finns några jobb marknadskoordinator i t.ex. Stockholm, Dalarna eller Norrland. Längst ner på sidan har vi även sammanställt ett urval av lediga jobb marknadskoordinator i hela Sverige.
En marknadskoordinator ansvarar för att utveckla och genomföra marknadsföringsplaner och kampanjer för sitt företag. De samarbetar med olika avdelningar för att skapa strategier som ökar försäljningen och främjar företagets produkter eller tjänster. Marknadskoordinatorer måste ha kunskap om de senaste marknadsföringstrenderna och -teknikerna och måste kunna tänka kreativt för att komma på nya idéer.
Hos företag: Lansen Systems AB
Deadline: 2025-06-19
Marketing Coordinator
Lansen Systems is looking for a Marketing Coordinator with a passion for digital marketing to expand our team!
About the position:
Now there is the opportunity to work in a creative environment with an international pulse! The role covers creation of all digital marketin.. Klicka för att visa hela beskrivningeng such as web, social media, search engines, email outreach, paid ads, campaign pages, news, PR activities and more. You will be responsible for all creation and publications but will work closely with our sales and support organization in the development of marketing activities and sales support. You are the driving force to ensure a high presence on social media and you have the ongoing responsibility for continuous dialogue and information to our existing customers.
Additionally, you will also project manage trade fairs and events, and coordinate conferences such as agent seminars and webinars
Qualifications
We believe that you are:
· Curious and passionate about marketing and communication.
· A dynamic and flexible team player.
· Self-driven and likes to take personal responsibility.
· Creative and forward thinking.
· Interested in technology that has a positive impact on the climate as well as the human wellbeing.
You have:
· The ability to independently build and drive marketing forward, both strategically and operationally.
· Good insight and extensive knowledge of the digital marketing landscape.
· The ability to prioritize and plan your work.
· A flair for technical illustrations and visual design.
· An academic degree or equivalent knowledge acquired through experience.
· Great verbal and written skills in Swedish and English. Proficiency in German is a plus.
· It is an advantage if you have worked in a similar role earlier within B2B and that you have knowledge with InDesign/Canva, Photoshop as well as Umbraco, HubSpot or other similar CMS system.
About Lansen Systems AB
Lansen Systems is a Swedish company founded in 2012. Since 2022 we are part of the Fidelix / Assemblin Caverion Group.
All products are developed, designed, and manufactured in Sweden. Our assortment consists of two product categories for buildings: Infrastructure and sensors. On the sensor side we offer products for Air quality, Protection and Energy optimization. Our infrastructure line consists of communication products such as Gateways, Repeaters and Concentrators. We sell our products mostly to Nordic and EU countries.
We offer:
· The chance to develop as a Marketing Coordinator in a company with strong growth and big future investments in its own brand.
· An interesting, challenging and developing position where you will be an important part of our strong and collaborative team, and where you can make a true impact.
· Yearly fitness allowance of 5.000 SEK.
Location:
You operate your tasks from our head office in Halmstad. There is also an opportunity to work partly from home.
Traveling:
A couple of business trips around Europe each year to participate in exhibitions and events.
If you have any questions about the position, please contact:
Liselott Rauséus,
Finance and HR Manager
liselott.rauseus@lansen.io
+46 703 757 572
or
Per Sandström,
Sales Manager
per.sandstrom@lansen.io
+46 739 69 50 38
Please email your application and personal letter to career@lansen.io and write "Marketing Coordinator" in the subject field.
We are looking forward to your application!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Deadline: 2025-06-19
Vi tror på att framgång skapas när passion och drivkraft möter teknik. Med rätt verktyg skapar vi på Juneporten möjligheter varje dag genom att skapa nytt liv i begagnade fordon eller maskiner. Genom ett tätt samarbete mellan alla medarbetare skapar vi en värdefull tjänst där vi samtidigt bidrar til.. Klicka för att visa hela beskrivningenl en hållbar miljö.
Om rollen
Som marknadskoordinator hos oss får du en nyckelroll i att planera, driva och samordna våra marknadsföringsinsatser. Du kommer att samarbeta tätt med olika avdelningar inom företaget för att säkerställa att våra kampanjer når rätt målgrupp och bidrar till att stärka vårt varumärke.
Ansvarsområden
Planera, genomföra och koordinera marknadsaktiviteter och kampanjer.
Skapa engagerande innehåll för digitala kanaler som sociala medier, nyhetsbrev och webbplats.
Hantera och optimera digitala marknadsföringskampanjer, inklusive Google Ads och sociala medier-annonser.
Analysera och rapportera resultat för att utveckla och förbättra marknadsstrategier.
Samarbeta med externa leverantörer och partners, exempelvis byråer och tryckerier.
Vem är du? Vi söker dig som är kreativ, strukturerad och har ett skarpt öga för detaljer. Du har en stark känsla för kommunikation och varumärkesbyggande, och du trivs i en dynamisk och snabbföränderlig miljö.
Kvalifikationer
Relevant utbildning inom marknadsföring, kommunikation eller liknande område.
Erfarenhet av digital marknadsföring och arbete med sociala medier.
Goda kunskaper i verktyg som Adobes produktportfölj och CMS-system.
Mycket god kommunikationsförmåga på svenska och engelska, både i tal och skrift.
Meriterande
Erfarenhet av att planera och genomföra evenemang.
Kunskaper inom SEO och SEM.
Erfarenhet av arbete med CRM-system.
Vi erbjuder
En möjlighet att utvecklas och växa i en central roll inom företaget.
En dynamisk och innovativ arbetsmiljö med engagerade och kompetenta kollegor.
Chansen att vara delaktig i företagets framgångsresa och påverka våra framtida satsningar.
Fokus på kreativitet, innovation och långsiktiga lösningar.
Deadline: 2025-11-02
Marknadskoordinator till Öijared Resort
Vill du arbeta med marknadsföring på en av Sveriges mest naturnära resorter? Nu söker vi en Marknadskoordinator till Öijared Resort – en plats där vardagen lämnas bakom och naturen tar över. Här finns 4 golfbanor, restaurang med stämning och matglädje i fokus.. Klicka för att visa hela beskrivningen, hotell med 200 bäddar, konferenslokaler för såväl det lilla som stora sällskapen och sist men inte minst Öijared Bad och Bastu, bara 35 minuter från Göteborg.
Om rollen
Du har en nyckelroll att, i nära samarbete med vårt övriga team, stärka vårt varumärke och skapa innehåll som engagerar och inspirerar. Du driver vårt operativa marknadsföringsarbete och rapporterar till vår Hotellchef.
Dina uppgifter inkluderar bland annat:
▪ Producera och publicera innehåll för sociala medier, nyhetsbrev och digitala plattformar.
▪ Övergripande arbete och kontinuerlig uppdatering av vår hemsida.
▪ Stärka vår närvaro på marknaden genom storytelling och engagerande material.
▪ Produktion av digitalt och tryckt marknadsföringsmaterial i enlighet med vår grafiska profil.
▪ Skyltning och övrig visuell kommunikation på anläggningen.
▪ Genomföra marknadsaktiviteter såsom mässor och events.
Vem är du?
Vi söker dig som är kreativ, driven och självgående och som älskar att skriva, formulera, skapa och forma. Du har förmågan att väcka känslor och engagemang genom bild och text, och du trivs med att arbeta självständigt men också tillsammans med vårt övriga team, i en roll där praktiskt genomförande är i fokus.
Vi ser att du har:
▪ Erfarenhet av att skapa och publicera såväl digitalt som analogt innehåll och material
▪ Kunskap i design- och redigeringsverktyg
▪ Eftergymnasial utbildning inom marknadsföring, kommunikation eller digital media (meriterande)
▪ Nyfikenhet och kunskap om vad som engagerar i digitala kanaler
▪ Är resultatinriktad och har förmågan att se helheten i vår verksamhet
Om tjänsten
▪ Plats: Öijared Resort, Floda
▪ Omfattning: Heltid, tillsvidare
▪ Start: Enligt överenskommelse
• Körkort och bil behövs för att komma till och från arbetet
• Kollektivavtal med Unionen/Visita tillämpas
Så ansöker du
Skicka in en text på 300 ord där du berättar varför just du är den vi söker, tillsammans med arbetsprover på tidigare producerat innehåll (t.ex.kampanjer, sociala medier-inlägg, hemsidor). Beskriv gärna vilken roll du haft i det du visar upp.
Sista ansökningsdag: 15 juni
Skicka din ansökan till: sandra.eberstein@oijared.se
Intervjuer sker löpande
Läs mer om oss på www.oijared.se
Deadline: 2025-06-15
Lockas du av att ha en varierande vardag där fokus är på marknad och säljsupport? Trivs du att ha breda kontaktytor i en koordinerande roll, där du som individ får möjlighet att utvecklas både i din roll och inom företaget? Hos Gipeco erbjuds du möjligheten att bli en del av ett familjeföretag i fra.. Klicka för att visa hela beskrivningenmkant och deras fortsätta resa framåt.
Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Gipeco.
Om företaget
Gipeco är ett marknadsledande företag som utvecklar produkter och metoder för modern systemstädning. Företaget bedriver intensiv forskning inom hygien, miljö samt behandling och skötsel av olika ytmaterial. Kunderna är bland annat professionella tjänsteföretag samt organisationer inom kommun, stat och landsting. Företaget grundades 1967 och har en egen kemteknisk fabrik i Jönköping. Från centrallagret i Jönköping sker all distribution till samtliga kunder. Idag arbetar 16 personer på företaget och miljön kännetecknas av innovation, säljfokus och gemenskap. Företaget är inne i en expansiv fas och har de senaste åren investerat kraftigt i produktion och lager i syfte att växa på såväl svensk som utländsk marknad. Din tjänst tillhör säljavdelningen som idag består av 6 säljare. Du arbetar väldigt nära försäljningschef, produktchef och VD och ingår även i ledningsgruppen.
Arbetsuppgifter
I rollen som marknadskoordinator ansvarar du främst för koordineringen mellan avdelningarna internt och säkerställer att dina kollegor får den stöttning de behöver. Du agerar som säljsupport till säljarna så att de får rätt information och material för att kunna utföra sitt arbete på bästa sätt. Du har en övergripande funktion och hanterar flera led samtidigt; Du håller koll på innesälj, inregistrering samt sälj- och marknadsinsatser. Du är ansvarig för att det finns korrekta produktbilder och uppdatering av återförsäljarnas hemsidor. Gipeco är ett expansivt och familjeägt företag med många parallella projekt och arbetsuppgifter, varför den ena dagen inte alltid är den andra lik.
Exempel på arbetsuppgifter som rollen innefattar:
Ansvara för innesälj och anbudshantering
Koordinering av sälj- och marknadsinsatser
Säljsupport
Delta och ta fram material till mässor, konferenser och utställningar
Tillsammans med företagets reklambyrå hålla hemsida uppdaterad
Agera superanvändare av Lime CRM-system och intranät
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Affärsystemvana, meriterande med Jeeves
Vana att arbeta i CRM system samt Excel och Powerpoint, meriterande LIME
Relevant erfarenhet av koordinering, kundkontakt, marknadsföring eller administration
Ha förståelse för säljprocesser
För att lyckas i rollen är du är en koordinator ut i fingerspetsarna och känner igen dig i beskrivningen relationsskapande, strukturerad, driven, affärsmannamässig, kommunikativ, lösningsorienterad. För att trivas i denna roll tycker du om att ha många kontaktytor och trivs i en varierande arbetsdag. Du är duktig på att strukturera och planera din dag och har en förmåga att prioritera rätt saker för att hålla tidsramar och ser till att rätt person nås av rätt information. Vidare är du driven och kommer gärna med initiativ och förbättringsförslag.
Övrig information
Start: Omgående, men hänsyn till uppsägningstid Plats: Jönköping Lön: Enligt överenskommelse
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till info@bravura.se eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
#Specialist
Deadline: 2025-11-01
Vi söker efter dig som brinner för marknadsföring, kommunikation och produktions-projektledning till tjänsten som Marknadskoordinator till e-handelsbolaget iPiccolo AB.
Din profil
Du är en driven person som alltid strävar efter att komma i mål och att uppnå att bättre resultat.
Du känner dig hemm.. Klicka för att visa hela beskrivningena i olika digitala miljöer och tar med viss förförståelse lätt till dig olika system, e-handelsplattformar och analysverktyg.
Du är nyfiken, kreativ och öppen för att lära dig nya saker samt pröva olika grepp för att utveckla kommunikationen och e-handelssajterna.
Du ska ha förmåga att driva många olika uppgifter/projekt framåt samtidigt och ha lätt för att samarbeta.
Du har en förmåga att snabbt sätta dig in i nya trender, verktyg/system eller andra förändringar som ständigt sker i den digitala världen.
Du tycker om när arbetet har ett högt tempo och ibland korta deadlines.
Du är engagerad och intresserad av försäljning, marknadsföring och ny teknik, som till exempel AI.
Dina kvalifikationer
Du har en relevant eftergymnasial utbildning från högskola, universitet eller yrkeshögskola.
Du har minst 1–5 års arbetslivserfarenhet inom e-handel/kommunikation/UX.
Du har viss förkunskap om Google Analytics och gärna Clarity.
Du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
Tidigare erfarenhet av personalansvar och/eller leda team ser vi som meriterande
Dina arbetsuppgifter
Den här tjänsten har en stor variation av arbetsuppgifter, där du kommer att arbeta nära marknadschefen och ha en viktig roll på marknadsavdelning. Du både driver och är delaktigt i många olika projekt och arbetsområden områden. Uppgifterna kan komma att variera utifrån våra behov över tid. Här följer några av de huvudsakliga uppgifterna som blir dina arbetsuppgifter:
Att hantera löpande arbete med material och uppföljning av våra varumärkesbyggandekanaler, såsom radio, utomhus/trafikreklam, TV, PR (copy), print, barter, event och sponsring.
Att koordinera / projektleda marknadsavdelningen vid plattformsbyten vid eventuella nyförvärv.
Att koordinera planering, optimering och uppföljning av CRM-kanalen
Att ansvara för hantering av kund-/produktomdömen. Kontakt med partners som Trustpilot/Testfreaks samt uppföljning av betyg och kundnöjdhet. Ansvar för integrationer kring / och utveckling av kundomdömen.
Att driva och utveckla kommunikationen på våra sajter.
Att ha ansvar för att legal-/villkorstexter av olika slag samt företagspresentationer är uppdaterade. Det innefattar copy kring GDPR, cookieregler samt certifieringar mm
Eventuellt personalansvar för copy/design.
Att hjälpa till och ta hand om med allmänt förekommande uppgifter på marknadsavdelningen vid behov.
Anställningsform
Heltid. Provanställning 6 månader tillämpas.
Tjänstens placering
Tjänsten är förlagd till vårt kontor i centrala Uppsala.
Förmåner
Vi erbjuder konkurrenskraftig lön, friskvårdsbidrag, friskvårdstimme samt flera trevliga personalaktiviteter under året.
Om iPiccolo AB
iPiccolo AB är ett av Nordens ledande e-handelsföretag. Det startades av två entreprenörer i Uppsala år 2000 och har allt sedan starten haft en god lönsamhet. Det ledande varumärket inom iPiccolo AB är inkClub.com som säljer bläckpatroner, toner, kontorsmaterial och andra förbrukningsvaror till privatpersoner och företag. inkClub har hög varukännedom i Norden och är etablerat på tio av de största marknaderna i Europa. Över fem miljoner kunder har fram till idag handlat hos inkClub. Idag driver iPiccolo AB 14 st olika varumärken inom e-handel. Företaget omsatte drygt 600 miljoner kronor år 2024 och är idag ca 85 anställda. iPiccolo är expansivt, kännetecknas av en entreprenörsanda och växer kontinuerligt både genom organisk tillväxt och företagsförvärv. Huvudkontor och distributionscenter för hela den europeiska marknaden ligger centralt i Uppsala.
Deadline: 2025-05-30
Hos företag: Poolia Sverige AB
Deadline: 2025-06-08
Önskar du ett arbete där du kan bidra till något meningsfullt? På Etac kan du göra en intressant karriärresa samtidigt som du är en del av ett givande slutmål – att förbättra människors livskvalitet. Våra produkter hjälper människor i alla skeden av livet, hjälper barn att utveckla nya färdigheter, .. Klicka för att visa hela beskrivningenförlänger självständighet för människor senare i livet och stödjer vårdgivare i deras dagliga arbete. Vi är ett globalt företag med försäljning över hela världen, med rötter och huvudkontor i Sverige. Om du vill ha ett jobb där du kan utvecklas professionellt och samtidigt göra en positiv skillnad för människors liv – låt oss skapa nya möjligheter tillsammans!
Är du i början av din karriär inom marknadsföring, ett öga för grafisk formgivning och en känsla för välformulerat innehåll? Då kan du vara den vi söker till marknadsavdelningen på vårt svenska säljbolag!
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande gör ett urval för intervjuer.
Om tjänsten
Som Marknadskoordinator hos Etac Sverige blir du en nyckelperson i vår marknadsföring och kommunikation. Du erbjuds en bred och utvecklande tjänst där du främst kommer att arbeta med digital marknadsföring, print och mässor/events. Du arbetar nära det svenska säljteamet samt i samarbete med våra internationella marknads- och produktteam. Tjänsten är placerad på vårt kontor i Kista och du rapporterar till marknadsföringschefen för Etac Sverige.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Anpassa internationellt marknadsföringsmaterial i Adobe-programmen
• Skapa lokalt anpassat innehåll och kampanjmaterial i linje med Etacs visuella identitet
• Ansvara för uppdatering, innehåll och SEO på den svenska hemsidan via CMS- och PIM-system
• Delaktig i planering, genomförande och uppföljning av marknadsaktivitetsplan
• Regelbundet skapa innehåll och kommunicera genom nyhetsbrev
• Planera och skapa innehåll till våra svenska sociala medier (LinkedIn)
• Koordinera och genomföra lokala mässor och kundevent.
• Supporta sälj- och upphandlingsavdelningen med marknadsmaterial
• Ha en nära dialog och ett gott samarbete med det svenska säljteamet och våra internationella kollegor inom marknad och kommunikation
Vi jobbar med Optimizely, InRiver och Apsis gällande CMS, PIM och eDM.
Vem är du?
Vi söker dig som har ett starkt intresse för marknadsföring och kommunikation. Du är både kreativ och strukturerad, har lätt för att samarbeta men tar även självständigt ansvar för dina uppgifter.
Vi ser gärna att du har:
• Eftergymnasial utbildning inom marknadsföring, grafisk design, kommunikation eller närliggande område
• Du är troligen i början av din karriär och har minst 1-3 års relevant erfarenhet
• Mycket goda kunskaper i Adobe-programmen, särskilt InDesign, Illustrator och Photoshop
• Erfarenhet av arbete med webbpublicering och digitala system som CMS och PIM
• God känsla för grafisk form och visuell kommunikation
• Mycket god erfarenhet av att kommunicera i digitala kanaler (sociala medier, nyhetsbrev) - att skapa engagerande och målgruppsanpassat innehåll som stärker varumärket.
• Tidigare erfarenhet av marknadsföring av produkter B2B är värdefullt men inget krav
• Strukturerad och en lösningsorienterad inställning
• Driven, målorienterad och proaktiv
• Förmåga att prioritera och hålla deadlines
• En positiv attityd och ett genuint engagemang i både arbetsuppgifter och kollegor
Vid rekryteringen använder vi oss av arbetspsykologisk testning för kandidater utvalda till intervju och bakgrundskontroll för slutkandidat.
Etac tillämpar 6 månaders provanställning.
Om verksamheten
Etac är ett dynamiskt företag på en spännande resa, med jobbmöjligheter inom flera karriärområden och i många delar av världen. Etac är marknadsledande i Norden och har en stark tillväxt internationellt. Våra viktiga affärsområden är hemvårdsprodukter, manuella rullstolar, juniorprodukter och patientförflyttning. Etac har försäljningsbolag i flertal länder i Europa samt flera varuförsörjningsbolag. Omsättning i koncernen uppgår till närmare 4,5 miljarder SEK. Totalt har koncernen ca 1 500 anställda.
Som en del av vårt team kommer du att arbeta på en plats som erbjuder dig:
• En intressant och ansvarsfylld roll hos ett marknadsledande företag med välkänt varumärke
• Kompetenta kollegor med goda värderingar i ett tillväxtorienterat företag
• Personlig utveckling och goda utvecklingsmöjligheter inom företaget
• Ett självständigt arbete och goda förmåner
Läs mer på etac.se
ANSÖK VIA LÄNKEN NEDAN:
https://careers.etac.com/jobs/5916895-marknadskoordinator
Deadline: 2025-06-08
Hos företag: Rottne Industri AB
Deadline: 2025-06-15
Vill du bli en nyckelperson i ett globalt företag med rötterna i svensk ingenjörskonst? Nu söker vi en relationsstark och affärsdriven reservdelskoordinator som vill göra skillnad – både för kunden och för verksamheten.
Om rollen
Som reservdelskoordinator är du den viktiga länken mellan kund, leve.. Klicka för att visa hela beskrivningenrantör och vår interna organisation. Med kunden i fokus arbetar du både operativt och utvecklande med allt från orderberedning till proaktiv försäljning av reservdelar. Du är med och säkerställer att våra återförsäljare har marknadens bästa möjliga tillgänglighet – samtidigt som du hjälper till att förbättra våra interna processer, vårt sortiment och våra affärsrelationer.
Du kommer att:
• Skapa och uppdatera reservdelar i vårt affärssystem (Monitor G5)
• Stötta våra återförsäljare och driva försäljning av reservdelar
• Analysera data och föreslå förbättringar i sortiment och tillgänglighet
• Samverka med inköp, teknik, marknad och andra funktioner
• Bidra till långsiktiga relationer med både interna och externa partners
Vem är du?
Vi tror att du har:
• Grundläggande teknisk förståelse
• Tidigare erfarenhet av kommersiellt arbete, gärna med reservdelar eller tekniska produkter
• Flytande svenska och god engelska i tal och skrift
• Bonus om du även behärskar tyska eller franska!
Som person är du lösningsorienterad, strukturerad och kommunikativ. Du gillar att jobba i team, men tar gärna självständigt ansvar för ditt område. Du vill växa – och du vill att kunderna ska göra det med dig.
Varför välja oss?
Hos oss får du arbeta i en innovativ och framtidsfokuserad miljö där teknik, kundvärde och laganda står i centrum. Vi erbjuder flexibla arbetssätt, engagerade kollegor och möjlighet att påverka både din roll och företagets utveckling.
📌 Resor kan förekomma i tjänsten, men planeras alltid i samråd med din chef för att ge balans i vardagen
Deadline: 2025-06-15
Hos företag: Carilo Fastighetsförvaltnings
Deadline: 2025-05-31
Marknadsansvarig – Detaljtryck.se & Carilo.se
Vi söker en kreativ och driven marknadsansvarig som vill ta över stafettpinnen och fortsätta utveckla vår marknadsföring!
Tjänsten är på ca 80-100%.
Om du har ett öga för design och en förmåga att hantera allt från hemsidor, sociala medier till försäljni.. Klicka för att visa hela beskrivningenng då kan det här vara rätt roll för dig.
Om oss:
Detaljtryck.se specialiserar sig på högkvalitativa trycksaker, främst för företag men även privatpersoner.
Vi erbjuder allt från profilprodukter och beachflaggor till folierade bilar och specialdesignade trycklösningar.
Med fokus på kvalitet, snabb leverans och personlig service hjälper vi våra kunder att förverkliga sina tryckprojekt och stärka sina varumärken.
Carilo.se är en fastighetsförvaltning som arbetar med allt från fastighetsunderhåll och fastighetsutveckling till uthyrning av lägenheter och lokaler samt förvaltning av fastigheter.
Vårt mål är att skapa trivsamma och funktionella miljöer för både företag och privatpersoner.
Om rollen:
Som marknadsansvarig har du både strategiskt och operativt ansvar.
Några av uppgifterna inkluderar:
• Hantera, utveckla och uppdatera våra hemsidor/webshop: säkerställa att informationen är aktuell och visuellt tilltalande.
• Driva våra sociala medier: skapa engagerande innehåll och kampanjer för att nå ut till våra kunder.
• Skapa grafiskt material: designa trycksaker, annonser och digitalt innehåll.
• Ansvara för marknadsföringsinsatser: från strategi till utförande.
• Grafisk design och kontakt med tryckerier: skapa tryckfärdigt material av hög kvalitet och ha kontakt med underleverantörer och våra projektledare.
• Driva och utveckla försäljningen ihop med övriga teamet.
Vi tror att du har:
• Erfarenhet av att arbeta med grafisk design i Adobe-programmen Photoshop, InDesign, Illustrator.
• Erfarenhet av att arbeta med digital marknadsföring.
• Vana av att skapa tryckfärdigt material och samarbeta med tryckerier.
• Kunskap inom webbpublicering och sociala medier.
• En kreativ ådra och ett öga för detaljer.
• Ett självständigt driv. Du gillar att ta egna initiativ och få saker gjorda.
Bonus om du har:
• En förståelse för SEO och SEM.
• Kan skapa och redigera videoinnehåll.
• Är en inre entreprenör och tycker verksamhetsutveckling är spännande.
Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan och låt oss ta ett snack!
Vi håller intervjuer löpande och letar efter någon som kan starta snart, så sök snabbt.
Sicka ditt CV till info@detaljtryck.se och ange referens marknadsansvarig.
Deadline: 2025-05-31
Ellery Beach House är inte bara ett hotell – det är en plats där 60- och 70-talets vibbar möter dagens behov av återhämtning, inspiration och upplevelser. Med vår ikoniska Beach Club, barer, restauranger och en atmosfär som får både gäster och medarbetare att blomstra, skapar vi upplevelser i världs.. Klicka för att visa hela beskrivningenklass, minnen för livet och en arbetsplats att vara riktigt stolt över.
Som vår nya Marketing & Content Creator blir du en nyckelspelare i att förmedla Ellerys vibe till världen. Du kommer att:
Skapa och implementera sociala mediestrategier som engagerar och inspirerar.
Planera och publicera innehåll som speglar vår unika atmosfär och erbjudanden.
Utveckla och genomföra lokala kampanjer i nära samarbete med vår Commercial Manager.
Producera innehåll för nyhetsbrev och säkerställa att vår webbplats alltid är uppdaterad och aktuell.
Bygga och underhålla relationer med influencers och samarbetspartners.
Analysera och följa upp våra sociala medier-KPI:er för att ständigt förbättra vår närvaro.
Samarbeta med olika avdelningar för att fånga och dela det som händer på plats.
Vem är du? Du är en kreativ själ med öga för detaljer och en passion för storytelling - du älskar att skapa innehåll som berör och engagerar. Som person är du strukturerad och drivande i ditt arbete, men med utrymme för spontana idéer & tankar. Du gillar att jobba i ett högt tempo men kan också stanna upp och fånga ögonblick i stunden. Vi tror att du:
Har starka skrivkunskaper och kan anpassa tonen efter olika målgrupper och plattformar.
Är uppdaterad på de senaste trenderna inom digital marknadsföring och sociala medier.
Har förmåga att analysera data och dra insikter för att optimera innehåll och kampanjer.
Är en lagspelare som trivs med att samarbeta över avdelningsgränser.
Har har en känsla för färg och form, och älskar att filma, fotografera för att skapa visuellt tilltalande innehåll.
Utöver det tror vi att du har:
Erfarenhet av att skapa och hantera innehåll för sociala medier.
Kunskap i verktyg som Braze, Meta Business Suite, Adobe och Google Analytics.
Förmåga att arbeta både strategiskt och operativt.
En flexibel inställning till arbetstider – kvällar och helger kan förekomma.
Om tjänsten: Anställningsgrad: 100% tillsvidare med 6 månaders prövotid Tillträde: Juli/augusti 2025 Lön: Enligt överenskommelse Om processen: Vi kommer kalla till intervjuer löpande, sista ansökningsdag 25 maj.
Uppfyller du inte exakt alla krav i annonsen? Tveka inte att skicka in en ansökan ändå, vi är beredda att överväga sökande med närliggande arbetslivserfarenhet och utbildning.
Hos oss får du en arbetsplats med utvecklingsmöjligheter, både inom huset liksom inom ESS Group. Vi jobbar ständigt med att utveckla våra medarbetare med hjälp av interna utbildningar inom ledarskap, stresshantering och mycket mer. Som medarbetare hos oss får du tillgång till extremt fina rabatter på våra destinationer och restauranger runt om i Norden. Vi ställer dessutom till med festligheter och andra roliga aktiviteter för att hålla samman teamet. Utöver det får du en säker anställning, friskvårdsbidrag samt otroliga kollegor som kanske till och med blir dina vänner för livet!
Deadline: 2025-05-25
Hos företag: Skåne Stadsmission
Deadline: 2025-05-20
Skåne Stadsmission är en idéburen organisation som arbetar för att skapa ett mänskligare samhälle för alla. Vi ger akut hjälp med basbehov såsom mat, kläder, hygien, vård och boende samt professionellt stöd för långsiktig förändring. Vårt mål är att ge alla människor nya livschanser, stärka sin egen.. Klicka för att visa hela beskrivningenmakt och vara delaktiga i samhället. Det gör vi genom att stödja individens tro på sin egen förmåga samtidigt som vi driver opinion för ett hållbart och medmänskligt Skåne. Vill du vara med?
Skåne Stadsmission har idag drygt 125 tillsvidareanställda medarbetare och cirka 275 privatvolontärer och 126 företagsvolontärer, samt en omsättning på cirka 120 miljoner kronor. Vi är en av tio medlemmar i Riksföreningen Sveriges Stadsmissioner som delar värdegrund och varumärkesplattform.
Stadsmissionens verksamheter finansieras genom IOP (Idéburet Offentligt Partnerskap), avtal, bidrag, projektmedel, försäljning av varor och tjänster samt insamlade medel från företag och privatpersoner.
OM TJÄNSTEN
Tjänsten är placerad hos teamet för Insamling på Marknad- och kommunikationsavdelningen. Du kommer arbeta tätt med hela avdelningen som ansvarar för samordning av volontärer, insamling från privatpersoner, företag, stiftelser och fonder samt för marknadsföring, opinionsbildning och kommunikation för alla verksamheter inom Skåne Stadsmission. Du rapporterar till Insamlingschefen. Tjänsten är placerad i Malmö, på kansliet på Olof Palmes Plats 1.
Vi erbjuder:
- Ett varierat jobb fyllt av intressanta och utvecklande utmaningar
- Resultatfokus med stor möjlighet att optimera effekt
- En kultur där vi ser varje människa och där olikheter är styrkor
- Tätt samarbete med många interna och externa parter
OM ROLLEN
Ditt uppdrag är brett för att stötta vårt arbete med givarservice för ökat engagemang och lojalitet hos våra givare. Det innebär att ha direktkontakt med olika typer av givare och administration. I rollen söker vi även erfarenhet och kompetens inom Marknadskoordinering.
Genom ditt arbete får du givaren att känna vilken ovärderlig skillnad en gåva gör, vilket skapar mer engagemang och bygger lojalitet.
Kort sagt handlar rollen om att utveckla relationen till våra givare men också om ett administrativt arbete samt koordinering av olika typer av kommunikation.
Arbetsuppgifter
Dina främsta arbetsuppgifter är:
- Daglig kontakt med våra givare på telefon och mejl samt utskick av gåvokort, talonger och registrering i CRM-system
- Säkerställa att givarregistret håller hög kvalitet genom uppdateringar, registervård och statistik
- Avstämningar med ekonomiavdelningen
- Stötta teamet med olika typer av kommunikation samt skapa material för kommunikation med givare
- Delta i arbetet med utveckling av givarvård och givarservice
- Administration vid utdelning från fonder
- Andra administrativa uppgifter förekommande på marknad - och kommunikationsavdelningen
För att ha bästa möjliga förutsättningar att lyckas behöver du ha ett stort fokus på service. Du bör ha erfarenhet inom såväl direktkommunikation i skrift, telefon och genom CRM-stöd samt planering och genomförande av löpande kommunikationsarbete.
Du är mycket serviceinriktad och är en noggrann, ansvarsfull och effektiv person med förmåga att hantera arbetsuppgifter på ett strukturerat och organiserat sätt.
Du behöver kunna hantera svårare samtal, vid exempelvis minnesgåvor eller när givare ger feedback. Du behöver kunna sälja in och förmedla vikten av att fortsätta stötta Skåne Stadsmission i samband med uppsägningar av månadsgivande.
Du bör vara trygg i att bemöta känsliga ämnen och kunna kommunicera på ett professionellt och lugnande sätt.
Du drivs av att skapa resultat genom att samarbeta med andra, av att ha kul på jobbet, och brinna för att bidra till en bättre värld.
Dina erfarenheter och kompetenser:
- Relevant eftergymnasial utbildning, exempelvis Business Administration
- God erfarenhet inom marknadskommunikation och CRM
- Du är mycket inriktad på service
- Lösningsfokuserad och har tålamod och omtanke i fokus vid kontakt med människor
- God svenska i tal och skrift
- Samarbetsvillig, prestigelös och strukturerad
- Delar och motiveras av Skåne Stadsmissions värdegrund
Meriterande:
- Erfarenhet från insamling och marknadsföring i ideell sektor
- Erfarenhet av servicearbete inom support, kundtjänst eller liknande
Anställningens omfattning
Tjänsten är en tillsvidareanställning med föregående provanställning. Vår ambition är att tillsätta tjänsten under juni 2025 och ser fram emot din ansökan senast den 20 maj 2025.
Skåne Stadsmission gör varje dag skillnad för människor som lever i utsatta livssituationer genom innovativt och professionellt socialt arbete. Stadsmissionens värdegrund sätter den enskilda människan i fokus och ambitionen är att deltagarna ska få ökad livskvalitet och egenmakt. För Stadsmissionens medarbetare står alltid mänskliga rättigheter i fokus. Tillsammans skapar vi ett medmänskligare Skåne.
Vill du vara med?
Deadline: 2025-05-20