Här nedan hittar du länkar till sammanställningar över lediga jobb läkarsekreterare i Sveriges alla län, klicka dig enkelt vidare för att se om det finns några jobb läkarsekreterare i t.ex. Stockholm, Dalarna eller Norrland. Längst ner på sidan har vi även sammanställt ett urval av lediga jobb läkarsekreterare i hela Sverige.
Läkarsekreterare spelar en viktig roll inom det medicinska området. De har en mängd olika uppgifter, t.ex. att boka möten, organisera patientjournaler och hantera fakturering och försäkringshandlingar. De måste kunna arbeta effektivt och ha utmärkta organisatoriska färdigheter. Läkarsekreterare kan också vara ansvariga för att beställa förnödenheter och upprätthålla kontorets budget.
Hos företag: Region Västernorrland
Deadline: 2025-04-06
Vi är en kraft som binder ihop, håller samman och utvecklar länet. Inom Region Västernorrland är vi alla en del av något större.
Vi från Länsverksamhet Obstetrik och Gynekologi söker nu en medicinsk sekreterare för vikariat i sommar. Sök till oss om du vill vara en del av vårt härliga arbetsgäng o.. Klicka för att visa hela beskrivningench få erfarenhet av obstetrik och gynekologi! Våran verksamhet består av gynekologisk mottagning, specialistmödravård och barnmorskemottagning. Inom obstetrik/gynekologi arbetar läkare, barnmorskor och sjuksköterskor tillsammans.
Vill du bli en del av vårt team? Tjänsten avser ett vikariat på heltid under sommaren 2025, med eventuell möjlighet till förlängning. Tillträde enligt överenskommelse.
Medicinsk sekreterare till Obstetrik och Gynekologi, Sollefteå Sommar 2025
Arbetsuppgifter
Som medicinsk sekreterare hos oss kommer du att arbeta med sedvanliga arbetsuppgifter så som:
Journalskrivning
Posthantering
Patientadministration
Övrig information
Kvalifikationer
Vi söker dig som
Är utbildad medicinsk sekreterare, alternativt dig som studerar till medicinsk sekreterare
Har mycket god kunskap i svenska och engelska i tal och skrift
Har goda kunskaper i medicinsk terminologi
För att lyckas i rollen tror vi att du har dessa personliga egenskaper
Personlig mognad
Självgående
Samarbetsförmåga
Lojal
Region Västernorrland
Med cirka 7000 medarbetare och över 200 yrken ansvarar vi på Region Västernorrland för flera av de verksamheter som är allra viktigast för invånarnas möjlighet att delta i samhället. Här gör din kunskap och ditt engagemang skillnad inom allt från hälso- och sjukvård till kultur, miljö och hållbarhet. Bli en del av ett lag där alla behövs. Tillsammans för ett växande Västernorrland.
Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. En av våra många förmåner är att vi erbjuder 5000 kronor per år i friskvårdsbidrag. Läs mer om Region Västernorrland, våra förmåner och hur det är att jobba tillsammans med oss: Region Västernorrland - Att jobba i Region Västernorrland (rvn.se).
Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kan därför komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
Deadline: 2025-04-06
Hos företag: Region Skåne, Centralsjukhuset Kristianstad
Deadline: 2025-04-02
Gör skillnad. Varje dag.
Är du medicinsk sekreterare och värdesätter ett omväxlande och utvecklande arbete? Har du erfarenhet av samordning och gillar att planera och organisera? Då har vi tjänsten för dig! Vi välkomnar nu en medicinsk sekreterarkollega med uppdrag som koordinator till verksamhetso.. Klicka för att visa hela beskrivningenmråde (VO) Rehabilitering Kristianstad.
Rehabiliteringsmottagning dagvård (Dagrehab) består av ett team av kompetenta och engagerade fysioterapeuter, arbetsterapeuter, rehabundersköterskor och en koordinator som arbetar tillsammans med läkare, kurator, logoped och dietist från VO Medicin Kristianstad. Dagrehab bedriver geriatrisk dagrehabilitering för personer med förvärvad neurologisk sjukdom och samarbetar nära med specialiserad hemrehabilitering enligt Early Supported Discharge (ESD).
Dagrehab är en del av VO Rehabilitering Kristianstad som ansvarar för rehabiliteringsinsatser på samtliga slutenvårdsavdelningar på Centralsjukhuset i Kristianstad (CSK). Verksamheten medverkar i team- och dagvårdsverksamhet inom framför allt medicin- och barnverksamhet. Därutöver bedrivs specialiserad öppenvård inom medicin, ortopedi och kirurgi som omfattar cirka 18 000 besök per år. Inom VO rehabilitering är vi cirka 65 medarbetare fördelat på arbetsterapeuter, fysioterapeuter, undersköterskor samt medicinska sekreterare.
I vår verksamhet har vi en fin gemenskap och en god arbetsmiljö där allas kompetenser värderas högt. Hos oss har du möjlighet att ta del av erfarna kollegors kunskaper och erfarenheter samt får goda möjligheter att utvecklas i din profession. Som medarbetare på ett mindre akutsjukhus ges du möjlighet till ett brett lärande. Vi tillämpar en generös inställning till vidareutbildning relaterat till arbetsuppgifter och uppmuntrar aktivt lärande över tid. För oss är det självklart att du delar Region Skånes värderingar och vi erbjuder dig ett positivt arbetsklimat med arbetsglädje i fokus.
ARBETSUPPGIFTER
Vi välkomnar nu en engagerad och strukturerad person med god logistisk förmåga till tjänsten som medicinsk sekreterare med koordinatorsuppdrag för den dagliga driften av Dagrehab. Tjänsten har en central roll för kommunikation och samarbete med både interna och externa parter, inklusive patienten och dennes anhöriga.
Arbetsuppgifterna inkluderar remisshantering och bedömning av remisser med teamet, hantering av väntelista, schemaläggning och kallelse av patienter, bokning av sjukresor, planering av inskrivningar, utskrivningar och teamsamtal samt planering av strokeskola. Administration i Melior och PASiS ingår också i rollen. Direkt kommunikation med patienter och deras anhöriga via telefon, 1177 och på plats på Dagrehab är en central del av rollen.
Det finns även möjlighet till att ha egna ansvarsområde utifrån erfarenhet, intresse samt verksamhetens behov.
Hör gärna av dig till oss vid eventuella frågor eller funderingar gällande tjänsten och vår verksamhet!
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har godkänd utbildning i Hälso- och sjukvårdsadministration 80p KY eller 400p YH alternativt motsvarande godkänd medicinsk-/läkarsekreterarutbildning. För tjänsten krävs goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift samt goda kunskaper i medicinsk terminologi. Eftersom vi arbetar i Melior och PASiS är det meriterande om du har tidigare erfarenhet av dessa system. Då Region Skåne är på väg in i SDV ser vi gärna att du har utbildning i sjukdomsklassificering.
Som person är du driven, flexibel, initiativrik, lösningsfokuserad och har ett professionellt förhållningssätt. Du har en utmärkt förmåga att planera och prioritera i ditt arbete. Det är viktigt att du har förmåga att planera den dagliga verksamheten framåt samt att identifiera och lösa problem när de dyker upp.
Vi värdesätter att du har en god samarbets- och kommunikationsförmåga, då det dagliga arbetet till stor del präglas av teamarbete och samverkan med andra parter. Har du tidigare erfarenhet av arbete inom stroke, neurologi eller rehabiliterande enheter är det positivt. Hos oss bidrar alla till utveckling och ständigt förbättringsarbete. Givetvis arbetar du efter Region Skånes värderingar.
Då vi är måna om att hitta rätt person kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet.
Känner du igen dig i denna beskrivning? I så fall kan denna tjänst hos oss vara rätt för dig. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv - inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård - i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.
På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Deadline: 2025-04-02
Om oss
Specialistläkarna i Lund är en privat klinik som bedriver sjukvård på uppdrag av Region Skåne. Vi erbjuder vård inom urologi, ortopedi, öron-näsa-hals samt endoskopiska undersökningar (koloskopi och gastroskopi) och gynekologi. Hos oss arbetar engagerad personal i en trivsam och inkluderande .. Klicka för att visa hela beskrivningenarbetsmiljö där samarbete och patientbemötande står i fokus.
Om tjänsten
Vi söker nu en administratör för ett vikariat på grund av föräldraledighet. I denna roll kommer du ha huvudansvar för att boka patienter till vår gynekologiska mottagning och öron-näsa-hals-mottagning. Du blir en viktig del av vårt team och kommer att arbeta tätt tillsammans med både medicinsk personal och andra administratörer.
Vi söker dig som:
Är strukturerad, noggrann och har förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt.
Har en flexibel inställning och kan anpassa dig efter verksamhetens behov.
Tar ansvar för dina arbetsuppgifter och visar initiativförmåga.
Har ett glatt och positivt bemötande, både mot patienter och kollegor.
Trivs med att arbeta både självständigt och i team.
Har tidigare erfarenhet av reception och administration (meriterande).
Har IT-vana och erfarenhet av det patientadministrativa systemet PASIS och journalsystemet Melior (meriterande).
Vi erbjuder:
En trevlig och familjär arbetsmiljö där du blir en del av ett engagerat team.
Ett varierande arbete med möjlighet att utvecklas inom administration i sjukvården.
En arbetsplats där vi lägger stor vikt vid trivsel och samarbete.
Tillträde: Maj månad
Anställningsform: Vikariat
Specialistläkarna i Lund, Malmö och Helsingborg behandlar dina personuppgifter i enlighet med gällande lagstiftning. På vår hemsida kan du läsa mer om hur vi hanterar dina personuppgifter: https://www.specialistlakarnalund.se/integritetspolicy-2/
Deadline: 2025-04-02
Hos företag: Region Kronoberg, Sjukhusvård
Deadline: 2025-04-09
I Region Kronoberg är vi 6500 personer som jobbar för kronobergarnas bästa – varje dag! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur i länet. Vårt mål är att våra medarbetare ska trivas, växa i sin yrkesroll och kunna påverka sin arbetsvardag.
Nu söker sjukhu.. Klicka för att visa hela beskrivningensvårdens bemanningsenhet en medicinsk sekreterare till ett vikariat. Bemanningsenhetens sekreterare är en administrativ enhet inom sjukhusvården som erbjuder medicinsk dokumentationsservice till verksamheter inom Region Kronoberg och privata vårdgivare.
ARBETSUPPGIFTER
Bemanningsenhetens uppdrag är att fungera som en tillfällig servicefunktion, en stödfunktion, till övriga verksamheter inom framför allt sjukhusvården exempelvis vid arbetstoppar, kortare frånvaro eller vakanser. Sekreterarna inom sjukhusvårdens bemanningsenhet ska även kunna ta längre uppdrag och då finnas på plats på aktuell enhet under avtalad period.
Som medicinsk sekreterare är du en viktig del av administrationen inom vården och du är ett stort stöd för verksamheten och säkerställer att den flyter på bra. Arbetet innefattar sedvanliga arbetsuppgifter för medicinska sekreterare, där arbetsuppgifterna kan skilja sig åt beroende på vilken verksamhet/enhet du arbetar för.
KVALIFIKATIONER
För att vara kvalificerad för denna tjänst krävs att du är utbildad medicinsk sekreterare/vårdadministratör. Det är meriterande om du har erfarenhet som medicinsk sekreterare. Du behöver ha goda kunskaper inom IT och i det svenska språket.
För att trivas bra som sekreterare i just bemanningsenheten är det viktigt att du är anpassningsbar, att du har en förmåga att arbeta självständigt samt att du tycker om variation och flexibilitet.
ÖVRIGT
Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.
Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR).
Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter.
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Deadline: 2025-04-09
Hos företag: Region Norrbotten
Deadline: 2025-04-10
På Björknäs hälsocentral jobbar du med engagerade och kompetenta kollegor. Här har du en möjlighet att utveckla dig inom ditt yrke, självständigt och i samarbete med andra. Vi arbetar tillsammans och hjälper varandra för att skapa den bästa vården för våra patienter.
Vi sökerVi söker dig som är medi.. Klicka för att visa hela beskrivningencinsk sekreterare, eller vårdadministratör, med goda kunskaper i svenska, både tal och skrift, samt kunskaper i Cosmic. Det är meriterande om du har genomgått diagnoskodarutbildning och har kunskaper i Cosmic och IHSAk administration. Erfarenhet av tidigare arbete inom primärvård och kunskaper i engelska är också meriterande.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vi söker dig som är självgående och har en stark samarbetsförmåga, där du trivs med att både arbeta självständigt och i team. Du har en god problemlösande förmåga och är resultatorienterad, vilket gör att du drivs av att uppnå mål och leverera hög kvalitet. Du har en helhetssyn och ser sammanhanget i det du gör, samtidigt som du är prestationsorienterad och alltid strävar efter att nå bästa resultat.
Det här får du arbeta med
Björknäs är en av fyra hälsocentraler i Boden och vi är en del av primärvården i Region Norrbotten. Hos oss arbetar alla yrkeskategorier som ingår i vårdvalet. Vi tar även emot asylsökande på vår flyktingmedicinska enhet, som tilläggsuppdrag till basverksamheten.
Som sekreterare på Björknäs jobbar du huvudsakligen med journalskrivning och dokumentation av patientuppgifter i vårt administrativa system Cosmic. Uppgifter så som diagnoskodning och posthantering ingår också i dina arbetsuppgifter. Du fungerar i din yrkesroll som användarstöd till övrig personal och hjälper till med en del av introduktionen för våra nyanställda och våra studenter. Handledning av blivande kollegor kan också ingå i tjänsten.
I verksamheten bedriver vi en Klinisk UtbildningsMottagning för läkarstuderande – KUM. Här är du som sekreterare en naturlig del i teamet, som användarstöd till studenterna och i rollen ingår att ge feedback på dokumentationsteknik.
Det här erbjuder vi dig
- Kompetenta, hjälpsamma och engagerade kollegor
- Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård
- Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag
- Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/
Information om tjänstenVi erbjuder tillsvidareanställning på heltid, dagtid. Tillträde enligt överenskommelse.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal.
Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla.
Välkommen med din ansökan!
Deadline: 2025-04-10
Hos företag: NU-sjukvården, Område III, BUP Väst mottagning Uddevalla
Deadline: 2025-04-16
NU-sjukvården är en del av Västra Götalandsregionen och är ett av Sveriges större länssjukhus. Vi finns på NÄL (Norra Älvsborgs Länssjukhus) i Trollhättan och Uddevalla sjukhus. Sjukhusets upptagningsområde omfattar 280 000 invånare. Tillsammans är vi cirka 5 000 medarbetare som varje dag arbetar fö.. Klicka för att visa hela beskrivningenr att ge god och säker specialistsjukvård. Vi finns på västkusten och vårt område erbjuder en varierad natur med både hav, berg, skog och sjö.
Vi söker en medicinsk sekreterare till vårt härliga gäng på BUP Väst!
Om verksamheten
BUP Centrum Väst ligger i Uddevalla och har även två satellitmottagningar varav en ligger i Lysekil och en i Strömstad.
BUP Väst tar emot tar emot barn i åldrarna 6-18 år. Öppenvården utgör basen i den barnpsykiatriska specialistverksamheten och vårt uppdrag är att främja psykisk hälsa hos barn och ungdomar tillsammans med deras familjer.
Arbetsuppgifter
Som medicinsk sekreterare erbjuds du ett stimulerande arbete med varierande arbetsuppgifter. Arbetsuppgifterna omfattar bland annat medicinsk dokumentation, bokning av besök, diagnos- och åtgärdskodsregistrering, kassaregistrering, arbete med uppdrag från övriga kliniken samt övrig administrativ service. I tjänsten ingår även att ta emot och hantera patientsamtal och -meddelanden i systemen Telia Ace och 1177 samt diktatskrivning.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en utbildning inom hälso- och sjukvårdsdokumentation. Du har mycket goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i Officepaketet, Melior och Elvis. Du har en god självkännedom och trivs med att arbeta både självständigt och i olika gruppsammanhang. Dina styrkor är att du har en hög service- och ansvarskänsla. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Övrigt
Vid tillsättning av tjänst inom barn- och ungdomspsykiatrin begär vi alltid utdrag ur misstanke- och belastningsregistret. Denna förfrågan sköts av arbetsgivaren.
Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.
Välkommen med din ansökan!
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.
Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare.
Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion. Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate.
Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Deadline: 2025-04-16
Hos företag: Vårdcentralen Halland
Deadline: 2025-03-31
Vill du bli en del av en stimulerande och utvecklande arbetsplats som genomsyras av arbetsglädje, stolthet och lojalitet?
Arbetsuppgifter
Att arbeta som medicinsk sekreterare på vår vårdcentral innebär en spännande variation av arbetsuppgifter där du har möjlighet att påverka din egen arbetssituati.. Klicka för att visa hela beskrivningenon.
Vi erbjuder ett omväxlande arbete på en väl fungerande vårdcentral, dina blivande kollegor har hög kompetens och ett stort engagemang. Vi arbetar teambaserat så att rätt händer gör rätt saker!
Arbetsuppgifterna innebär vanligt förekommande uppgifter för en medicinsk sekreterare på vårdcentral såsom receptionsarbete och utskrift av dikterat material. Även andra uppdrag inom administration kommer att bli aktuellt.
Om arbetsplatsen
Vårdcentralen Centrum Laholm har cirka 5 800 listade invånare. Vi ligger alldeles intill Lagan och har lokaler med en fantastisk utsikt och med närhet till strand, motion, golfbanor, skidbacke och vacker natur. Vi är idag cirka 30 medarbetare med olika professioner. Utöver läkarmottagning och planerad mottagning, finns även distriktssköterskemottagning, laboratorium, sjukgymnastik, arbetsterapi, kurator- och psykologmottagning samt ett rehabteam. Vi har välutvecklade specialistmottagningar inom diabetes, astma/KOL och livsstil. Vårt BVC ligger integrerat i familjecentralen i Laholm. I Vårdcentralens uppdrag ingår också ansvar för särskilda boende för äldre. På helger bedrivs helgmottagning i våra lokaler där alla Laholms vårdenheter deltar. Vi ser det som viktigt med kvalitet och utveckling och har som mål att utveckla det.
Vi är ett gott glatt gäng som tar väl hand om varandra och vi tycker det är roligt att lära känna nya kollegor som tillför vår verksamhet nya idéer så att vi kan utveckla verksamheten till att bli ännu bättre!
Kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad medicinsk sekreterare. Kunskap i journalsystemet Cosmic och IT-kompetens är meriterande.
För att trivas i rollen som medicinsk sekreterare hos oss behöver du kunna arbeta självständigt, vara initiativrik och flexibel samt ha en utpräglad servicekänsla med stort engagemang. Arbetet ställer krav på mycket god samarbetsförmåga.
Goda kunskaper i svenska, både vad gäller tal och skrift förutsätts. Vi arbetar med datoriserad journal och flera datoriserade stödsystem varför god datorvana krävs.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Välkommen med din ansökan!
Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden, vilket innebär att du kan komma att kallas till intervju innan sista ansökningsdag.
Vårt erbjudande
För oss är det viktigt att du trivs och utvecklas i ditt arbete.
Läs mer om vad vi kan erbjuda dig som https://www.regionhalland.se/jobb-och-karriar/vara-yrken/medicinsk-sekreterare?mtm_campaign=RH_yrkessida_medsek_jobbannonser i Region Halland!
Om Region Halland
Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 8 000 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar också för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är ”Halland – bästa livsplatsen” och med det menar vi att Halland ska bli den bästa platsen att bo på, utbilda sig, arbeta och driva företag i. Vi har kommit en bra bit på vägen, välkommen att följa med oss på vår resa! https://www.regionhalland.se/om-region-halland/
Strävan efter jämställdhet, mångfald och likvärdiga villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av Region Hallands värdegrund.
Region Halland krigsplacerar all tillsvidareanställd personal.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.
Deadline: 2025-03-31
Hos företag: Region Norrbotten
Deadline: 2025-04-30
Är du på jakt efter en ny utmaning där du får möjligheten att utvecklas i din roll som medicinsk sekreterare/vårdadministratör eller är studerande?
Inom Lung- och allergisektionen ingår mottagning, dagvård, vårdavdelning, andningsenhet mm där du får nära samarbete med en kollega och med ett team enh.. Klicka för att visa hela beskrivningenetschefer, läkare, sjuksköterskor, undersköterskor och många fler trevliga kollegor.
Våra medicinska sekreterare jobbar inom vårt verksamhetsområde inf/hud/lunga/reuma och ingår i en egen enhet med 8 medicinska sekreterare, en administratör och en chef.
Som erfaren medicinsk sekreterare/vårdadministratör får du hos oss ett omväxlande arbete med kompetent och engagerad handledare som hjälper dig att komma in i arbetet och även som studerande till medicinsk sekreterare/vårdadministratör kan du redan under studietiden arbeta vid sidan av studierna enligt överenskommelse.
Vi sökerVi söker dig som är utbildad medicinsk sekreterare/vårdadministratör men söker även dig som är studerande sista året på utbildningen som är intresserad av att jobba med lungsjukvård på Sunderby sjukhus och som kan tänka sig att flytta till kusten-inlandet med pendlingsavstånd till jobbet i Sunderbyn som ligger mellan Boden och Luleå.
Du har goda datakunskaper samt goda kunskaper i svenska språket både i tal och skrift. Vi ser det meriterande om du har utbildning i diagnosklassificering, M365 samt har kunskaper i teams, Cosmic, VAS och iHSAk. Vi lägger stor vikt på dina personliga egenskaper. Som person är du strukturerad problemlösare med god samarbetsförmåga. Du är flexibel då du anpassar dig till förändrade situationer.
Det här får du arbeta med
Som medicinsk sekreterare/vårdadministratör är du en nyckelspelare i vårdkedjan. Du ansvarar för att upprätthålla patientsäkerheten kring journaldokumentation och administration. Dina arbetsuppgifter inkluderar journaldokumentation, diagnoskodning, registreringar, remisser, posthantering, skanning och fakturering.
Det här erbjuder vi dig
- Flyttbidrag
- Tillgång till engagerad handledare
- Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård
- Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag
- Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/
Information om tjänstenVi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid och som student, anställning enligt överenskommelse. Möjligheter att komma överens om arbetstiden finns.
Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så återkommer vi till dig.
Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal.
Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla.
Välkommen med din ansökan!
Deadline: 2025-04-30
Hos företag: Psykiatri, Stockholms Centrum för Ätstörningar (SCÄ), Administration
Deadline: 2025-04-01
Då en av våra medicinska sekreterare snart kommer att gå i pension söker vi nu ytterligare en kollega till vårt team.
Är du utbildad medicinsk sekreterare eller medicinsk vårdadministratör och gillar varierande arbetsuppgifter? Då är det här en tjänst för dig!
Stockholms centrum för ätstörningar.. Klicka för att visa hela beskrivningen (SCÄ) är en av de största specialistklinikerna i världen för patienter med ätstörningar och tar emot patienter i alla åldrar. Vi har en välutvecklad verksamhet med öppenvård, dagvård och heldygnsvård för både vuxna, barn och ungdomar. Idag är vi ca 250 anställda, vi har expanderat mycket under 2024 och kommer fortsätta göra det även under 2025. Från mars 2025 kommer alla våra tre heldygnsvårdsavdelningar vara samlade på Danderyds sjukhus medan öppenvården finns kvar på Södermalm i Stockholm.
Läs gärna mer om vår verksamhet här.
I Sekreteriatet och receptionen hos oss arbetar idag sju medicinska sekreterare och tre receptionister. Då en av våra kollegor går i pension behöver vi nu hitta en ersättare.
Arbetsuppgifter:
Som medicinsk sekreterare är du en viktig del av kliniken.
I arbetsuppgifterna ingår förutom journaldokumentation i TakeCare även remisshantering, rapportering av diagnos- och åtgärdskoder, av- och ombokningar av patienter och receptionsarbete samt telefonservice och kassahantering.
Arbetet kan innebära att du även ska vara behjälplig med andra sedvanliga löpande kontorsgöromål.
Vi förutsätter att du tycker om att ha varierande arbetsuppgifter samt att ge en god service.
Kvalifikationer:
Vi söker dig som är utbildad medicinsk sekreterare eller medicinsk vårdadministratör och ser gärna att du har erfarenhet av arbete i psykiatrin.
Du har en god datorvana, gärna med kunskaper i journalsystemet TakeCare, TeleQ och Officepaketet och gärna även i andra system.
LSA-utbildning är meriterande.
I uppdraget ingår introduktion och utbildning av nya medarbetare och vilket innebär att du behöver ha en god pedagogiska förmåga.
Du har mycket goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift.
Personliga egenskaper:
Du har god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta både enskilt och i grupp. Du har lätt för att lära dig nya saker. Du tycker om att ha varierande arbetsuppgifter och kan prioritera samt organisera ditt arbete på ett effektivt sätt och tar stort ansvar för ditt uppdrag.
Du är flexibel och lyhörd och har en god kommunikativ förmåga. Som person är du prestigelös och ser alla människors lika värde. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Utbildning & lärotillfällen:
För att vidmakthålla kompetens så erbjuder vi bland annat lunchföreläsningar med intressanta och aktuella teman.
Anställningsform:
Tillsvidareanställning, dagtid måndag-fredag
Heltid 39:30 tim/vecka.
Våra förmåner:
SLSO skapar goda förutsättningar för att du som medarbetare ska utvecklas och bli riktigt bra inom din profession. Som medarbetare har du förmåner såsom fri sjukvård upp till högkostnadsskyddet, extra ersättning vid föräldraledighet, avtalspension samt försäkringar. Vi tillämpar även flextid, friskvårdstimme, samt 5000kr i friskvårdsbidrag/kalenderår.
Läs mer om vårt arbetsgivarerbjudande här.
Intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Välkommen med din ansökan redan idag!
Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för intern omplacering, enligt gällande regelverk.
Vid patientnära arbete inom Stockholms läns sjukvårdsområde:
- tillämpas registerkontroll före beslut om anställning enligt gällande riktlinje.
- ska medarbetare som kommer att ha patientkontakt genomgå nyanställningsundersökning, enligt gällande direktiv, vilket sker genom företagshälsovården innan anställning.
- krävs, förutom svensk yrkeslegitimation, goda kunskaper i svenska språket motsvarande nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen (GERS). Samma krav är vägledande vad gäller icke-legitimerad personal med patientkontakt.
Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hälsa samt hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. https://www.slso.regionstockholm.se/.
Att söka jobb i Region Stockholm
Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.
Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.
Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion.
https://www.regionstockholm.se/jobb
Deadline: 2025-04-01
Hos företag: Region Västernorrland
Deadline: 2025-04-07
Vi är en kraft som binder ihop, håller samman och utvecklar länet. Inom Region Västernorrland är vi alla en del av något större.
Inom Närsjukvårdsområde Norr ingår Sekreterarenheten Medicin där vi är 21 medarbetare bestående av medicinska sekreterare och kanslister. Våra medicinska sekreterare arb.. Klicka för att visa hela beskrivningenetar nära verksamheten och har en viktig funktion för att vi ska kunna bedriva en god och patientsäker vård. Vi är ett trevligt gäng som har varierande och roliga arbetssysslor och där du blir en viktig del av verksamheten. Vi söker nu en medicinsk sekreterare till vårt team! Tjänsten är ett vikariat på heltid med tillträde 2025-05-01 till och med 2026-05-01.
Medicinsk sekreterare till Sekreterarenheten Medicin, Örnsköldsvik
Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter hos oss består av:
Journaldokumentation efter diktat
Diagnosregistrering
Remisshantering
Posthantering
Telefoni av administrativ karaktär.
Patientsäkerhet genomsyrar allt arbete varför noggrannhet och god kvalité på utfört arbete värderas högt. Arbetstiden är dagtid måndag-fredag. Vi tillämpar en individuell inskolningsplan.
Övrig information
Kvalifikationer
Vi söker dig som
Är utbildad medicinsk sekreterare eller har annan relevant utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift
Det är meriterande om du
Har erfarenhet av journalsystemet Cosmic
För att lyckas i rollen tror vi att du har dessa personliga egenskaper
Självgående
Stabil
Samarbetsförmåga
Kvalitetsmedveten
Region Västernorrland
Med cirka 7000 medarbetare och över 200 yrken ansvarar vi på Region Västernorrland för flera av de verksamheter som är allra viktigast för invånarnas möjlighet att delta i samhället. Här gör din kunskap och ditt engagemang skillnad inom allt från hälso- och sjukvård till kultur, miljö och hållbarhet. Bli en del av ett lag där alla behövs. Tillsammans för ett växande Västernorrland.
Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. En av våra många förmåner är att vi erbjuder 5000 kronor per år i friskvårdsbidrag. Läs mer om Region Västernorrland, våra förmåner och hur det är att jobba tillsammans med oss: Region Västernorrland - Att jobba i Region Västernorrland (rvn.se).
Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kan därför komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
Deadline: 2025-04-07