Platsannons.nu/Larmoperatör

Lediga jobb som larmoperatör

Här nedan hittar du länkar till sammanställningar över lediga jobb larmoperatör i Sveriges alla län, klicka dig enkelt vidare för att se om det finns några jobb larmoperatör i t.ex. Stockholm, Dalarna eller Norrland. Längst ner på sidan har vi även sammanställt ett urval av lediga jobb larmoperatör i hela Sverige.

Att arbeta som larmoperatör

En larmoperatör ansvarar för att övervaka och svara på larm från olika källor, inklusive brandlarm, inbrottslarm och medicinska larm. De kan också ansvara för sändningstjänster, t.ex. för att kalla på räddningspersonal eller annan personal.


Urval av lediga larmoperatör jobb i Sverige

Klicka här om du vill gå direkt till länsindelningen

Larmoperatör

Hos företag: JobBusters AB

Deadline: 2025-10-02

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

Din nya roll Uppdraget som Larmoperatör innebär att övervaka myndighetens kontor och anläggningar via larm, kameraövervakning och manuell bevakning med hjälp av bevakningspersonal. Bevakningscentralen ska stödja myndighetens behov av skydd och säkerhet och använder för detta ändamål både tekniska sä.. Klicka för att visa hela beskrivningenkerhetssystem och manuell tillsyn.
I rollen som Larmoperatör kommer framför allt följande arbetsuppgifter ingå:
Ta emot, registrera och hantera inkommande ärenden, felanmälningar och larm, och vid behov sända ut rätt kompetens för felavhjälpning
Övervakning och rondering via kamerasystem
Leda och stödja bevakningsleverantören i dagligt arbete
Hantera och administrera beställningar av bevakningsuppdrag
Säkerställa den operativa funktionen kring behörighetshantering
Administrera viss del av tillträdesansökningarna.
Hantera utställande av passerkort

Konsulten kommer hantera radio- och telefonsamtal för att säkerställa den operativa funktionen bevakningscentral.
För att bli framgångsrik i denna roll behöver du En Gymnasieexamen, gärna från Samhällsvetenskapsprogrammet med inriktningen Beteendevetenskap, Räddning eller säkerhet.
Minst 2 års arbetslivserfarenhet i en bevaknings-, larm- eller ledningscentral.
Minst 2 års arbetslivserfarenhet inom säkerhet och säkerhetsskydd.
Minst 2 års arbetslivserfarenhet av de på marknaden vanligaste förekommande larm-/passer-/kameraövervakningssystem och MS Officeprodukter.
Minst 2 års arbetslivserfarenhet av att arbeta med hantering av tekniska stödsystem för larm, passage och kamerabevakning.
Minst 2 års arbetslivserfarenhet av att jobba i radio-/telekommunikationssystem eller motsvarande system/utrustning.
Kommunicera obehindrat på både svenska och engelska.
Minst 2 års arbetslivserfarenhet av administration av säkerhetssystem på skyddsobjekt är meriterande.
Minst 5 års arbetslivserfarenhet av arbete inom statlig myndighet, kommun eller region/landsting är meriterande.  
Vem är du?
Du är en person med god samarbets- och initiativförmåga som trivs både med att arbeta självständigt och tillsammans med andra. Du är flexibel och anpassningsbar, och har lätt för att hantera skiftande arbetsbelastning. Med din utåtriktade personlighet och tydliga kommunikation skapar du förtroende och bygger relationer på ett naturligt och ödmjukt sätt. Du arbetar målinriktat, har en god administrativ förmåga och bidrar positivt till gruppens gemensamma resultat.
Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning Arbetstider: mån-fre 08.00-17.00 Lön: Enligt överenskommelse Start: 2025-08-03 Slut: 2027-08-02 Sista ansökningsdag: 2025-05-01 Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera Övrig information: Säkerhetsprövning av konsult krävs med anledning av att konsulten kommer hantera hemliga uppgifter. I din ansökan: säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer
Bra att känna till!Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan!
Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan.

Företagspresentation Vår kund är ett statligt affärsverk som förvaltar stamnätet för elkraften i Sverige. De bedriver även forskning- och utvecklingsprojekt på många områden för att främja ny teknik. Huvudkontoret finns i Stockholm och här behöver man som konsult säkerhetsprövas för de flesta uppdrag.

Deadline: 2025-10-02


Karta som visar var jobbet finns

Tempest Security Sverige AB

Larmoperatör till våran SOC

Hos företag: Tempest Security Sverige AB

Deadline: 2025-06-30

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

Larmoperatör SOC (Security Operations Center) - Deltid och Behovsanställning
Om tjänsten:
Vi söker nu engagerade och kundorienterade larmoperatörer för deltid och behovsanställning, med möjlighet att arbeta dag, kväll och natt. Du kommer att arbeta i vår moderna SOC på Kungsholmen, där du blir en vi.. Klicka för att visa hela beskrivningenktig del av vårt team.
Arbetsuppgifter:
Som larmoperatör har du en central roll i vår verksamhet. Du kommer att vara den första kontakten för våra larmkunder, väktare, polis och partners. Dina arbetsuppgifter inkluderar:
Hantering av olika typer av larm och bildverifiering.
Ta emot och registrera felanmälningar.
Fatta snabba beslut baserade på riktlinjer och kundöverenskommelser.
Arbeta i flera system och logga alla händelser noggrant.

Vem söker vi?
Vi letar efter dig som:
Är serviceinriktad och tycker om att arbeta med telefon som främsta arbetsredskap.
Alltid sätter kundens välbefinnande i fokus.
Är självgående, stresstålig, punktlig och noggrann.
Trivs i en föränderlig miljö och vill vara med och påverka din arbetsplats.
Har goda språkkunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Meriterande är om du har administrativ erfarenhet och/eller erfarenhet från säkerhetsbranschen.
Vi erbjuder:
Interna utbildningar.
Möjlighet till ökad sysselsättningsgrad och tillsvidareanställning.
Arbete i nya, fräscha lokaler på Kungsholmen.
En lång och spännande karriär i ett växande bolag med stark tillväxt.

Ansökan:
Tjänsten tillsätts omgående eller enligt överenskommelse. Anställningsformen är en behovsanställning med möjlighet till tillsvidareanställning. Är du den vi söker? Varmt välkommen med din ansökan innehållande CV och ett personligt brev där du beskriver varför just du passar för denna tjänst.
Vi ser fram emot din ansökan!

Deadline: 2025-06-30


Karta som visar var jobbet finns

Westra Security Group AB

Larmoperatör Arvika sommarvikarier och timanställda

Hos företag: Westra Security Group AB

Deadline: 2025-04-30

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

Är du redo för en spännande och varierande arbetsmiljö där varje dag är unik? Vi söker engagerade och ansvarsfulla larmoperatörer för att stärka upp vårt team på vår larmcentral. Som larmoperatör är du hjärtat i vår verksamhet och spelar en avgörande roll i att ge stöd och hjälp till våra kunder i d.. Klicka för att visa hela beskrivningeneras mest kritiska ögonblick.
Vi behöver förstärkning till vår Larmcentral och söker sommarvikarier och timanställda. Larmcentralen är bemannad dygnet runt 365 dagar om året, jobbet förutsätter att du kan jobba både kvällar, nätter och helger.
Hos oss hanteras alla typer av larm, allt från tekniska larm till skarpa inbrotts-och överfallslarm. Du agerar på larm och vidtar åtgärder där du har kontakt med såväl kunder som polis och väktare. Din arbetsuppgift är att koordinera och samarbeta för att säkerställa snabba och effektiva insatser. Det är viktigt att du prioriterar och kan multi-taska för att hantera flera situationer samtidigt medan du följer de regler och rutiner som finns inom företaget.
Är du den vi söker?
Vi söker dig som tycker om att jobba med människor och som snabbt kan växla fokus och tempo i ditt arbete. Du är snabb, noggrann och har lätt att fatta beslut. Du arbetar med kund i fokus och är mån att leverera service i toppklass.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att jobba som väktare eller om du har arbetat med liknande uppgifter tidigare. Kanske har du en bakgrund inom kundservice eller jobbat med kundkontakt i andra sammanhang.
För anställning krävs att du blir godkänd av Länsstyrelsen för anställning i auktoriserad Larmcentral.
Uppdraget börjar med utbildning på plats där du får lära dig jobbet tillsammans med erfarna operatörer.
Kvalifikationer:
Flytande svenska och engelska i tal och skrift
Fullständig gymnasieutbildning
Datorvana
Erfarenhet av kundservice och telefonbaserat arbete är meriterande
Förmåga att behålla lugnet och fokusera under pressade situationer
Stark kommunikationsförmåga och förmåga att etablera förtroendefulla relationer
Förmåga att arbeta i skift och vara flexibel med arbetstider

Ansökan
Skicka in din ansökan snarast möjligt då urval och intervjuer sker löpande. Vi ser fram emot att välkomna en ny kollega till vårt team!
Välkommen att skicka in din ansökan!
Westra Security är en larmcentral som grundades 2019 i samband med ett förvärv av Bonsoc AB och är nu ett bolag inom Secits-koncernen.
Westra är en av få fullt certifierade larmcentraloperatörer med helhetserbjudanden både för företags-och privatkunder och med flertalet olika affärsben, vi är även ett auktoriserat bevakningsbolag.
Vi jobbar med ny teknik och erbjuder ett brett utbud av helhetslösningar speciellt framtagna för kunder med höga krav på säkerhet och pålitlighet. Från 2022 är Westra en del av Secits koncernen tillsammans med Säkra Larm.

Deadline: 2025-04-30


Karta som visar var jobbet finns

Q i Stockholm AB

Bevaknings-/Larmoperatör till samhällsviktig verksamhet – Dagtid

Hos företag: Q i Stockholm AB

Deadline: 2025-05-01

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

Beskrivning
Är du en trygg och erfaren operatör med bakgrund inom bevakning, säkerhet och tekniska system? Vill du arbeta i en viktig samhällsfunktion med fokus på skydd, övervakning och larmhantering? Då är det här uppdraget för dig!

Vi söker nu en Bevaknings-/Larmoperatör till ett långsiktigt upp.. Klicka för att visa hela beskrivningendrag med placering hos en samhällsbärande myndighet i Sundbyberg.

Du blir anställd som konsult hos oss och uthyrd till vår kund. Urval sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Arbetsuppgifter
Som bevaknings-/larmoperatör kommer du att vara en del av bevakningscentralen som ansvarar för att övervaka myndighetens kontor och anläggningar. Arbetsuppgifterna inkluderar:

Mottagning och hantering av inkommande larm, ärenden och felanmälningar


Övervakning och rondering via kamerasystem


Operativt stöd till och ledning av bevakningsleverantör


Administration av bevakningsuppdrag och passerkort


Behörighetshantering och viss administration av tillträdesansökningar


Kommunikation via radio- och telefonsystem


Bidra till lägesbild och samordning vid incidenter


Hantering av tekniska stödsystem för larm, passage och kameraövervakning



Kvalifikationer
Skallkrav

Utbildning:

Gymnasieexamen, gärna med inriktning mot beteendevetenskap, räddning eller säkerhet.



Erfarenhet (minst 2 år i varje punkt):

Arbete i bevaknings-, larm- eller ledningscentral


Inom säkerhet och säkerhetsskydd


Med tekniska säkerhetssystem: larm, passersystem, kamerabevakning


I radio-/telekommunikationssystem


MS Office och administrativt arbete kopplat till säkerhet



Språk:

Flytande svenska och engelska i tal och skrift



Meriterande (börkrav)

Det är meriterande om du har:

Minst 2 års erfarenhet av administration av säkerhetssystem på skyddsobjekt


Minst 5 års erfarenhet inom samhällsviktig verksamhet


Minst 5 års erfarenhet från arbete inom statlig myndighet, kommun eller region



Personliga egenskaper

Vi söker dig som är:

Initiativtagande, självgående och strukturerad


God på att samarbeta och kommunicera tydligt


Lugn under stress och har god administrativ förmåga


Flexibel och anpassningsbar vid förändringar


Van vid att skapa förtroende och arbeta målinriktat



Villkor
Plats: Sundbyberg (arbete sker på plats)


Omfattning: 100%, dagtid mån–fre kl. 08:00–17:00


Uppdragsperiod: 3 augusti 2025 – 3 augusti 2027


Anställningsform: Du blir anställd som konsult hos oss och uthyrd till kund


Viktigt: Vi arbetar med löpande urval, så vänta inte med din ansökan!



Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

Deadline: 2025-05-01


Karta som visar var jobbet finns

Bevaknings-larmoperatör till myndighet i Stockholm, Heltid

Hos företag: Devotum

Deadline: 2025-04-30

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

För vår kunds räkning söker vi just nu en konsult inom bevakning och larmhantering till en myndighet i Stockholm. Uppdraget är på heltid och förväntas starta 2025-08-03 och pågå till och med 2027-08-03. 
Om uppdraget I rollen som bevaknings-/larmoperatör blir du en viktig del av bevakningscentralen .. Klicka för att visa hela beskrivningensom ansvarar för att övervaka myndighetens anläggningar via larm, kameraövervakning och manuell bevakning. Du arbetar operativt med att ta emot och hantera tekniska larm och felanmälningar, övervaka via kamerasystem och leda bevakningsentreprenören i dess dagliga arbete.
Rollen innebär även hantering av tillträdesansökningar, passerkort och administration i säkerhetssystem samt att samverka vid incidenter genom att tillhandahålla lägesbilder och samordning med andra funktioner.
Exempel på arbetsuppgifter - Ta emot, registrera och hantera inkommande ärenden, felanmälningar och larm, och vid behov sända ut rätt kompetens för felavhjälpning - Övervakning och rondering via kamerasystem - Leda och stödja bevakningsleverantören i dagligt arbete - Hantera och administrera beställningar av bevakningsuppdrag - Säkerställa den operativa funktionen kring behörighetshantering - Administrera viss del av tillträdesansökningarna. - Hantera utställande av passerkort

Övrigt: Start: 2025-08-03 Slut: 2027-08-03 Omfattning: 100 % Placering: Stockholm Bakgrundskontroll: En del av processen innefattar säkerhetsprövning inklusive SUA-avtal och registerkontroll krävs. Anställningsform: Anställd hos Devotum då kunden inte godkänner underleverantörer i denna process.
Om dig Vi söker dig som uppfyller nedan obligatoriska krav: - Gymnasieexamen, gärna från samhällsvetenskapsprogrammet med inriktning mot beteendevetenskap, räddning eller säkerhet - Minst 2 års arbetslivserfarenhet från bevaknings-, larm- eller ledningscentral - Minst 2 års erfarenhet inom säkerhet och säkerhetsskydd - Minst 2 års erfarenhet av av de på marknaden vanligaste förekommande larm-/passer-/kameraövervakningssystem. - Minst 2 års erfarenhet av arbete med Microsoft Office - Minst 2 års erfarenhet av arbete med tekniska stödsystem för larm, passage och kamerabevakning - Minst 2 års erfarenhet av arbete i radio- och telekommunikationssystem eller motsvarande system/utrustning - Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat
Det är meriterande om du även uppfyller följande krav: - Minst 2 års erfarenhet av administration av säkerhetssystem på skyddsobjekt - Minst 5 års erfarenhet från samhällsviktig verksamhet - Minst 5 års erfarenhet från arbete inom statlig myndighet, kommun eller region
Önskade personliga egenskaper: - God samarbetsförmåga och initiativtagande - Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning - Tydlig och trygg i din kommunikation - Ödmjuk och förtroendeingivande - Självständig och målinriktad - Strukturerad och har god administrativ förmåga - Har lätt att göra dig förstådd via radio-/telekommunikationssystem
Ansökan Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning är en del av processen.
Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till ansvarig Assisterande konsultchef Vanessa Tummings. Du når henne på 072-897 82 65. 
Känn dig trygg som konsult hos Devotum Som konsult hos Devotum har du möjlighet att välja om du vill fakturera genom ditt eget bolag eller bli direkt anställd hos oss. Som anställd hos Devotum erbjuds du alltid schyssta villkor enligt kollektivavtal (Almega) som bland annat innefattar friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar.
Hos oss är varje konsult viktig och våra konsultchefer finns alltid till hands för att ge dig den support och vägledning du behöver under hela uppdragsperioden.

Deadline: 2025-04-30


Karta som visar var jobbet finns

Sway Sourcing

Bevaknings-/Larmoperatör till vår kund i Stockholm!

Hos företag: Sway Sourcing

Deadline: 2025-05-02

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

Har du erfarenhet från en bevakningscentral och brinner för säkerhet i kombination med teknik och administration? Vill du vara en del av en samhällsviktig funktion där ditt arbete gör skillnad varje dag? Då kan det här vara rollen för dig!
Om uppdragetVi söker nu en bevaknings- och larmoperatör till.. Klicka för att visa hela beskrivningen en säkerhetscentral med ansvar för att övervaka kontor och tekniska anläggningar via larm, kameror och samordning med bevakningspersonal. Uppdraget omfattar både tekniska och operativa moment, med fokus på att skydda kritisk infrastruktur genom aktiv övervakning och snabb insats vid incidenter. I denna roll kommer du vara delaktig i den dagliga säkerhetsverksamheten. Arbetet sker på plats i Sundbyberg under kontorstid, måndag till fredag kl. 08.00–17.00.
ArbetsuppgifterSom bevaknings- och larmoperatör kommer du att:

Ta emot, registrera och hantera inkommande larm och ärenden.


Övervaka via kameror och genomföra rondering digitalt.


Koordinera och leda bevakningspersonal i deras dagliga uppdrag.


Hantera felanmälningar och säkerställa att rätt åtgärder vidtas.


Administrera passerkort, behörigheter och tillträdesansökningar.


Bidra med lägesbilder och beslutsunderlag vid incidenter.


Arbeta i tekniska säkerhetssystem för larm, passage och kameraövervakning.


Hantera radio- och telefonsamtal som en del av den operativa funktionen.

Din profil:     
Gymnasieexamen gärna med inriktning mot beteendevetenskap, räddning eller säkerhet.
Minst 2 års erfarenhet från bevaknings-, larm- eller ledningscentral.
Minst 2 års erfarenhet av säkerhetsskydd och tekniska säkerhetssystem.
God vana av de vanligaste systemen inom larm, passage och kameraövervakning.
Erfarenhet av att hantera radio-/telekommunikation.
Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Meriterande:

-Erfarenhet av arbete med skyddsobjekt och säkerhetsklassade system.
-Bakgrund från samhällsviktig verksamhet eller offentlig sektor.
-Lång erfarenhet av administrativt arbete inom säkerhet.

Personliga egenskaper
God samarbetsförmåga och initiativtagande


Flexibel och lösningsorienterad


Kommunikativ, tydlig och pålitlig


Självgående och administrativt noggrann



Praktisk information:
Uppdragsperiod: 3 augusti 2025 – 3 augusti 2027
Placeringsort: Stockholm/Sundbyberg
Sista ansökningsdag: 2 maj 2025
Säkerhetskrav: Säkerhetsprövning och SUA-avtal krävs, då du kommer att hantera sekretessbelagd information. Uppdraget kan inte påbörjas förrän alla säkerhetsprocesser är genomförda.
Vi ser fram emot att välkomna dig till en viktig roll där du bidrar till säkerheten i en dynamisk och samhällsviktig verksamhet. Skicka in din ansökan idag!
Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

Deadline: 2025-05-02


Karta som visar var jobbet finns

Letsgig AB

Bevaknings-/Larmoperatör med tidigare erfarenhet

Hos företag: Letsgig AB

Deadline: 2025-04-29

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

Bevaknings-/Larmoperatör till viktig samhällsfunktion (2 tjänster) – heltid i Sundbyberg
🔒 Har du erfarenhet från larm- eller bevakningscentral och vill arbeta i en roll med stort ansvar och samhällsnytta? Då är detta en chans för dig!
Let's Gig söker nu två bevaknings-/larmoperatörer till ett uppdr.. Klicka för att visa hela beskrivningenag hos en av våra större kunder inom offentlig sektor. Du blir anställd av Let's Gig och hyrs ut till vår kund för att stärka upp deras interna säkerhets- och bevakningsorganisation.
Vi söker nu två personer till uppdrag med olika arbetstider:
Tjänst 1: Måndag–fredag kl. 08:00–17:00
Tjänst 2: Måndag, tisdag, torsdag, fredag kl. 06:00–16:00

Du kommer att vara en del av ett operativt team som dygnet runt övervakar och koordinerar säkerheten på anläggningar och kontor inom ett av Sveriges mest samhällskritiska infrastruktursystem.


🧭 Om rollen
Som bevaknings-/larmoperatör arbetar du med både tekniska system och mänsklig samverkan. Du ansvarar för att ta emot och hantera larm, felanmälningar och inkommande ärenden, övervaka anläggningar via kamera, samt leda och följa upp externa bevakningsresurser.
Du arbetar nära säkerhetssamordnare och tekniker, administrerar tillträden och passerkort, och kommunicerar effektivt via radio- och telefonsystem.
✅ Vi söker dig som har:
Gymnasieexamen (gärna från program med inriktning säkerhet, räddning eller beteendevetenskap)
Minst 2 års arbetslivserfarenhet inom:
Bevaknings-, larm- eller ledningscentral
Säkerhet och säkerhetsskydd
Arbete med larm-, passer- och kameraövervakningssystem
Tekniska stödsystem för passage/larm/kamera
Radio-/telekommunikationssystem

💎 Meriterande (ej krav men ger extra poäng):
Erfarenhet av säkerhetssystem på skyddsobjekt
Lång erfarenhet från samhällsviktig verksamhet
Tidigare arbete inom myndighet, kommun eller region

💼 Vi ser gärna att du är:
Trygg, initiativtagande och samarbetsorienterad
Administrativt noggrann
Van att hantera stressiga situationer
En tydlig kommunikatör – både i tal, skrift och via radio

📍 Placering & arbetstid:
Plats: Sundbyberg (på plats, ej distans)
Omfattning: Heltid
Start: Så snart säkerhetsprövning är godkänd (ca 8–10 veckor)

🔐 Säkerhetsklassning
Tjänsten kräver godkänd säkerhetsprövning (SUA-avtal och registerkontroll). Det innebär att du måste vara svensk medborgare och att anställningen inleds först när prövningen är klar.
📧 Ansökan
Vi tar endast in ansökningar till det här uppdraget via LinkedIn så skicka in din ansökan direkt via https://www.linkedin.com/jobs/view/4207386468/
Vi kallar löpande till intervju.
Har du frågor? Kontakta oss gärna!

Deadline: 2025-04-29


Karta som visar var jobbet finns

Q Professionals AB

Bevaknings-/Larmoperatör – omedelbar tillsättning

Hos företag: Q Professionals AB

Deadline: 2025-05-05

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

Q Professionals AB är ett företag nicschat mot techsektorn. Vi har kollektivavtal och är medlemmar i Almega TechSverige.



Är du en trygg och erfaren operatör med bakgrund inom bevakning och säkerhet?

Nu finns möjligheten att bli en viktig del av en samhällskritisk funktion, där du tillsammans m.. Klicka för att visa hela beskrivningened ett engagerat team övervakar kontor och anläggningar via tekniska säkerhetssystem och fysisk tillsyn.

Vi söker dig som har erfarenhet från arbete i bevakningscentral, har vana vid säkerhetssystem och en stark administrativ förmåga.

I rollen som bevaknings-/larmoperatör arbetar du med att ta emot, registrera och hantera inkommande ärenden, felanmälningar och tekniska larm. Du övervakar fastigheter och anläggningar via kameraövervakningssystem och är delaktig i den dagliga styrningen av uppdrag för bevakningsleverantör. Vid incidenter ger du stöd till andra funktioner genom att bidra med uppdaterad lägesbild och beslutsunderlag. Du hanterar även administration kring tillträden, passerkort och behörigheter samt sköter kommunikation via radio- och telefon för att säkerställa operativ funktion. Arbetsuppgifterna innefattar även kontakter med leverantörer och stöd i samordning av åtgärder vid tekniska fel eller säkerhetsincidenter.

Kvalifikationer
Obligatoriska krav

Gymnasieexamen, gärna med inriktning mot beteendevetenskap, räddning eller säkerhet


Minst 2 års erfarenhet från arbete i bevaknings-, larm- eller ledningscentral


Minst 2 års erfarenhet inom säkerhet och säkerhetsskydd


Minst 2 års erfarenhet av larm-, passer- och kameraövervakningssystem samt MS Office


Minst 2 års erfarenhet av hantering av tekniska stödsystem för larm, passage och kamerabevakning


Minst 2 års erfarenhet av att arbeta i radio- eller telekommunikationssystem



Meriterande kvalifikationer

Minst 2 års erfarenhet av administration av säkerhetssystem på skyddsobjekt


Minst 5 års erfarenhet av arbete i samhällsviktig verksamhet


Minst 5 års erfarenhet av arbete inom statlig myndighet, kommun eller region



Villkor
Period: 03-aug-2025 - 03-aug-2027

Placeringsort är på plats hos uppdragsgivaren i Sundbyberg med omnejd.

Närvaro krävs alla arbetsdagar.

Tjänsten omfattar 100 % sysselsättningsgrad med arbetstider måndag, tisdag, torsdag och fredag kl. 06.00–16.00.

Ansökan
Bifoga CV i Wordformat. CV:t är en viktig del i utvärderingen för denna roll. Det ska tydligt visa att du har den kompetens och erfarenhet som efterfrågas för det aktuella arbetet.

Ansök direkt, vi rekryterar löpande.

Lycka till, vi ser fram emot din ansökan!

Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

Deadline: 2025-05-05


Karta som visar var jobbet finns

Future People

Bevaknings-/Larmoperatör

Hos företag: Future People

Deadline: 2025-04-30

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

Vi på Future People söker två Bevaknings-/Larmoperatör till myndighet inom elkraft i Sundbyberg. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Du blir anställt på Future People och jobbar ute på plats hos vår kund.. Klicka för att visa hela beskrivningen. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega.
Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss!
Vår kund är en myndighet som förvaltar stamnätet för elkraften i Sverige. De bedriver även forskning- och utvecklingsprojekt på många områden för att främja ny teknik. Myndighetens arbete påverkar samhället socialt, miljömässigt och ekonomiskt, dels lokalt och nationellt men också globalt genom myndighetens leverantörskedjor. Här får du vara en del av ett samhällsviktigt uppdrag. 
Arbetsuppgifter:
Myndighetens bevakningscentrals uppdrag är att övervaka myndighetens kontor och anläggningar via larm, kameraövervakning och manuell bevakning med hjälp av bevakningspersonal. Den ska stödja myndighetens behov av skydd och säkerhet och använder för detta ändamål både tekniska säkerhetssystem och manuell tillsyn. Uppdraget bemannas av både personal från myndigheten och bevakningsentreprenör över dygnets alla timmar. Uppdraget innebär hantering av allt från inkommande tekniska larm, övervakning via kamerasystem till att leda bevakningsentreprenören i dess dagliga arbete. Hantera leverantörskontakter vid åtgärder av olika slag. Vid incidenter sker samordning och stöd till övriga funktioner med beslutsunderlag i form av lägesbild, med mera. Administration och informationshantering om myndighetens anläggningar och kontor i system för intrångsdetektering och behörighetsadministration i säkerhetssystem för tillträdesbegränsning (passersystem) sker i samverkan med tillträdesadministratörer. Konsulten kommer hantera radio- och telefonsamtal för att säkerställa den operativa funktionen bevakningscentral.
Arbetsuppgifter:
Ta emot, registrera och hantera inkommande ärenden, felanmälningar och larm, och vid behov sända ut rätt kompetens för felavhjälpning
Övervakning och rondering via kamerasystem
Leda och stödja bevakningsleverantören i dagligt arbete
Hantera och administrera beställningar av bevakningsuppdrag
Säkerställa den operativa funktionen kring behörighetshantering
Administrera viss del av tillträdesansökningarna.
Hantera utställande av passerkort

Krav för tjänsten:
Minst 2 års arbetslivserfarenhet i en bevaknings-, larm- eller ledningscentral.
Minst 2 års arbetslivserfarenhet inom säkerhet och säkerhetsskydd.
Minst 2 års arbetslivserfarenhet av de på marknaden vanligaste förekommande larm-/passer-/kameraövervakningssystem och MS Officeprodukter.
Minst 2 års arbetslivserfarenhet av att arbeta med hantering av tekniska stödsystem för larm, passage och kamerabevakning
Minst 2 års arbetslivserfarenhet av att jobba i radio-/telekommunikationssystem eller motsvarande system/utrustning
Gymnasieexamen gärna från Samhällsvetenskapsprogrammet med inriktningen Beteendevetenskap, Räddning eller säkerhet.

Meriterande för tjänsten:
Minst 2 års arbetslivserfarenhet av administration av säkerhetssystem på skyddsobjekt. 
Minst 5 års arbetslivserfarenhet av att jobba med samhällsviktig verksamhet 
Minst 5 års arbetslivserfarenhet av arbete inom statlig myndighet, kommun eller region/landsting 

Innan uppdraget kan påbörjas kommer en säkerhetsprövning att genomföras. Som person är du lyhörd, engagerad och har en god samarbetsförmåga. Du är strukturerad och har förmågan att arbeta självständigt och strävar efter att leverera med hög kvalitet.
Du kommer att vara anställd av Future People och arbeta som konsult hos vår spännande kund.

För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen. Som anställd hos oss kan du lita på att vi kommer hjälpa dig att nå dina karriärsmål. Vi finns som en partner genom din yrkesmässiga karriär.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Omfattning: Heltid mån-tor 06.00-16.00 och mån-fre 08.00-17.00
Start: 3/8-2025-3/8-2027
Sista ansökningsdagen: 30/4-2025
Du söker tjänsten på futurepeople.se
Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR. Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på therese.lonnberg@futurepeople.se och Liv Hedström, liv.hedstrom@futurepeople.se. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.
Välkommen till oss på Future People!

Deadline: 2025-04-30


Karta som visar var jobbet finns

Quest Consulting Sverige AB

Bevaknings-/Larmoperatör till vår kund i Sundbyberg

Hos företag: Quest Consulting Sverige AB

Deadline: 2025-05-02

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

Uppdragsbeskrivning



Vår myndighetskunds bevakningscentrals uppdrag är att övervaka myndighetens kontor och anläggningar genom larm, kameraövervakning samt manuell bevakning med hjälp av bevakningspersonal. Syftet är att stödja myndighetens behov av skydd och säkerhet, och för detta används både t.. Klicka för att visa hela beskrivningenekniska säkerhetssystem och manuell tillsyn.

Uppdraget bemannas dygnet runt av både kundens egen personal och bevakningsentreprenören. Det omfattar hantering av inkommande tekniska larm, övervakning via kamerasystem samt ledning av bevakningsentreprenörens dagliga arbete. Det innefattar även hantering av leverantörskontakter vid olika typer av åtgärder.

Vid incidenter sker samordning och stöd till övriga funktioner genom framtagning av beslutsunderlag i form av lägesbilder med mera. Administration och informationshantering kring myndighetens anläggningar och kontor sker i samverkan med tillträdesadministratörer, i system för intrångsdetektering samt behörighetsadministration i passersystem för tillträdesbegränsning. Du kommer hantera radio- och telefonsamtal för att säkerställa den operativa funktionen bevakningscentral.

Arbetstiderna är måndag,-fredag kl 08:00-17:00.
Arbetsuppgifter



I rollen som Bevaknings-/larmoperatör kommer framför allt följande arbetsuppgifter ingå:

Ta emot, registrera och hantera inkommande ärenden, felanmälningar och larm, och vid behov sända ut rätt kompetens för felavhjälpning.


Övervakning och rondering via kamerasystem.


Leda och stödja bevakningsleverantören i dagligt arbete.


Hantera och administrera beställningar av bevakningsuppdrag.


Säkerställa den operativa funktionen kring behörighetshantering.


Administrera viss del av tillträdesansökningarna..


Hantera utställande av passerkort.


Obligatoriska krav

Gymnasieexamen gärna från Samhällsvetenskapsprogrammet med inriktningen Beteendevetenskap, Räddning eller säkerhet.
Minst 2 års arbetslivserfarenhet i en bevaknings-, larm- eller ledningscentral.
Minst 2 års arbetslivserfarenhet inom säkerhet och säkerhetsskydd.
Minst 2 års arbetslivserfarenhet av de på marknaden vanligaste förekommande larm-/passer-/kameraövervakningssystem och MS Officeprodukter.
Minst 2 års arbetslivserfarenhet av att arbeta med hantering av tekniska stödsystem för larm, passage och kamerabevakning
Minst 2 års arbetslivserfarenhet av att jobba i radio-/telekommunikationssystem eller motsvarande system/utrustning.


Mervärdeskrav

Minst 2 års arbetslivserfarenhet av administration av säkerhetssystem på skyddsobjekt.
Minst 5 års arbetslivserfarenhet av att jobba med samhällsviktig verksamhet.
Minst 5 års arbetslivserfarenhet av arbete inom statlig myndighet, kommun eller region/landsting.

Deadline: 2025-05-02


Karta som visar var jobbet finns

Hitta larmoperatör jobb i Sveriges alla län


All information om lediga jobb hämtas i realtid från Arbetsförmedlingen

Informationen på denna sida uppdaterades 2025-04-19