Platsannons.nu/Kundtjänst

Lediga jobb som kundtjänst

Här nedan hittar du länkar till sammanställningar över lediga jobb kundtjänst i Sveriges alla län, klicka dig enkelt vidare för att se om det finns några jobb kundtjänst i t.ex. Stockholm, Dalarna eller Norrland. Längst ner på sidan har vi även sammanställt ett urval av lediga jobb kundtjänst i hela Sverige.

Att arbeta som kundtjänst

Människor som arbetar med kundservice är ett företags frontlinje. Det är de som hälsar på kunderna, svarar på deras frågor och försöker lösa eventuella problem som de kan ha. Kundtjänst är ett utmanande och krävande yrke, men det kan också vara mycket givande.

Kundtjänstmedarbetare måste kunna hantera svåra situationer och behålla sitt lugn och vara professionell i alla lägen. De måste kunna tänka snabbt och komma med lösningar som tillfredsställer kunden. Kundtjänstyrket kan vara mycket givande för dem som är duktiga på det. Det är ett utmärkt sätt att hjälpa människor och göra dem nöjda. Det kan också vara en bra språngbräda till en karriär inom ledarskap.


Urval av lediga kundtjänst jobb i Sverige

Klicka här om du vill gå direkt till länsindelningen

Thalamus IT Consulting

Kundtjänst

Hos företag: Thalamus IT Consulting

Deadline: 2025-09-05

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

Kundtjänstmedarbetare till välkänt bolag inom modebranschen
Är du service minded och har intresse av att lära dig nya saker? Vi söker nu en ny kollega som vill arbeta i vår kunds tekniska kundtjänst.
Din nya tjänst
Är du service minded och har intresse av att lära dig nya saker? Vi söker nu en ny k.. Klicka för att visa hela beskrivningenollega som vill starta eller fortsätta sin karriär som kundtjänstmedarbetare. Eller ja, egentligen kommer du att arbeta som supporttekniker och vi ser gärna att man har en bakgrund inom kundtjänst. IT-delarna kan du lära dig om du har viljan och är duktig på att prata med människor.
Lokalerna är placerade i Liljeholmen med bra kommunikationsmöjligheter. Väl på plats så kommer du få en introduktionsutbildning och bli del av ett stort, härligt team med sociala och trevliga kollegor. Ditt arbete som supporttekniker kommer innebära att svara i telefon och hjälpa kollegor med IT problem, så som mjukvara/hårdvara, behörigheter och mer. I takt med att du lär dig mer så kommer du att ha möjlighet att arbeta med lite olika delar exempelvis utbildare, dispatch (delegering av ärenden) etc.
Utöver detta så erbjuder vi fastanställning med kollektivavtal, fast lön och bra villkor. Du har oss nära till hands för att svara på dina frågor, stötta dig och få dig att trivas.
Din bakgrund
Vi ser gärna att du har arbetat med telefon som redskap, kanske inom kundtjänst, telefonförsäljare eller reception. Har du arbetat med problemlösning/felsökning så är det intressant. Du kanske har gått IT- eller tekniskt gymnasium, men viktigare att du gillar att prata med- och hjälpa folk.
Vi värderar högt Jobbat inom Reception, Telefonförsäljning, Support, Kundtjänst eller annan tjänst som innehåller kundkontakt via telefon, chatt eller mejl.
Kan ta och ge konstruktiv feedback
Kan arbeta mellan kl 7-16 och 8-17, vardagar.
Flytande i svenska och engelska i tal och skrift.
Du som person
Viktigt med en inställning av att man vill lära sig och att man gillar problemlösning. Då stor del av ditt jobb kommer innehålla detta. Även att man gillar att prata med människor i telefon, chatt och mejl. Du trivs med att ha kollegor omkring dig men klarar av att jobba självständigt.
Din ansökan
Alla våra ansökningar sker via vår hemsida och intervjuer sköts löpande.
Din nya arbetsgivare
Thalamus är ett stadigt växande IT-konsultbolag som erbjuder kvalificerade IT-konsulter inom supporttekniker, onsite & drift. Vi är ett familjärt bolag som ligger ute i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län.
Vi erbjuder månadslön, certifierings- och utvecklingsmöjligheter, där du blir fast anställd på Thalamus som IT-konsult. Våra uppdrag sträcker sig ofta under långa perioder och vid avslutade uppdrag hjälper vi dig vidare i din fortsatta utveckling. Då det är viktigt med trygghet och att vi ska få ett långt samarbete tillsammans.
På Thalamus är gemenskap en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s samt sommarfest och julbord. Så att alla konsulter kan dela erfarenheter och glädje.
Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss!
Keywords: first line, firstline, 1st line, ITsupport, IT-support, teknisk support, helpdesk, ittekniker, itteknisk support it-teknisk support, help desk, supporttekniker.

Deadline: 2025-09-05


Karta som visar var jobbet finns

Wallners Persienn och Markis AB

SOMMARJOBB KUNDTJÄNST

Hos företag: Wallners Persienn och Markis AB

Deadline: 2025-04-13

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

Wallners, Sveriges ledande leverantör av solskydd, har funnits på marknaden sedan 1965. Som en del av Hunter Douglas-gruppen är vi en stark aktör inom solavskärmning i Sverige. Vi söker nu en sommarvikarie för att stötta vårt administrativa team under semestertider. Detta är en perfekt möjlighet för.. Klicka för att visa hela beskrivningen dig som vill få erfarenhet inom administration och kundsupport i en dynamisk arbetsmiljö.
Som administratör hos oss kommer din huvudfokus att vara att besvara inkommande samtal via vår växel samt hantera kundförfrågningar via mejl. Du arbetar i nära samarbete med både kunder och kollegor, och din vardag blir varierad med en stark betoning på service och struktur.
Dina arbetsuppgifter:
Besvara inkommande samtal och mejl från kunder.
Hantera kundärenden och ge lösningar på ett professionellt och vänligt sätt.
Övriga administration kan förekomma.

Vi söker dig som:
Vi söker dig som i första hand har en annan sysselsättning, kanske studerar, och vill ha ett meriterande sommarjobb. Du är serviceinriktad, noggrann och strukturerad samt trivs med kundkontakt via både telefon och mejl. Har du tidigare erfarenhet av kundtjänst eller administrativt arbete är det meriterande.
Vidare är det viktigt att du har en positiv inställning, är lösningsorienterad och trivs med att arbeta i en dynamisk miljö. Du har god datorvana och lätt för att sätta dig in i nya system.
Vi erbjuder:
Ett meriterande sommarjobb i en trevlig och stöttande arbetsmiljö
Möjlighet att få värdefull arbetslivserfarenhet inom administration och kundservice
Fast timlön enligt överenskommelse

Så här rekryterar vi
Skicka ditt CV och personliga brev till caroline@wallners.se senast den 13/4. Märk ansökan med ”Sommarjobb”. Vi hanterar ansökningar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Har du frågor om tjänsten? Kontakta vår HR-ansvarige Caroline Byström på caroline@wallners.se. Besök gärna vår hemsida: www.wallners.se
Varmt välkommen med din ansökan – vi ser fram emot att ha dig med i teamet i sommar!

Deadline: 2025-04-13


Karta som visar var jobbet finns

Professionals Nord Rekrytering AB

Teamledare kundtjänst till Proteinbolaget

Hos företag: Professionals Nord Rekrytering AB

Deadline: 2025-03-20

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

Vill du arbeta på ett ledande företag inom kosttillskott och träning och bli en del av ett framgångsrikt bolag? Proteinbolaget söker en kommunikativ och serviceinriktad Customer Service Team Lead som vill ta sig an ett sammansvetsat team. Letar du efter en ny utmaning? Ta chansen, sök tjänsten och b.. Klicka för att visa hela beskrivningenli en del av Proteinbolaget – löpande urval!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker för Proteinbolagets räkning en Customer Service Team Lead. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Proteinbolaget. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och vår kunds önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Med ett brett sortiment av kosttillskott och hälsoprodukter representerar Proteinbolaget en destination för träning och hälsa. Visionen är tydlig: att guida sina kunder genom djungeln av kosttillskott och sportnutrition och med det göra hälsosamma livsstilar enklare, roligare och tillgängligt för alla. Att vara en del av Proteinbolaget innebär att du arbetar i en fartfylld och rolig miljö. Du blir en del av ett gäng som gillar att hitta på roliga saker tillsammans, exempelvis gokart, paintball eller en trevlig AW i deras nya fina lokaler. Kvartalsvis anordnas roliga konferenser med hela bolaget som bidrar till gemenskap och kunskap.

Du erbjuds

• En nyckelroll som innebär mycket ansvar där du driftar ditt team mot uppsatta KPIer
• En rolig och fartfylld arbetsplats där du omges av drivna och härliga kollegor

Arbetsuppgifter
Som Customer Service Team Lead ansvarar du för att leda ett mindre team som är utspritt geografiskt och den dagliga driften, där 15–25% av din tid ägnas åt ledarskap, medan resterande tid spenderas operativt som en del av teamet. Du säkerställer att teamet når uppsatta KPI:er, med fokus på kundnöjdhet och kvalitet. Ditt arbete innebär att analysera avvikelser, vidta åtgärder och samarbeta med berörda avdelningar för att driva förbättringar och optimera processer.

• Hantera kunderserviceärenden via mail och chatt
• Ansvara för orderhanteringen av företagskunder
• Hålla veckomöten och individuella 1:1 med teamet
• Analysera resultat och jobba proaktivt för att utveckla processer och arbetssätt
• Arbeta operativt tillsammans med teamet i den dagliga driften

Vi söker dig som:
har tidigare arbetslivserfarenhet inom kundtjänst eller kundservice. Det är meriterande om du har dokumenterad ledarerfarenhet, men som minst goda ledaregenskaper. Du har god systemvana och lätt för att navigera i olika affärssystem. Vidare har du goda kunskaper och är bekväm i svenska och engelska både i både tal och skrift. Vi söker dig som har ett genuint intresse för kosttillskott, träning och hälsa och som ser fram emot att lära dig massor i din nya roll.

Det är meriterande om du behärskar det norska eller finska språket samt har tidigare arbetat i något av systemen Zendesk Explore, Business central eller Ongoing Warehouse.

För denna tjänst är dom personliga egenskaperna viktiga och vi söker dig som är kundserviceinriktad och brinner för att skapa positiva kundupplevelser. Du har naturliga ledaregenskaper och en stark analytisk förmåga som hjälper dig att identifiera mönster, förstå orsaker till utmaningar och föreslå förbättringar. Du är en lagspelare med god samarbetsförmåga och har förmågan att kommunicera tydligt och inspirerande med både kollegor och kunder. Din kommunikativa styrka gör dig till en effektiv teamledare som skapar engagemang och driver teamet framåt mot gemensamma mål. Om du trivs i en roll där du får kombinera strategiskt tänkande med operativt ansvar, är du rätt person för oss.

ARBETSTID: Varannan vecka arbetar du förmiddag eller eftermiddag. Förmiddag: måndag-fredag 7-16. Eftermiddag: måndag-torsdag 10-19, fredag 7-16. 
START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Örebro
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Lovisa Berglund

#Proteinbolaget, #Teamledare, #kundtjänst, #kundservice

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Deadline: 2025-03-20


Karta som visar var jobbet finns

Bravura

Sommarbemanning till PreZeros kundtjänst

Hos företag: Bravura

Deadline: 2025-07-18

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

Trivs du med administrativa arbetsuppgifter och att ge förstklassig service? Är du kanske student och i behov av ett arbete över sommaren? PreZero Recycling söker en driven kundtjänstmedarbetare till deras team i Karlstad. Här erbjuds du en bred roll med goda möjligheter till utveckling i ett global.. Klicka för att visa hela beskrivningent bolag.

Om tjänsten

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varav mellan juni och augusti. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos PreZero. Det finns möjlighet att starta tidigare i vår på deltid om så önskas.Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.


Om företaget
PreZero är en hållbar samarbetspartner inom återvinning och avfallshantering, oavsett typ av restmaterial eller verksamhet. Tillsammans med deras kunder bidrar de till den cirkulära ekonomin och en mer hållbar framtid. PreZero erbjuder effektiva avfalls- och återvinningslösningar med fokus på kundens behov och långsiktig hållbarhet. De samlar in och hanterar restmaterial från kunders verksamhet genom återvinning och/eller energiutvinning. I deras vardag är kundnytta lika med miljönytta.
I Sverige finns de på ca 60 platser, har drygt 1 100 medarbetare, fler än 50 återvinnings- och mottagningsanläggningar och sköter avfallshanteringen i ett 40-tal svenska kommuner. Deras verksamhet skapar inte bara värde för de kunder som de levererar återvinningstjänster till, utan även för tillverkningsindustrin och energisektorn genom att förädla avfall till värdefull returråvara för nyproduktion. För PreZero är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. De välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
PreZero behöver nu förstärka sin administrativa avdelning under sommaren. I rollen som kundtjänstmedarbetare deltar du i den dagliga verksamheten med huvuduppgift att bemanna deras kundtjänst och serva kunder.

Arbetsuppgifter
I rollen som kundtjänstmedarbetare ansvarar du främst för att besvara inkommande ärenden där du arbetar i nära kontakt med PreZeros kunder, och mottar ärenden via telefon samt mejl. Vidare arbetar du i nära samarbete med interna funktioner, så som transportledare och chaufförer, för att snabbt och servicefokuserat kunna lösa kundens ärende. Du hanterar övriga administrativa uppgifter i företagets olika system. Du kan även komma att bistå kunder och organisation med statistik över in- och utflöden från anläggningarna.
Besvara inkommande ärenden via telefon och mejl
Samarbete med interna funktioner, så som transportledare och chaufförer, för att snabbt och service-fokuserat kunna lösa kundens ärende.
Hantera administrativa uppgifter i företagets system



Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Arbetslivserfarenhet inom administration och/eller kundtjänst
Meriterande med erfarenhet från miljöservicebranschen
God dator- och systemvana
Goda kunskaper i svenska och engelska


För att trivas i rollen är det viktigt att är du engagerad och nyfiken. Du tycker om att lära dig nya saker, har ett prestigelöst sätt och tar med stort engagemang tag i det som behöver göras. Som person är du strukturerad och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du vågar fråga och är mån om att driva arbetet framåt med noggrannhet och kvalitet som prägel. Vidare är du serviceinriktad och brinner för att skapa kundnöjdhet och förtroende. Slutligen är du flexibel, och trivs i en rörlig miljö där arbetsbelastningen periodvis är hög.


Övrig information
Start:Juni, eller tidigare enligt överenskommelsePlats:KarlstadLön:Enligt överenskommelse
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vårsupport genom att maila tillinfo@bravura.se eller ringa tillnummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!

Deadline: 2025-07-18


Karta som visar var jobbet finns

Administratör på kundtjänst hos avfallsverksamheten

Hos företag: Hudiksvalls kommun, Tekniska förvaltningen

Deadline: 2025-03-31

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

Vill du rädda världen på arbetstid? Avfallsbranschen är en föränderlig bransch där det händer mycket i snabb takt.

I Hudiksvall står vi inför flera större förändringar med bland annat insamling i egen regi, fastighetsnära insamling av förpackningar och ett helt nytt insamlingssystem på agendan. V.. Klicka för att visa hela beskrivningeni behöver förstärka vår organisation med en administratör och söker nu en person med ett genuint miljöintresse samt fokus på en effektiv och god service för medborgarna.

Arbetsuppgifter
Tjänsten innebär varierande arbetsuppgifter kopplade till vår verksamhet, främst administrativa. Som administratör är du en del av vår kundtjänst där du har största ansvaret för kundkontakter via telefon och mail samt har kontakter med entreprenörer/samarbetspartners med mera.

Du pratar med kunder och verksamheter, hanterar ärenden i EDP Future, sköter administrativa uppgifter som t ex avisering, beställningar, kommunikationsinsatser eller tar fram uppgifter för uppföljning. Du har kontakt med entreprenörer, leverantörer, kommunala verksamheter samt andra kopplade till verksamheten.

Du kommer vara en resurs och behjälplig i Vågen eller annat vid behov. Du kommer också att vara delaktig i projekt inom verksamhetens ramar.


Din profil
Du värnar om goda relationer och representerar Avfallsverksamheten och Hudiksvalls kommun på bästa sätt. Du bör vara trygg i miljöfrågor och kan ta diskussioner om lagar och regler, miljönytta och avfallshantering på ett självklart sätt.

Det kan även förekomma andra arbetsuppgifter för att arbetet på avdelningen ska fungera bra. Vi jobbar aktivt med att säkerställa en god kvalitet på den avfallshantering som är kommunens ansvar och skyldighet.

- Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
- Det är starkt meriterande om du har erfarenhet av systemen EDP Future och Mobile.
- Du har ett eget driv, tar ansvar och är effektiv. Trivs med att arbeta självständigt och organiserar själv ditt arbete, men fungerar även bra i grupp.
- Lösningsorienterad, lugn och metodisk. Du levererar trots återkommande störningsmoment.
- Ansvarsfull och noggrann i ditt uppdrag.
- God kommunikativ förmåga, såväl skriftligt som muntligt på korrekt svenska. Har lätt för att knyta nya kontakter och har ett positivt bemötande även när du blir ifrågasatt.
- Har god pedagogisk förmåga och kan anpassa sättet att förmedla information och budskap beroende på mottagare.
- Är social, prestigelös och har ett genuint miljöintresse.

Kvalifikationer

- Erfarenhet från avfallsbranschen är meriterande.
- Erfarenhet av programmen EDP Future och EDP Mobile är starkt meriterande.
- Datorvana inklusive kunskap om Officepaketet krävs.
- Krav på erfarenhet av administration.
- B-körkort krävs.

Om förvaltningen
Vi sopar gator, plogar vägar och bygger nya när Hudiksvalls tätorter växer. Vi gör så att parkerna blommar och att ser till att matavfallet du sorterar blir till biogas till bilar och gödsel på våra åkrar. Vi lagar näringsrik mat till våra barn, unga och gamla – varje dag. Vi ansvarar för kartor och GIS så samhället kan utvecklas. Vi ser till att det finns rent vatten i din kran och i naturen och att våra elever kommer till och från skolan säkert med skolskjutsar. Vi sköter fastigheter så som äldreboenden, skolor, badhus och sporthallar – och håller dem rena och fina. Tillsammans är vi tekniska förvaltningen – en del av Hudiksvalls kommun.

Om Hudiksvalls kommun

Mitt i Sverige, vid den vackra hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun - eller kanske mer känt som Glada Hudik. Här lever 37 600 glada hudikbor, och mer än hälften av oss bor på landsbygden. 

I Hudiksvalls kommun är avstånden korta till det mesta man vill göra och det man behöver, och du får tid över till det som är viktigt i livet. Här finns närhet till kontrastrika miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett näringsliv med stor handlingskraft - många världsledande företag har sitt säte i vår kommun.

Hudiksvalls kommun är den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans är vi 3 800 medarbetare, inom 300 olika yrken, som varje dag jobbar för att skapa värde för dem vi är till för – våra kommuninvånare. Det är ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jämlikhet. På så sätt hjälps vi åt att bygga ett samhälle där alla människor är lika mycket värda.

Tänk på att inte skriva känsliga personuppgifter eller värderande information i din ansökan. Om du har skyddade personuppgifter vill vi att du ansöker genom att kontakta den rekryteringsansvariga som står i annonsen.
Din ansökan blir en allmän handling enligt offentlighetsprincipen.

Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig: www.hudiksvall.se/jobbahososs

Deadline: 2025-03-31


Karta som visar var jobbet finns

Simplex Bemanning

Sommarjobb - Kundtjänst på Södermalm

Hos företag: Simplex Bemanning

Deadline: 2025-04-13

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

SOMMARJOBB INOM KUNDSUPPORT ☀️
Är du serviceinriktad och brinner för att hjälpa kunder? Letar du efter ett utvecklande sommarjobb med möjlighet till fast anställning efter sommaren? Då är detta jobbet för dig!
Om jobbet
Vi söker en kundsupportmedarbetare till vårt kontor på Södermalm. Tjänsten gälle.. Klicka för att visa hela beskrivningenr maj–augusti, men för rätt person finns det möjlighet att jobba kvar på heltid efter sommaren.
Dina arbetsuppgifter:
📩 Besvara kundförfrågningar via telefon, e-post och chatt
📦 Hantera reklamationer och returer
🛠️ Ge support och rådgivning kring våra produkter och tjänster
🖥️ Administrativa uppgifter kopplade till kundtjänst
Vi söker dig som:
✔ Har erfarenhet av kundtjänst eller annat serviceyrke
✔ Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, i både tal och skrift
✔ Är van att arbeta med dator och olika system
✔ Är lösningsorienterad, noggrann och stresstålig
✔ Har en positiv inställning och trivs både självständigt och i team
Vi erbjuder:
✨ En inspirerande och trivsam arbetsmiljö på Södermalm
🚀 Möjlighet att utvecklas och få en fast tjänst efter sommaren
💰 Konkurrenskraftig lön
👥 Stöttande och engagerade kollegor
Ansökan:
Skicka in ditt CV och en kort presentation om dig själv. Vi går igenom ansökningarna löpande, så sök redan idag!
Vi ser fram emot att träffa dig! 😊

Deadline: 2025-04-13


Karta som visar var jobbet finns

Autohero SE Arlandastad

Kundtjänst och säljsupport till Autohero!

Hos företag: Autohero SE Arlandastad

Deadline: 2025-03-22

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

Vill du vara en del av ett dynamiskt team och bidra till smidiga och effektiva arbetsflöden? Vi söker en strukturerad och serviceinriktad Kundtjänst och säljsupport till vårt kontor i Alvik. Du kommer sitta i våra ljusa moderna lokaler med utsikt över vattnet. Detta är inte en klassisk kundservicer.. Klicka för att visa hela beskrivningenoll, utan en mer operationell tjänst där du hanterar betalningar, systemuppdateringar och administrativt arbete. Du kommer även ha mycket kontakt med våra ViKöperDinBil-stationer och hjälpa till med diverse operativa uppgifter som returhantering och ägarbyten.
Hur din nya roll kommer att vara:
Hantera betalningar och systemuppdateringar
Administrera returhantering och ägarbyten
Stödja finansiering och kontakt med tyska enheter
Samarbeta med ViKöperDinBil-stationer för att säkerställa smidiga processer
Arbeta strukturerat med diverse administrativa uppgifter

Vi söker dig som är en strukturerad och driven person som gillar att arbeta med administration och kontakt med externa partners, vi ser att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och som trivs med att arbeta operativt och administrativt. Du är van att arbeta med rutiner och processer, och har ett sinne för detaljer. Du bör kunna arbeta självständigt, vara organiserad och ha en god förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt. Att kunna kommunicera tydligt på både svenska och engelska är ett krav.
Vad vi vill att du tar med dig:
Minst 1-2 års erfarenhet av administrativt arbete eller liknande roller
Van användare av Excel, Sheets och Office-paketet
Svenska och engelska i tal och skrift
Meriterande med körkort
Strukturerad och organiserad arbetsstil
Inte rädd för att ta telefonkontakt när det behövs

Vad vi erbjuder dig
En internationell arbetsplats med stora utvecklingsmöjligheter
En öppen, positiv och motiverande miljö med platta hierarkier och korta beslutsvägar
Stor möjlighet att påverka och sätta din egen prägel på arbetet
En självständig och ansvarsfull roll i ett snabbväxande techbolag där du kan ha stor inverkan på vår fortsatta framgång

Vilka vi är
AUTO1 Group är Europas ledande digitala plattform för bilbranschen. Vi bygger det bästa sättet att köpa och sälja bilar online. Vårt lokala varumärke, viköperdinbil.se, erbjuder våra kunder det snabbaste och smidigaste sättet att sälja bil på. Vårt varumärke, AUTO1.com, är Europas största B2B-plattform för bilåterförsäljare. Genom vårt varumärke Autohero, använder vi våra erfarenheter till att bygga ett varumärke som erbjuder det den bästa kundupplevelsen när det gäller att köpa bil online. Med över 5000 anställda i Europa, AUTO1 Group finns just nu på över 30 marknader och hade en omsättning på över 5.5 miljarder euro in 2023.
AUTO1 Group har en intern värdegrund som bygger på alla människors lika värde. Alla ansökningar kommer därför att hanteras på ett likvärdigt sätt oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsvariant och ålder.


Ansökan
Är du redo för din nästa utmaning? Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan (CV samt personligt brev) via ansökningsknappen nedan. Vi tar inte emot ansökningar via mejl eller telefon med hänsyn till dataskyddsförordningen (GDPR). Vid frågor vänligen kontakta oss på rekrytering@auto1.com. Vi sköter urval och intervjuer löpande tills vi har hittat rätt person.
Are we a match?
If you see challenges as opportunities, this is the place for you. We challenge the highly fragmented market of used cars in Europe and push ourselves to master the daily challenge of offering our customers the best way to sell and buy cars online. Tackling real challenges is our sustainable way to personal development.
Moreover, we are a fast-paced environment. We ensure fast processes towards our customers, while internally the dynamic spirit from early start-up days lives on. We never settle, we challenge and question everything, constantly looking for improvement and new opportunities. As an international team, flat hierarchies and fast decisions are our key ingredients.
Last but not least, something that our employees at AUTO1 know very well is that growth brings constant change - which means that new challenges arise. From starting in 2012 to today, AUTO1 Group is a rare success story of tremendous growth and we don’t plan on stopping anytime soon. You will experience a steep learning curve by working on projects at scale and thus having real impact, all while benefiting from the stability of our proven business model.

Deadline: 2025-03-22


Karta som visar var jobbet finns

Veterankraft AB

Administration, kundtjänst, lager & och logistik-Kungsbacka

Hos företag: Veterankraft AB

Deadline: 2025-04-30

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

Om tjänsten
Erfaren administratör med förmåga vara "spindel i nätet" sökes till företagsuppdrag i Kungsbacka.

Dina arbetsuppgifter
Förekommande arbetsuppgifter:

•Ta emot order från kunder, genomföra beställningar hos leverantörer och säkerställa leverans av rätt produkt till rätt kund i rätt tid.. Klicka för att visa hela beskrivningen.
•Arbeta tillsammans med personalen på vårt extern lager för att flödet från kundorder – leverantörsbeställning – plock & pack – leverans till kund och fakturering flyter smidigt.
•Ta emot kundfrågor via mejl / chatt / telefon och i dialog med kollegor ge snabb och korrekt återkoppling till sjukvårdspersonal, kunder och leverantörer.
•Genomföra administrativa uppgifter som rapporteringar till myndigheter, granska fakturor och sköta dialogen med tex bokföringsbyrå, externt lager och IT support
•Kommunicera med och stötta säljarnas arbete med att ta fram offerter, underlag och svar till kunder.
•Ansvara för kontorets dagliga drift
•Dagligen arbeta i affärssystem (Fortnox och Filemaker) och CRM system (Hubspot).



Omfattning och start
Start snarast i mars och heltid 100%.

Vem är du?
Vi söker dig som är självständig i ditt arbete och tar egna initiativ när det behövs, vidare är du organiserad och kan hantera flera uppgifter samtidigt. Som person är du positiv, serviceinriktad och har en stark kommunikativ förmåga. Du trivs i det mindre företaget där du får ett brett ansvar.

Du behöver även att stämma in på krav:
•B-körkort,
•God systemvana,
•Professionell i svenska och engelska i tal och skrift,
•Minst 5 års arbetslivserfarenhet inom administration, logistik och kundtjänst.


Ansökan
Låter det spännande? Anmäl ditt intresse till oss redan idag så kontaktar vi dig och berättar mer om villkor, lön och hur det fungerar att jobba genom Veterankraft.

Vi ser fram emot din ansökan!

Om Veterankraft
Veterankraft är ett av Sveriges ledande auktoriserade bemanningsföretag och den främsta leverantören av hushållsnära och företagstjänster. Vi fokuserar på trygghet, kvalitet och personlighet för att underlätta vardagen för tusentals hushåll och företag varje år.
Vi är en jobbplattform för personer från 55 år och uppåt och är representerade på över 40 orter, från Luleå i norr till Trelleborg i söder. Veterankraft har stolt utsetts till Gasell och Mästargasell av Dagens Industri sju år i rad, mellan 2014 och 2020.

Deadline: 2025-04-30


Karta som visar var jobbet finns

Nordic Operation Center S.L

Jobba med sälj eller kundtjänst på Mallorca!

Hos företag: Nordic Operation Center S.L

Deadline: 2025-04-10

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

Gör som många andra och kombinera karriären med det härliga livet utomlands!


Arbetsuppgifter
I rollen som säljare genererar du försäljning genom att ringa upp kunder och hantera ärenden via telefon mot den privata sektorn. Det är viktigt att du jobbar bra i grupp samt självständigt. Vi arbetar mo.. Klicka för att visa hela beskrivningent höga mål för att du ska kunna utvecklas både personligt men även yrkesmässigt.
Tjänsten är en heltidsanställning 10:00-18:00 måndag-fredag

Förmåner
Hög konkurrenskraftig lön + 20 dagars betald semester/år
Möjligheten att utvecklas personligt och få en framgångsrik karriär inom arbetet.
Betald meritgivande utbildning.
Belöningar och roliga arbetserfarenheter
Se mer av världen och leva i Spanien
Registrering av spanskt personnummer och sociala försäkringar
Bostadshjälp


Vem är du?
Tjänsten passar dig som är redo att utvecklas inom försäljning och lära känna nya människor. Du är positiv och drivs av att jobba mot uppsatta mål med en hög provisionsmodell. Den viktigaste pelaren på Nordic Operation Center är vår kultur, vår vision är att bygga ett andra hem för vårt team i en miljö som omrings av likasinnande personer.
Detta är en upplevelse du sent kommer glömma, ansök redan idag!

Deadline: 2025-04-10


Karta som visar var jobbet finns

Academic Work

Sommarjobb inom kundtjänst hos Anticimex i Skövde

Hos företag: Academic Work

Deadline: 2025-04-09

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

Är du en serviceinriktad person som trivs med kundkontakt och administration? Vill du arbeta i en spännande roll där du får hantera både telefon- och mailärenden i en dynamisk arbetsmiljö? Då kan detta sommarjobb hos Anticimex vara rätt för dig!

OM TJÄNSTEN
Som kundtjänstmedarbetare hos Anticimex .. Klicka för att visa hela beskrivningeni Skövde kommer du att hantera inkommande ärenden från företagskunder gällande skadedjursbekämpning. Du kommer att arbeta både med telefonsamtal, mail och hantering av ärenden i digitala portaler.

En viktig del av rollen är att säkerställa hög servicekvalitet genom att ge rådgivning och boka tekniker vid behov.
Du blir en del av ett engagerat team som arbetar tätt tillsammans för att ge kunderna den bästa möjliga upplevelsen. Under sommaren är det extra viktigt att alla finns på plats, och tjänsten innebär därför arbete 100% på kontoret i Skövde.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hantera inkommande telefonsamtal från företagskunder inom skadedjursbekämpning
* Besvara och administrera inkommande mailärenden från företagskunder
* Arbeta i tre olika portaler där ärenden registreras och hanteras
* Ringa upp privatpersoner vid behov för rådgivning och bokning av tekniker
* Hantera administrativa uppgifter såsom att boka uppföljningsbesök


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar en eftergymnasial utbildning med minst 2år kvar
- Har tidigare erfarenhet av serviceyrken
- Har goda administrativa kunskaper
- Är flytande i Svenska & Engelska
- Har B-körkort och tillgång till bil vid planerade tillfällen

Det är meriterande om du har
- Tidigare arbete inom kundtjänst

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Stresstolerant
- Ordningsam
- Ansvarstagande
- Servicminded

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om företaget här!

Deadline: 2025-04-09


Karta som visar var jobbet finns

Hitta kundtjänst jobb i Sveriges alla län


All information om lediga jobb hämtas i realtid från Arbetsförmedlingen

Informationen på denna sida uppdaterades 2025-03-20