Platsannons.nu/Marknadskoordinator

Lediga jobb som marknadskoordinator

Här nedan hittar du länkar till sammanställningar över lediga jobb marknadskoordinator i Sveriges alla län, klicka dig enkelt vidare för att se om det finns några jobb marknadskoordinator i t.ex. Stockholm, Dalarna eller Norrland. Längst ner på sidan har vi även sammanställt ett urval av lediga jobb marknadskoordinator i hela Sverige.

Att arbeta som marknadskoordinator

En marknadskoordinator ansvarar för att utveckla och genomföra marknadsföringsplaner och kampanjer för sitt företag. De samarbetar med olika avdelningar för att skapa strategier som ökar försäljningen och främjar företagets produkter eller tjänster. Marknadskoordinatorer måste ha kunskap om de senaste marknadsföringstrenderna och -teknikerna och måste kunna tänka kreativt för att komma på nya idéer.


Urval av lediga marknadskoordinator jobb i Sverige

Klicka här om du vill gå direkt till länsindelningen

Marknadskoordinator

Hos företag: VISION

Deadline: 2024-03-03

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

Vision är ett modernt och växande fackförbund i ständig förändring. Visions medlemmar leder, utvecklar och administrerar välfärden och jobbar i kommuner, regioner, privata företag eller kyrkan. Våra 212 000 medlemmar finns över hela landet och inom tusentals olika yrken och bildar tillsammans ett vä.. Klicka för att visa hela beskrivningenrdefullt nätverk. Vi är en feministisk organisation, partipolitiskt obundna och ingår i TCO.

 

Vi söker en marknadskoordinator
Vision är inne i en spännande utvecklingsfas med fokus på att stärka vår identitet som det ledande fackförbundet för våra målgrupper, öka kännedomen om vårt arbete, öka vår medlemstillväxt och skapa långsiktigt engagemang hos våra medlemmar och förtroendevalda. Vår marknadskoordinator ska vara tjänstledig och vi rekryterar därför hennes ersättare. Vill du vara med på vår tillväxtresa och ta en ännu starkare varumärkesposition? Då är vi intresserade av dig! 

I uppdraget ingår att planera, genomföra och följa upp marknadskampanjer och aktiviteter med målsättningen att öka antal medlemmar och bidra till att stärka varumärket. Vi tror att du är en god organisatör och gillar att ha många bollar i luften samtidigt.

Vi erbjuder ett varierande och stundtals utmanande arbete och för att lyckas i rollen behöver du därför ha ett gott självledarskap och en prestigelös attityd, så att du kan prioritera rätt saker och hugga i där det behövs.

På Visions enhet för marknad och värvning arbetar cirka 15 personer, uppdelat i tre team. Du blir en del av vårt marknadsteam som i nära samarbete med varandra, och andra på kommunikationsavdelningen, främst jobbar med vårt varumärke, erbjudanden och medlemsvärvning. Du rapporterar till marknadschef. 

Arbetsuppgifter:

• Koordinera Visions marknadsföring och samordna olika marknadsinsatser.
• Utveckla och ansvara för karriärtjänster, medlemsförmåner och medlemserbjudande.
• Ansvarig profilshop – produktsortiment, logistik, förvaltning och utveckling.
• Operativ i genomförande av undersökningar och analyser (ex medlems- och varumärkesundersökningar).
• Koordinering och operativt stöd vid byråsamarbeten.
• Administrativt stöd till övriga på enheten vid behov.
• Samla in och sammanställa marknadsinformation och analyser..
• Utveckla medlemsresan utifrån ett marknadsperspektiv.

Vi på Vision är övertygade om att genom att dela med oss av kunskaper och genom erfarenheter, framgångar och entusiasm gör vi gör vi varandra bättre. För att bli framgångsrik i rollen tror vi att du driver projekt kreativt och självständigt och är engagerad, noggrann och har en mycket god kommunikativ förmåga. Du är också självgående, resultatinriktad och pro-aktiv, affärsmässig, relationsstyrd och trivs att jobba i team. Naturligtvis är du också genuint intresserad av kommunikation och relationer. 

Vi söker dig som har:

• Utbildning inom media- och kommunikation, journalistik, försäljning eller marknadsföring.
• Erfarenhet av liknande roll från kund- eller byråsidan.
• Mycket goda kunskaper och erfarenhet av marknadsföring- och kommunikationsinsatser.
• Förmåga att arbeta självständigt och i teammiljöer.
• Har en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
• Erfarenhet av arbete med digitala verktyg och/eller digital utveckling.

Vi kan erbjuda dig en spännande tjänst i en spännande tid där du får en viktig roll som marknadskoordinator. Hos oss finns ett stort engagemang och tillsammans arbetar vi i våra nyrenoverade lokaler som har fokus på god arbetsmiljö, hög flexibilitet och goda möjligheter till återhämtning. Vi vill att alla ska må lika bra när man kommer till jobbet som när man går hem och att du känner att här kan du vara dig själv. Kontoret är vår huvudsakliga arbetsplats men det finns också möjligheter till flexibilitet och att till viss del arbeta på distans när verksamheten så tillåter.

Tjänsten är ett vikariat på heltid under perioden 1 april 2024 - 31 mars 2025 med placering i Stockholm. Vi kommer intervjua löpande men välkommen med din ansökan och CV senast den 3 mars 2024.

Du ansöker genom att klicka på knappen ansök nedan. Vi tar inte emot ansökningar via brev eller mejl.

Deadline: 2024-03-03

Talent & Partner AB

Erfaren marknadskoordinator!

Hos företag: Talent & Partner AB

Deadline: 2024-02-29

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

Talent & Partner AB är ett rekryteringsföretag som representerar högintressanta arbetsplatser som attraherar högpresterande individer. Vi söker dig som vill inleda eller vidareutveckla din karriär med oss och våra kunder. Vi älskar vårt jobb. Vill du också göra det?


Till förmån för vår kund söker .. Klicka för att visa hela beskrivningenvi nu en Marknadskoordinator med några års erfarenhet som vill arbeta i en bred marknadsroll på ett spännande bolag.


Om tjänsten


Som Marknadskoordinator hos vår kund kommer du att arbeta brett med marknadsföring i olika former. Du kommer att bli en viktig del i framtagandet av nytt material och samordningen av alla våra engagerade medarbetare i marknadsfrågor och bidra till att hitta nya vägar till nya målgrupper.
Arbetsuppgifter
Som Marknadskoordinator hos vår kund kommer du att designa och skapa innehåll till kampanjblad, produktblad, broschyrer och annat säljmaterial. Producera digital och rörlig media för bland annat kampanjer, landningssidor, externa kanaler. Samt -post, sociala kanaler etc.

Vi söker dig
Vi tror att du kommer att trivas i rollen om du är nytänkande och bekväm med att komma med nya idéer. I det dagliga arbetet behöver du hålla en god struktur och kunna hålla flera projekt igång samtidigt. Du har troligtvis en eftergymnasial utbildning inom marknadsföring och några års arbetslivserfarenhet. Vidare har du vana av att arbeta i Adobe programmen, Google Analytics och Google Ads.


Slutligen är du flytande i svenska och engelska i både tal och skrift.


Ansökan
Talent&Partner är ett branschnischat rekryteringsbolag mot i synnerhet mediebranschen. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan redan idag via länken eller på work@talentpartner.se!


Se gärna också alla våra lediga roller inom medielandskapet på https://talentpartner.se/sok-jobb/

Deadline: 2024-02-29

Fastighetsägarna MittNord

Event- och marknadskoordinator

Hos företag: Fastighetsägarna MittNord

Deadline: 2024-03-24

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

Vikariat som event- och marknadskoordinator med placering i Örebro eller Västerås
Vi söker dig som med bred kunskap om marknadsföring, erfarenhet av flertalet kommunikatörsverktyg och intresse för att skapa bra möten samt vill vara med och utveckla vår marknads- och eventfunktion.
Fastighetsägarna ä.. Klicka för att visa hela beskrivningenr branschorganisationen som arbetar för en hållbar och fungerande fastighetsmarknad. Vårt uppdrag är att förbättra villkoren för fastighetsföretagandet i landet, så att bostads- och lokalmarknaden kan utvecklas. Vi erbjuder spetskompetens inom bland annat juridik, förhandling, utbildning och egenkontroll. Tillsammans med våra medlemmar skapar vi förutsättningar för tillväxt och rum för framtiden. Vi är en rikstäckande organisation med en stark lokal förankring.
Om tjänsten
I rollen som event- och marknadskoordinator har du ett operativt ansvar för Fastighetsägarna MittNords marknadsföring, internkommunikation och genomförande av gemensamma aktiviteter. Du ansvarar för marknadsföringen av de tjänster och produkter vi tillhandahåller våra medlemmar och du bidrar till utvecklingen av vårt kommunikationsarbete. Du ansvarar ofta för hela projekt, från att identifiera ett kommunikationsbehov till att producera innehåll. Du får skriva, fota, formge och följa upp. Du planerar, marknadsför och hjälper till med genomförandet av alltifrån digitala möten till större konferenser.
Vår event- och marknadskoordinator tillhör affärsområdet Medlem, marknad och näringspolitik där vi är tio kollegor med varierande arbetsuppgifter. Bland dina närmsta kollegor finns en kommunikatör som tillsammans med dig har ett geografiskt ansvar, men du samarbetar också i en utökad kommunikationsgrupp som sitter på olika ställen i landet. Resor inom landet förekommer. Du rapporterar till chefen för affärsområdet.
Arbetsuppgifterna är av olika karaktär, du skriver inlägg till vårt intranät, debattartiklar, skapar nyhetsbrev, inbjudningar, fotar till och genomför intervjuer, tar fram material till våra sociala mediekanaler, gör presentationsmaterial, beställer profil- och mässmaterial, bokar lokaler och föreläsare, planerar och genomför konferenser med mera.
Huvuduppdraget för Fastighetsägarna MittNords event- och marknadskoordinator är att säkerställa en god kvalitet på vårt kommunikationsarbete och event, både mot medlemskretsen och externa aktörer.
Din profil
Du har utbildning inom marknadskommunikation och/eller grafisk kommunikation eller motsvarande och några års erfarenhet av olika typer av operativa kommunikatörs- och marknadsförarsroller. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och har sinne för bild- och texthantering. Du är initiativrik, nyfiken, kreativ och noggrann.
Du hanterar Office365, Adobe Creative Cloud, främst Adobe Express, InDesign, Photoshop och Illustrator, du har erfarenhet av att arbeta i olika CMS, som t.ex. Episerver och utskickssystem, som t.ex. Ungapped. Du har erfarenhet av att skapa innehåll till sociala mediekanaler och kan dra lärdomar och utveckla ditt arbetssätt genom analyser från t.ex. GA4.
Tjänsten är ett vikariat från mitten av juni och drygt ett år framåt. Placeringsort är Västerås eller Örebro
Vi erbjuder
Fastighetsägarna MittNord är till ytan en utspridd organisation med 13 lokalkontor från Norrköping till Luleå. Trots vår utspriddhet har vi en nära kontakt med varandra och familjär känsla inom organisationen. För sjätte året i rad är vi certifierade som ett Great Place to Work företag. Vi är en modern arbetsplats där vi arbetar aktivt för att du ska ha en bra balans mellan arbete och fritid.


Välkommen in med din ansökan senast den 24 mars 2024. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta Petra Skoglund, HR- och administrativ chef på telefon 0701-86 63 08 eller Lisa Hjelm, Chef affärsområde medlem, marknad och kommunikation på telefon 0701-64 44 33.

Deadline: 2024-03-24

Marknadskoordinator till JABO

Hos företag: RekryteringsHuset i Sverige AB

Deadline: 2024-03-10

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

Är du en skicklig marknadskommunikatör med ett starkt intresse för inredning, design och trädgård? Är du en fena på digital kommunikation med ett par års erfarenhet? Då kan du vara den person vi söker till rollen som marknadskoordinator hos JABO.

JABO är inne i en spännande utvecklingsfas. Företa.. Klicka för att visa hela beskrivningenget har tagit ut en ny strategisk inriktning med fokus på tillväxt och håller en hög takt när det gäller utveckling av nya produkter och koncept. Flera utvecklingsinitiativ pågår för att flytta fram positionerna och säkerställa att kunderna får inspirationen till att skapa den trädgård, uteplats eller balkong de drömmer om - nu och i framtiden!

Som ett led i detta tar vi nu nästa steg genom att rekrytera en marknadskoordinator till vårt engagerade JABO-team. 

Om tjänsten  
Som Marknadskoordinator hos JABO får du en bred och omväxlande roll som innebär en spännande och dynamisk vardag i nära samarbete med verksamheten och affären. Du ansvarar för att marknadsföra varumärket JABO med tillhörande produktsortiment. Målsättning är att utveckla och implementera en marknadskommunikation i framkant såväl online som offline med tyngdpunkt inom digital kommunikation. Du förväntas även ta en aktiv och drivande roll i produktrådet som driver olika produktutvecklingsprojekt. Tjänsten är mer av en operativ än en strategisk karaktär. 

Vem är du?  
Vi söker dig som har en vilja att utvecklas. Du har en en relevant högskoleutbildning och ett par års erfarenhet inom marknadsföring i verksamhet vi bedömer som likvärdig. För att lyckas i rollen har du erfarenhet av digital marknadsföring, koll på trender samt en god produktförståelse. Du har en god kommunikationsförmåga på svenska och engelska i tal och skrift. 

Som person är du positiv, självgående, orädd och noggrann. Du trivs med att ta ett stort eget ansvar. Du är även prestigelös och öppen för att hugga i och stötta dina kollegor och verksamheten inom andra områden under exempelvis högsäsong. Du bidrar gärna med din kunskap och värdefulla kreativa idéer. 

För att lyckas i rollen tror vi att du behöver ha erfarenhet av, samt goda kunskaper i följande: 

- Bild och videoredigering via Adobe Suiten. 
- Professionell hantering av sociala medier såsom Facebook, Instagram, LinkedIn, Prinetrest mfl. 
- Uppdatering och implementering av information på webb, social media, nyhetsbrev etc. 
- SEO, digital annonsering (SoMe, Google Ads) 
- Lättare trycksaksproduktion
- Copywriting
- Fotografering (meriterande).
- Erfarenhet av e-handel (meriterande).
- Administrering av databaser med information om produkter ex. Finfo, kundportaler mm. (meriterande). 

Om Jabo
På Jabo är vi experter på allt för nordiska utemiljöer. Hos oss hittar du inspirationen för att skapa den trädgård, uteplats eller balkong du drömmer om. Företaget omsätter idag ca 70 MSEK och har ett tiotal anställda som ständigt arbetar med att utveckla sortimentet för att hjälpa dig att uppnå drömmen om den perfekta utemiljön.
Välkommen ut!
Jabo Nordic AB är en del av Nordic Room Improvement, en koncern som utvecklar, marknadsför och säljer interiör-, exteriör- och renoveringsprodukter till konsumenter och proffs i Norden. För mer information: www.jabo.se 

Vi erbjuder
Vi erbjuder en kreativ, fri och självständig roll i en verksamhet som präglas av starkt framdriv och utveckling, samtidigt som det är en familjär arbetsplats med en god gemenskap. Du får möjlighet att vara med och påverka, arbeta med inbjudande miljöer och fantastiskt fina produkter i en verksamhet som har stort fokus på långsiktig hållbar utveckling. Vi söker dig som vill vara med på en spännande resa!

Låter det intressant?
Välkommen att söka tjänsten hos RekryteringsHuset via följande länk:

https://rekryteringshuset.varbi.com/se/apply/positionquick/702213/

Vi tittar löpande på ansökningarna som kommer in. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - ta chansen och skicka in din ansökan redan idag!

Övrigt
Tjänsten är på heltid, tillträde snarast, den dagliga arbetsplatsen är på huvudkontoret i Tranemo, arbete på distans 2 dagar per vecka är möjligt. Vid frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Petra Lindomborg som nås på 072-7164381.

Deadline: 2024-03-10

Fastighetsägarna

Hej event- och marknadskoordinator

Hos företag: Fastighetsägarna

Deadline: 2024-03-24

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

Fastighetsägarna är branschorganisationen som arbetar för en hållbar och fungerande fastighetsmarknad. Vårt uppdrag är att förbättra villkoren för fastighetsföretagandet i landet, så att bostads- och lokalmarknaden kan utvecklas. Vi erbjuder spetskompetens inom bland annat juridik, förhandling, utbi.. Klicka för att visa hela beskrivningenldning och egenkontroll. Tillsammans med våra medlemmar skapar vi förutsättningar för tillväxt och rum för framtiden. Vi är en rikstäckande organisation med en stark lokal förankring.

Om tjänsten

I rollen som event- och marknadskoordinator har du ett operativt ansvar för Fastighetsägarna MittNords marknadsföring, internkommunikation och genomförande av gemensamma aktiviteter. Du ansvarar för marknadsföringen av de tjänster och produkter vi tillhandahåller våra medlemmar och du bidrar till utvecklingen av vårt kommunikationsarbete. Du ansvarar ofta för hela projekt, från att identifiera ett kommunikationsbehov till att producera innehåll. Du får skriva, fota, formge och följa upp. Du planerar, marknadsför och hjälper till med genomförandet av alltifrån digitala möten till större konferenser.

Vår event- och marknadskoordinator tillhör affärsområdet Medlem, marknad och näringspolitik där vi är tio kollegor med varierande arbetsuppgifter. Bland dina närmsta kollegor finns en kommunikatör som tillsammans med dig har ett geografiskt ansvar, men du samarbetar också i en utökad kommunikationsgrupp som sitter på olika ställen i landet. Resor inom landet förekommer. Du rapporterar till chefen för affärsområdet.

Arbetsuppgifterna är av olika karaktär, du skriver inlägg till vårt intranät, debattartiklar, skapar nyhetsbrev, inbjudningar, fotar till och genomför intervjuer, tar fram material till våra sociala mediekanaler, gör presentationsmaterial, beställer profil- och mässmaterial, bokar lokaler och föreläsare, planerar och genomför konferenser med mera.

Huvuduppdraget för Fastighetsägarna MittNords event- och marknadskoordinator är att säkerställa en god kvalitet på vårt kommunikationsarbete och event, både mot medlemskretsen och externa aktörer.

Din profil

Du har utbildning inom marknadskommunikation och/eller grafisk kommunikation eller motsvarande och några års erfarenhet av olika typer av operativa kommunikatörs- och marknadsförarsroller. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och har sinne för bild- och texthantering. Du är initiativrik, nyfiken, kreativ och noggrann.

Du hanterar Office365, Adobe Creative Cloud, främst Adobe Express, InDesign, Photoshop och Illustrator, du har erfarenhet av att arbeta i olika CMS, som t.ex. Episerver och utskickssystem, som t.ex. Ungapped. Du har erfarenhet av att skapa innehåll till sociala mediekanaler och kan dra lärdomar och utveckla ditt arbetssätt genom analyser från t.ex. GA4.

Tjänsten är ett vikariat från mitten av juni 2024 och drygt ett år framåt. Placeringsort är Västerås eller Örebro

Vi erbjuder

Fastighetsägarna MittNord är till ytan en utspridd organisation med 13 lokalkontor från Norrköping till Luleå. Trots vår utspriddhet har vi en nära kontakt med varandra och familjär känsla inom organisationen. För sjätte året i rad är vi certifierade som ett Great Place to Work företag. Vi är en modern arbetsplats där vi arbetar aktivt för att du ska ha en bra balans mellan arbete och fritid.

Välkommen in med din ansökan senast den 24 mars 2024. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta Petra Skoglund, HR- och administrativ chef på telefon 0701-86 63 08 eller Lisa Hjelm, Chef affärsområde medlem, marknad och kommunikation på telefon 0701-64 44 33.

Deadline: 2024-03-24

StudentConsulting

Marknadskoordinator sökes till B2B IT-Partner!

Hos företag: StudentConsulting

Deadline: 2024-03-20

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

Vi söker nu en engagerad och erfaren marknadskoordinator! Har du ett intresse för IT och en god kommunikativ förmåga? Då har vi tjänsten för dig!

B2B IT-Partner är en återförsäljare av IT till företag och erbjuder skräddarsydda produkter och tjänster inom IT. Företaget är ett snabbfotat företag so.. Klicka för att visa hela beskrivningenm kan agera flexibelt och självständigt för att hela tiden ligga i framkant med deras marknadserbjudande. B2B IT-Partner grundades 2004 med målsättningen att utmana de stora jättarna i branschen och firar i år 20 år. På B2B IT-Partner står kundkontakt och lyhördhet i centrum. Ingen kund är för stor eller för liten. Du kommer att arbeta nära deras säljteam för att säkerställa att marknadsföringsinsatserna är väl integrerade och effektiva.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av:
• Skapa skräddarsydda texter för webbplats, artiklar, nyhetsbrev och andra marknadsföringsmaterial.
• Ansvara för att ta bilder och filma relevant material för marknadsföringsändamål. Detta inkluderar filmredigering för att producera korta intervjusegment.
• Aktivt uppdatera och underhålla sociala medieplattformar med relevant information och innehåll.
• Stödja kollegor genom att skapa material för presentationer och offerter som tydligt kommunicerar vad företagets erbjudande till potentiella kunder är.
• Ansvara för att optimera texter för sökmotorer (SEO).

Uppdraget innebär att du kommer bli anställd av oss på StudentConsulting, men arbeta som konsult hos B2B IT-Partner på deras kontor i Solna Business Park. Tjänsten är ett föräldrarvikariat och förväntas starta i maj 2024 och sträcker sig ungefär ett år framåt. Arbetstiderna är kontorstider måndag till fredag och viss möjlighet till distansarbete finns.

Din profil
För att kvalificera för tjänsten söker vi dig som har:
- Utbildning från universitet/högskola/yrkesutbildning inom marknadsföring, kommunikation eller annat relevant område.
- Erfarenhet av att arbeta inom marknadsföring samt med bild- och filmredigering.
- Starka kommunikations- och skrivfärdigheter på svenska och engelska.
- Meriterande med erfarenhet av WordPress, InDesign och Adobe eller likande program.

Företaget erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där du kommer att ha möjlighet att påverka och driva framåt i ditt arbete. Möjlighet att arbeta med spännande projekt och innovativa teknologier. Om du är en passionerad marknadsförare med en vilja att göra skillnad då har vi rätt tjänst för dig. Ansök redan idag då urval och intervjuver sker löpande!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Deadline: 2024-03-20

Poolia Jönköping AB

Marknadskoordinator till kund i Ulricehamn

Hos företag: Poolia Jönköping AB

Deadline: 2024-03-03

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

Har du tidigare erfarenhet av att hantera produktinformation och sociala medier? Drivs du av att arbeta med optimering av kommunikationsinsatser? Då har vi möjligheten för dig här!

Till kund i Ulricehamn söker vi nu en självständig Marknadskoordinator med omgående start. Tjänsten är initialt på kon.. Klicka för att visa hela beskrivningensultbasis i 6 månader med mycket goda chanser för övergång i anställning för rätt person.

Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!


Om tjänsten
I din arbetsroll som Marknadskoordinator blir du en viktig nyckelperson där din främsta arbetsuppgift blir att driva företagets varumärkesinnehåll samt optimera deras produktinformation. Du hanterar både det operativa och det strategiska marknads- och kommunikationsarbetet. Andra exempel på arbetsuppgifter:

• Proaktivt arbeta och driva företagets sociala medier
• Initiera strategier för att förbättra den sociala medienärvaron
• Skapa nya produktbeskrivningar samt optimera befintliga
• Organisera och hantera produktinformation
• Arbeta med målgruppsanpassning
• Ta fram enklare grafiskt material och skapa nyhetsbrev

I rollen som Marknadskoordinator får du möjlighet att samarbeta mycket med andra interna enheter inom företaget.

Arbetstid: Kontorstider måndag till fredag
Distansarbete: Möjligt på onsdagar och fredagar. Arbete på plats på kontoret önskas måndag, tisdag och torsdag.
Placeringsort: Ulricehamn


Vem är du?
Vi söker dig som har ett par års arbetslivserfarenhet inom marknad och kommunikation. Med fördel har du tidigare arbetat med produktinformation och sociala medier. Du har grundläggande kunskaper inom Adobe programmen. För tjänsten krävs det även att du både talar och skriver flytande på svenska och engelska då du i rollen kommer att ha många olika kontaktytor.

För att trivas i rollen som Marknadskoordinator är du kommunikativ och inlyssnande. Du har en god problemlösningsförmåga och är kreativ i ditt tänkande. Vidare har du en god förmåga att planera och strukturera ditt arbete, samt tycker om att arbeta och samarbeta med andra.


Om verksamheten
Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande – Rätt individ. På rätt plats. Alltid.

Varmt välkommen med din ansökan. Vi ser fram emot att få träffa dig!

Deadline: 2024-03-03

Poolia Jönköping AB

Marknadskoordinator till kund i Ulricehamn

Hos företag: Poolia Jönköping AB

Deadline: 2024-03-03

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

Har du tidigare erfarenhet av att hantera produktinformation och sociala medier? Drivs du av att arbeta med optimering av kommunikationsinsatser? Då har vi möjligheten för dig här!

Till kund i Ulricehamn söker vi nu en självständig Marknadskoordinator med omgående start. Tjänsten är initialt på kon.. Klicka för att visa hela beskrivningensultbasis i 6 månader med mycket goda chanser för övergång i anställning för rätt person.

Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!


Om tjänsten
I din arbetsroll som Marknadskoordinator blir du en viktig nyckelperson där din främsta arbetsuppgift blir att driva företagets varumärkesinnehåll samt optimera deras produktinformation. Du hanterar både det operativa och det strategiska marknads- och kommunikationsarbetet. Andra exempel på arbetsuppgifter:

• Proaktivt arbeta och driva företagets sociala medier
• Initiera strategier för att förbättra den sociala medienärvaron
• Skapa nya produktbeskrivningar samt optimera befintliga
• Organisera och hantera produktinformation
• Arbeta med målgruppsanpassning
• Ta fram enklare grafiskt material och skapa nyhetsbrev

I rollen som Marknadskoordinator får du möjlighet att samarbeta mycket med andra interna enheter inom företaget.

Arbetstid: Kontorstider måndag till fredag
Distansarbete: Möjligt på onsdagar och fredagar. Arbete på plats på kontoret önskas måndag, tisdag och torsdag.
Placeringsort: Ulricehamn


Vem är du?
Vi söker dig som har ett par års arbetslivserfarenhet inom marknad och kommunikation. Med fördel har du tidigare arbetat med produktinformation och sociala medier. Du har grundläggande kunskaper inom Adobe programmen. För tjänsten krävs det även att du både talar och skriver flytande på svenska och engelska då du i rollen kommer att ha många olika kontaktytor.

För att trivas i rollen som Marknadskoordinator är du kommunikativ och inlyssnande. Du har en god problemlösningsförmåga och är kreativ i ditt tänkande. Vidare har du en god förmåga att planera och strukturera ditt arbete, samt tycker om att arbeta och samarbeta med andra.


Om verksamheten
Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande – Rätt individ. På rätt plats. Alltid.

Varmt välkommen med din ansökan. Vi ser fram emot att få träffa dig!

Deadline: 2024-03-03

Skurups kommun

Näringslivsansvarig

Hos företag: Skurups kommun

Deadline: 2024-03-19

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och utveckla och driva Skurups kommuns tillväxtresa? Företagsvänliga Skurup är mitt i ett fokuserat arbete med inriktning mot tillväxt och utveckling. Ambitionen är hög liksom det goda ryktet om Skurup som en kommun där etablering, helhetstänk och destinationsutvec.. Klicka för att visa hela beskrivningenkling är tydlig.
Nu söker vi en affärsmässig och målmedveten Näringslivsansvarig till denna viktiga roll. Vill du samarbeta med det befintliga näringslivet och samtidigt ge god service till företag som är på väg att etablera sig i kommunen, vill du arbeta med allmänna utvecklingsfrågor och platsutveckling samt skapa utväxling mellan näringslivet och det offentliga? Motiveras du av att flytta fram positioner och skapa resultat, samtidigt som du leder dig själv och det arbete det innebär i kontakt och kommunikation och samverkan med näringslivet? 
Då är du kanske Skurup kommuns Näringslivsansvarige? 
Varmt välkommen med din ansökan!
I denna rekrytering samarbetar Skurups kommun med Randstad och rekryteringskonsult Nadia Milotti. Du ansöker på www.randstad.se, senast 2024-03-18. Har du frågor om rekryteringsprocessen och tjänsten är du välkommen att kontakta nadia.milotti@randstad.se eller på 0768554059.
Tjänsten som näringslivsansvarig är på heltid och ingår i Serviceförvaltningen, du rapporterar till förvaltningschefen och ingår i förvaltningsledningen.

Ansvarsområden
Som Näringslivsansvarig ansvarar du för kontakter med det lokala näringslivet. I arbetet ingår även nätverk på regional nivå, där Skurups kommun är en del av Malmö/Lundregionen.
För att axla ansvaret är det viktigt att du trivs i rollen som ett självledarskap innebär, även om du arbetar på uppdrag av den politiska organisationen. Det är oftast du som näringslivsansvarig som är den första kontakten för en företagare, och du förväntas öppna dörrar och vara en vägvisare som prioriterar att ge service. Att Skurups kommun behåller placeringen på rankingen i Svenskt Näringsliv är givet, och gärna höjer den. Det kan vara en utmaning men det är också en del av variationen och det egna manöverutrymmet.
Det ska vara enkelt för företagen att verka och växa och som näringslivsansvarig arbetar du aktivt med företag, myndigheter, föreningar, organisationer och andra aktörer för att stödja näringslivet i kommunen. I tjänsten ligger ett stort ansvar att bygga goda och nära relationer med existerande företag, skapa förutsättningar för nyetableringar och verka för en långsiktig hållbar tillväxt.
Du kommer arbeta nära våra kommunikatörer och mark- och exploatering – din roll i Skurup är en prioriterad och i ditt ansvarsområde ser vi att du kan flytta fram positioneringen och bidra till Skurups tillväxt och stolthet!

Kvalifikationer
För att bli aktuell för rollen som Näringslivsansvarig behöver du:
kunna visa på en dokumenterad erfarenhet av marknadsföring och positionsarbete
ha ett utvecklat kontaktnät med näringslivet
svenska och engelska i tal och skrift, kommunikation sker med näringsliv, politiker, myndigheter m fl.
körkort, B
förstå den kommunala organisationen och vad den innebär (meriterande)

Vi ser det som en fördel om du själv har varit företagare med erfarenhet av det privata näringslivet.
Likaså om du har jobbat med etablering.
En eftergymnasial utbildning inom marknadsföring, ekonomi eller motsvarande är meriterande.
Som person och vår kollega ser vi att du är:
kundfokuserad för både affärsnytta och medborgarnytta
har lätt för att anpassa dig till människor och situationer
en trovärdig relationsbyggare
kommunikativ doer som verkligen vill kännetecknas av att vilja ge service


Om företaget

Skurups kommun
Skurups kommun är en tillväxtkommun med runt 16 000 invånare och ligger naturskönt på den skånska sydkusten, med utmärkta kommunikationer till Malmö, Ystad, Lund och Köpenhamn. I vår kommun bor invånarna i lugnet, med staden runt knuten. Det lokala näringslivet blomstrar och inflyttningen till kommunen ökar. 1 200 medarbetare håller dagligen hjulen snurrande, med fullt engagemang för medborgarnas bästa. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där dialog, öppenhet och gott bemötande genomsyrar organisationen. Vi är stolta över våra korta beslutsvägar. Tillsammans gör vi skillnad!

Deadline: 2024-03-19

Agile Gothenburg

Marketing Coordinator (Internship)

Hos företag: Agile Gothenburg

Deadline: 2024-08-23

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

Description
Agile Gothenburg is looking for a marketing coordinator to assist in a new project that aims at providing education and advisory in investing, trading, and wealth management.
Responsibilities
Develop and maintain a WordPress website
Create and share valuable social media content
Plan and.. Klicka för att visa hela beskrivningen develop promotional material for different events
Develop and implement marketing campaigns and keep track of their performance
Expand the social media platform by incorporating additional channels
Monitor the marketing budget

Requirements
Rocking (or about to rock) a degree in marketing or similar
Experience in WordPress
Experience in social media and video-sharing platforms
Experience in web analytics and ads
Experience in using AI (without making things robotic!)
Experience in working in a virtual workplace
Communicative, progressive, social, and outgoing
Available for business trips/retreats in pairs or a group

Keywords
Google Workspace, Microsoft 365, WordPress, Google Analytics and Ads, Google Search Console, Bing Webmaster Tools, LinkedIn, Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, X (Twitter), Threads, Canva, Filmora, Photoshop Elements, Premiere Elements, ChatGPT, DALL·E
Seen as merit
Experience in investing, trading, money management, and stores of value.
Location
Sweden, preferably Gothenburg.
Form of employment
Internship
Scope of work
Part-time (20 h/w)
Duration
6 months with a possibility of extension.
Application
Please send your application by email to hr@mooninvestments.org including “Marketing Coordinator” in the subject line. We’re looking forward to hearing from you!

Deadline: 2024-08-23

Hitta marknadskoordinator jobb i Sveriges alla län


All information om lediga jobb hämtas i realtid från Arbetsförmedlingen

Informationen på denna sida uppdaterades 2024-02-27