Platsannons.nu/Inköpare

Lediga jobb som inköpare

Här nedan hittar du länkar till sammanställningar över lediga jobb inköpare i Sveriges alla län, klicka dig enkelt vidare för att se om det finns några jobb inköpare i t.ex. Stockholm, Dalarna eller Norrland. Längst ner på sidan har vi även sammanställt ett urval av lediga jobb inköpare i hela Sverige.


Urval av lediga inköpare jobb i Sverige

Klicka här om du vill gå direkt till länsindelningen

Randstad

Inköpare

Hos företag: Randstad

Deadline: 2025-03-02

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

Arbetsbeskrivning
Vi söker en erfaren inköpare, gärna med bakgrund från tillverkande industri, för ett konsultuppdrag till vår samarbetspartner i Ludvika. Tillträde omgående. Du kommer att ansvara för planering och genomförande av inköp, förhandling med leverantörer samt hantering av inköpsorder och.. Klicka för att visa hela beskrivningen leveranser. Erfarenhet av att arbeta i SAP och goda kunskaper i Microsoft Office är ett krav, samt förmåga att analysera och optimera kostnader och leveransprestanda. Du är självständig, strukturerad och har starka kommunikations- och förhandlingsegenskaper, samt kan obehindrat kommunicera på svenska och engelska.
För att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt behöver du bifoga ditt CV i din ansökan. Önskar du även skicka med ett personligt brev eller annan kompletterande information kring din ansökan ber vi dig lägga med det i samma dokument, t.ex. som en inledning på ditt CV. 
Du ansöker på www.randstad.se, innan den 2025-03-02. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta johanna.rodell@randstad.se. 
För Randstad är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Ansvarsområden
Planering och genomförande av inköp
Förhandling med leverantörer
Hantering av inköpsorder och leveranser
Säkerställande av att inköpsprocesserna följer gällande riktlinjer och regler
Analysera och optimera kostnader och leveransprestanda
Användning av SAP för att hantera inköpsdata
Samarbeta med interna avdelningar för att möta företagets behov.


Kvalifikationer
Erfarenhet av att arbeta med inköp, gärna från tillverkande industri.
Utbildning inom Inköp är meriterande
Erfarenhet av att arbeta i SAP
Goda kunskaper i Microsoft Office
Stark analytisk förmåga och problemlösningskompetens
Goda kommunikations- och förhandlingsegenskaper
Självständig och strukturerad med förmåga att prioritera arbetsuppgifter
Kunna kommunicera obehindrat på Svenska och Engelska


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Deadline: 2025-03-02


Karta som visar var jobbet finns

Beskrivning

Är du en erfaren inköpare som har kunden i fokus? Vill du jobba på ett familjärt företag med en prestigelös företagskultur? Då kanske det är dig vi söker!

Bustos Konsulttjänster AB är ett konsult- och rekryteringsbolag inom bygg, anläggning och infrastruktur. Målet är att ha långsiktiga samarbeten .. Klicka för att visa hela beskrivningenmed återkommande och nöjda kunder. För att kunna göra detta på bästa möjliga sätt är vår affärsidé baserad kärnvärdena ÄKTA (Ärlighet, Kompetens, Tillsammans, Anpassningsbar) och dessutom värderar vi kvalité väldigt högt. Detta har lett till att vi är ett snabbt växande företag. Vi får hela tiden in nya förfrågningar inför olika typer av uppdrag inom spännande projekt. För att kunna möjliggöra vår fortsatta tillväxt och strävan efter att bli bättre, söker vi nu dig som vill vara en del av en prestigelös och familjär arbetskultur.

 

Vem är du?

Som inköpskonsult kommer du att arbeta med ledande aktörer inom bygg, där bland annat bostad, kommersiella fastigheter, ombyggnationer och utrustningar ingår. Därmed är det viktigt att du bryr dig om detaljer, är analytisk, serviceinriktad, kommunikativ, strukturerad samt att du tar egna initiativ. Men det är även viktigt att du är en lagspelare som kan samarbeta mycket väl med andra personer i projekt. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenheter av inköp inom byggsektorn.

 

Vi söker dig som:  

Har en högskoleingenjörs-/yrkesutbildning inom bygg, teknik eller industriell ekonomi, alternativt motsvarande praktisk erfarenhet  
Besitter minst 4 års erfarenhet av att arbeta inom entreprenad, antingen från andra fastighetsbolag, byggbolag och/eller entreprenadsidan eller 4 års erfarenhet av anläggningsbranschen
Har goda kunskaper och förståelse för entreprenad och entreprenadprocessen. Entreprenadjuridik är särskilt meriterande 
Besitter kunskaper av projekt 
Har tidigare tillämpat AB 04, ABT 06 och ABK 09 och har även goda kunskaper inom de områden
 

Anställningsform:  

Projektanställning 

Tillsvidareanställning 

Underkonsult 

 

Vi erbjuder dig:  

En trygg anställning där du har en engagerad konsultchef, utvecklingssamtal och friskvårdbidrag mm. Vi satsar även mycket på vår personal och ordnar gemensamma aktiviteter så som frukostar, julmiddagar och konferenser. 

 

Ansökan   
Intervjuer och urval sker löpande – så vänta inte med att skicka in din ansökan! För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsult-/rekryteringschef, Paola Bustos, på 08 – 505 687 10. Sista ansökningsdag är 2025-03-06. Ansökan kan också skickas till  paola@bustoskonsult.se

Vi tar också emot ansökningar från underkonsulter (även F-skatt)

Deadline: 2025-03-06


Karta som visar var jobbet finns

Ekobrottsmyndigheten

Inköpare

Hos företag: Ekobrottsmyndigheten

Deadline: 2025-02-21

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

Ekobrottsmyndigheten förebygger, upptäcker, avbryter, utreder och lagför ekonomiska brott. Våra 800 medarbetare har olika kompetenser och yrkesroller, såsom åklagare, poliser, ekobrottsutredare, administratörer och andra specialister, som alla arbetar tillsammans mot ekobrott. Det är vår unika styrk.. Klicka för att visa hela beskrivningena.

Vill du bli en av oss och bidra till att bekämpa den ekonomiska brottsligheten? Vi söker nu dig som vill arbeta som inköpare på ekonomienheten vid Ekobrottsmyndigheten i Stockholm. Hos oss får du möjlighet att tillsammans med engagerade och kvalificerade kollegor vara med och bidra till att förebygga och bekämpa ekonomisk brottslighet samtidigt som du får goda möjligheter till egen utveckling.

Arbetsplats Vid Ekobrottsmyndigheten i Stockholm bedrivs verksamheten vid tre ekobrottskamrar, en finansmarknadskammare och en polisoperativ enhet. Till ekonomienheten i Stockholm söker vi nu en inköpare som vill vara med och jobba med oss under tiden när vår kollega ska vara föräldraledig. På enheten arbetar idag tretton medarbetare.

Arbetsuppgifter Som inköpare, tillsammans med övriga medarbetare i gruppen kommer du ha en central och bred roll. Du är en nyckelperson för frågor gällande inköp och ger stöd och service till verksamhetens beställare. Du kommer bland annat att

utveckla och stötta i alla former av operativa och taktiska inköpsaktiviteter i nära samverkan med beställaren i verksamheten samt genomföra förnyade konkurrensutsättningar
fånga upp och stödja beställare i anskaffningsskedet
proaktivt ge råd och stöd till beställare och bevaka samt följa upp ingångna avtal
ta fram behovsanalyser, förfrågningar, utvärderingar
samverkan med närliggande myndigheter i inköp- och upphandlingsfrågor
utbilda och informera verksamheten inom området.
Krav Vi söker dig som har

högskoleutbildning inom t.ex. teknik, juridik, ekonomi eller en YH-utbildning med inriktning inköp eller annan relevant utbildning och erfarenhet som vi bedömer som likvärdig
minst tre års erfarenhet under de senaste tio åren inom inköp från offentlig verksamhet
goda kunskaper i LOU
god förmåga att hantera Officepaketet och andra digitala verktyg och programvaror
mycket god förmåga att kommunicera på svenska i såväl tal som skrift.
Det är meriterande om du utöver ovan även har

erfarenhet av inköpsarbete på myndighet eller kommun
erfarenheter av upphandlingsverktyget (inköpssystem) TendSign eller liknande verktyg
erfarenhet av att genomföra upphandlingar.
Personliga egenskaper När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. Vi söker dig som är självgående samt har ett serviceinriktat förhållningssätt. Därför är det viktigt för oss att du har lätt för att kommunicera med andra och har en mycket god förmåga att samarbeta i team för att skapa och upprätthålla goda relationer såväl inom organisationen som med externa aktörer. Du är noggrann och har förmåga att skapa struktur och effektivitet i sitt arbete.

För att lyckas i din roll på Ekobrottsmyndigheten så vill och kan du arbeta i enlighet med myndighetens medarbetarpolicy, EBM-modellen.

Kontaktpersoner Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Ekonomichef Kristina Larsson, tfn. 010-562 96 44.

Fackliga företrädare för Saco-S är Henrik Lundin, tfn 010-562 91 72, för ST Karin Hallström Norberg, 010-562 91 71 och för Polisförbundet Sofia Ask, tfn 010-563 87 10.

Information om anställningen Anställningsform: Visstidsanställning
Tjänstebenämning: Inköpare
Arbetsort: Stockholm
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse
Lön: Individuell lönesättning tillämpas
På Ekobrottsmyndigheten jobbar vi med att utveckla våra medarbetares kompetens och erbjuder därför ett varierat utbildningsprogram. Det finns goda förutsättningar för kompetensutveckling, friskvård samt en bra balans mellan arbete och privatliv.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas.

Ansök Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 27 februari 2025.
I ditt CV och personliga brev vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter.

Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen Ekobrottsmyndigheten, Box 22098, 10422 Stockholm.

Är du redan registrerad som användare i Easycruit kan du logga in här för att söka tjänsten

Varmt välkommen med din ansökan!

Deadline: 2025-02-21


Karta som visar var jobbet finns

Inköpare

Hos företag: Hudiksvalls kommun, Kommunstyrelseförvaltningen

Deadline: 2025-02-23

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

Hudiksvalls kommun är en dynamisk organisation som varje dag skapar värde för våra invånare och verksamheter.

Med nio nämnder, åtta förvaltningar, fyra kommunala bolag och en stiftelse är vi en organisation med stor bredd och möjligheter. 

Nu söker vi en engagerad Inköpare till vår inköpsenhet –.. Klicka för att visa hela beskrivningen en central stödfunktion som spelar en avgörande roll i att säkerställa effektiva, hållbara och trygga upphandlingar. Här får du möjlighet att göra skillnad, varje dag, i en organisation som levererar samhällsservice av högsta kvalitet. 

Du delar arbetsplats med din närmaste chef och fem kompetenta medarbetare. Er arbetsplats är centralt belägen i Hudiksvalls kommunhus med tillgång till gym, vilrum och närhet till god service och kommunikationer. 

Arbetsuppgifter
Som inköpare i Hudiksvalls kommun får du en nyckelroll i kommunens inköpsarbete. Ditt ansvar omfattar att genomföra upphandlingar enligt LOU (Lagen om offentlig upphandling) samt att säkerställa att våra inköp präglas av både ekonomisk effektivitet och hållbarhet.

Du samarbetar nära kommunens olika verksamheter för att planera, leda och följa upp inköp. Dessutom för du dialog med leverantörer och andra intressenter samt ger stöd i form av rådgivning och utbildning inom upphandlingsfrågor. Tjänsten erbjuder ett självständigt och varierande arbete med stor möjlighet att påverka. 

Din profil
Vi söker dig som trivs i en roll där du får ta ansvar och fatta genomtänkta beslut. För dig är det enkelt att se helheten, bygga starka relationer och anpassa dig efter situationen. Du gillar att arbeta strukturerat för att skapa hållbara och kostnadseffektiva inköp. Här får du möjlighet att arbeta självständigt men också samarbeta med andra för att hitta de bästa lösningarna – alltid med fokus på både kvalitet och långsiktighet. 

Kvalifikationer för tjänsten:

- Relevant högskoleutbildning inom exempelvis juridik, ekonomi, teknik eller annan utbildning och/eller erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig
- Flera års erfarenhet av inköp 
- Utmärkt förmåga att uttrycka dig på svenska, både i tal och skrift
- Goda kunskaper i Office-paketet samt erfarenhet av arbete i upphandlingssystem

 Det är meriterande om du har: 

- Erfarenhet av arbete med upphandlingar eller inköp inom offentlig sektor
- Erfarenhet inom livsmedelsområdet
- Erfarenhet inom strategiskt inköpsarbete och/eller projektledning
- Erfarenhet av upphandlingssystem

Vid urval görs en sammanvägd bedömning där stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Varmt välkommen med din ansökan!

Om förvaltningen
En kommun ansvarar för många viktiga funktioner i vårt samhälle - allt från utbildning och social omsorg till teknisk service och räddningstjänst. Vi på kommunstyrelseförvaltningen ser till att alla kommunens funktioner samordnas, utvecklas och följs upp utifrån övergripande politiska beslut.
Dessutom är vi med och utvecklar nya bostadsområden, nya stadsdelar och vår landsbygd. Vi arbetar för ett mer hållbart Hudiksvall, som bidra till ekologisk, ekonomisk och social hållbarhet. När du har en fråga, fundering eller synpunkt om Hudiksvalls kommun finns vårt Servicecenter där för att lotsa dig rätt. Vi är kommunstyrelseförvaltningen – en del av Hudiksvalls kommun.

Om Hudiksvalls kommun

Mitt i Sverige, vid den vackra hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun - eller kanske mer känt som Glada Hudik. Här lever 37 600 glada hudikbor, och mer än hälften av oss bor på landsbygden. 

I Hudiksvalls kommun är avstånden korta till det mesta man vill göra och det man behöver, och du får tid över till det som är viktigt i livet. Här finns närhet till kontrastrika miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett näringsliv med stor handlingskraft - många världsledande företag har sitt säte i vår kommun.

Hudiksvalls kommun är den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans är vi 3 800 medarbetare, inom 300 olika yrken, som varje dag jobbar för att skapa värde för dem vi är till för – våra kommuninvånare. Det är ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jämlikhet. På så sätt hjälps vi åt att bygga ett samhälle där alla människor är lika mycket värda.

Tänk på att inte skriva känsliga personuppgifter eller värderande information i din ansökan. Om du har skyddade personuppgifter vill vi att du ansöker genom att kontakta den rekryteringsansvariga som står i annonsen.
Din ansökan blir en allmän handling enligt offentlighetsprincipen.

Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig: www.hudiksvall.se/jobbahososs

Deadline: 2025-02-23


Karta som visar var jobbet finns

Göteborg

Inköpare

Hos företag: Göteborg

Deadline: 2025-03-01

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

Inköpare

Vi är ett konsultföretag med expertis inom supplychain, inköp, logistik, kvalitet och projektledning. Som medarbetare erbjuds du att jobba på spännande företag inom olika branscher men du har även tillgång till vårt mentorskap-program samt tar del vårt breda nätverk. Detta ger dig dom bäs.. Klicka för att visa hela beskrivningenta förutsättningar i din vardag samt att långsiktigt utvecklas med oss på Innovate Consulting.
Vi söker nu efter inköpare till uppdrag som ska starta i augusti hos några av våra kunder inom tillverkande industrier i Göteborg. Som inköpare kommer du ha ett nära samarbete med produktutveckling, produktion, kvalité och agerar som kravställare mot leverantörer, bidra med förbättringsarbete, kvalitetssäkra och driva möten kopplade till kund unika lösningar och upphandlingar. Rollen kräver att du jobbar tvärfunktionellt, koordinerande och har en bra förståelse för hela materialflödet.

Vem är du?
Vi söker efter dig som har några års erfarenhet som inköpare eller projektinköpare, meriterande är erfarenhet från tillverkande industrier. Du är en kommunikativ person med en god samarbetsvilja och en positiv attityd. Du är också lösningsorienterad och jobbar gärna proaktivt. Som person ser vi gärna att du kan ta beslut, planera och organisera samtidigt som du är nyfiken och trivs med att arbeta i team i föränderliga arbetsklimat.

Kvalifikationer och erfarenhet
• Minst 3 års erfarenhet av operativt eller projektinköp.
• Meriterande med erfarenhet från fordonsindustrin.
• Har förståelse/erfarenhet av att arbeta i projekt och avtal samt god vana att arbeta i affärssystem.
• Förstår orderflöde och drivs av att hitta besparingar och förbättringar.
• Svenska och engelska i tal och skrift.

Övrigt
Lön: Fast månadslön
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Start: Augusti med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid
Placeringsort: Göteborg
Skicka in din ansökan redan idag till info@innovateconsulting.se, vi går igenom ansökningar löpande. Vid frågor hör av dig till oss på 0763-082190

Deadline: 2025-03-01


Karta som visar var jobbet finns

Försvarsmakten

Inköpare

Hos företag: Försvarsmakten

Deadline: 2025-02-17

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

Inköpare

Är du intresserad av att arbeta som inköpare i en stor och välutvecklad inköpsorganisation och samtidigt vara med och göra Försvarsmakten till Sveriges bästa arbetsgivare? Vill du dessutom bidra till att försvara Sverige, landets intressen, vår frihet och rätt att leva som vi själva väljer.. Klicka för att visa hela beskrivningen.

Om enheten
Försvarsmaktens Inköpsenhet är placerad inom FMLOG (Försvarsmaktens logistikförband) och ansvarar för Försvarsmaktens upphandlingar och inköp i enlighet med gällande upphandlingslagstiftning. Det arbete vi genomför är avgörande för Försvarsmaktens försörjning samt strategiska och operativa framgång. Vi arbetar enligt en fastställd kategoristyrd metodik och arbetar kontinuerligt med kompetensutveckling.

Inköpsenheten består av sju avdelningar geografiskt spridda i Sverige. Denna tjänst är förlagd till avdelning IT varor och tjänster i Sthlm med fokus på upphandling inom IT- och ledningssystemområdet. Hos oss får du möjlighet att ta ett stort eget ansvar samtidigt som du arbetar inom ditt kategoriteam samt ut mot Försvarsmaktens förband. Vi värdesätter våra medarbetare och på avdelningen, är vi prestigelösa, hjälpsamma och vårdar ett ömsesidigt förtroende.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Inköparrollen är bred och med många spännande arbetsuppgifter. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att:


• Genomföra beställningar genom avrop ifrån befintliga ramavtal inom dina tilldelade kategoriområden
• Genomföra upphandlingar för belopp under direktupphandlingsgränsen enligt gällande lagar, beslut, rutiner och instruktioner.
• Informera beställande kunder om lagar, beslut, riktlinjer och instruktioner.
• Utföra förnyade konkurrensutsättningar.
• Delta i olika projektarbeten.
• Delta i olika arbetsgrupper och Försvarsmaktsövningar.

I arbetet ingår även att utreda inkomna uppdrag (beställningar/behov) avseende status (attest, leverans, kanalval etc.) samt att underlätta fakturahantering genom korrekta inköpsordrar, ordererkännanden, avvikelsehantering m.m

Kvalifikationer
Kvalifikationer som krävs för rollen inkluderar:



• Eftergymnasial utbildning inom relevant område såsom ekonomi och logistik alternativt YH-utbildning inom strategiskt inköp eller upphandling eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig

• Mycket goda kunskaper i MS Office (Powerpoint, Excel, Word)
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, både på svenska och på engelska

Personliga egenskaper
Du är en resultatinriktad och självgående person som tycker om och har god förmåga att arbeta i team. Att arbeta med flera uppgifter samtidigt är något du trivs med och du har lätt för att anpassa dig till förändrade omständigheter. Du har även god analytisk förmåga och planerar och strukturerar ditt arbete väl för att nå uppsatta mål inom angivna tidsramar. Rollen ställer också krav på serviceanda och vilja att hjälpa andra till att leverera lösningar som leder till resultat. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Meriterande kvalifikationer
Det är meriterande om du har någon eller några av dessa erfarenheter:


• Kategoristyrt inköpsarbete
• Kunskaper inom LOU och/eller LUFS
• Arbete med avtalsuppföljning
• Erfarenhet av att hålla i utbildningar

Övrigt
Tillträde snarast enligt överenskommelse. Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Befattningen är placerad i Stockholm och arbete sker på plats. Arbetsprov kan förekomma vid rekryteringen.

Upplysningar om tjänsten och rekryteringsprocessen
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta:

Magnus Svenman, Avdelningschef IT-varor och tjänster, telefon 070-148 94 91.

Fackliga representanter
Samtliga nås via växeln: 08-788 75 00.
SEKO Eva-Britt Steen
SACO-s Madeleine Bagge
Försvarsförbundet OFR/S Helena Strid
OFR/O of-fmlog@mil.se


Sista ansökningsdag
Välkommen med din ansökan senast 2025-02-17. Du ansöker via Försvarsmaktens hemsida. Din ansökan ska innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

FMLOG stödjer krigsförband i att utföra sina uppgifter i alla beredskapsnivåer. Vi bidrar till ökad uthållighet genom att planera, förrådshålla, leverera och samordna behovet av förnödenheter och transporter.

FMLOG:s unika kompetens med civil och militär expertis bidrar till leveranssäkerhet och tillgänglighet.

Tillsammans tillser vi att Försvarsmaktens operativa förmåga nationellt och internationellt bibehålls.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Deadline: 2025-02-17


Karta som visar var jobbet finns

Unik Resurs i Sverige AB

Inköpare

Hos företag: Unik Resurs i Sverige AB

Deadline: 2025-02-16

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

Packoplock Scandinavia AB är en framstående leverantör av emballage och packprodukter och söker nu en inköpare med stora möjligheter till en spännande utveckling inom bolaget. Vi erbjuder dig en möjlighet att vara med och påverka vår tillväxtresa och skapa vägen för din egen utveckling. Vill du vara.. Klicka för att visa hela beskrivningen en del av ett snabbväxande företag med framåtanda och engagemang? Sök tjänsten idag!
Om företaget Packoplock Scandinavia AB grundades 2007 och har sedan dess blivit en ledande grossist av emballage och förbrukningsartiklar i Norden. Vi säljer våra produkter via webb, katalog och säljkår. Med över 55 000 företagskunder och en årlig omsättning på drygt 500 MSEK har vi en kraftig tillväxtresa bakom oss. Packoplock är moderbolaget men vi har även tre dotterbolag i koncernen; Napakka i Finland, Husted i Danmark och Nordahl i Göteborg. Vi är idag 140 anställda. Vi säljer över 12 000 standardartiklar, som vi köper in från över 450 tillverkare som finns i hela världen. I Norrköping ligger vårt 20.000 m2 stora centrallager. Om rollen Vi söker en inköpare inom affärsområdet Butik som kommer att ha ansvar för det dagliga operativa inköpsarbetet från leverantörer runt om i världen. Du analyserar underlag i inköpsverktyg utifrån skiftande förutsättningar från leverantörer och tar utifrån det beslut om inköp. Med en god förståelse för inköpsmodeller, beräkningar och kartläggning av nuvarande processer blir du en drivande kraft i att utveckla och effektivisera våra arbetsprocesser, inköp och inköpssystem. I rollen som inköpare jobbar du nära produktchef och produktmarknadsförare inom affärsområdet Butik, samt har en bred kontaktyta med olika leverantörer och interna avdelningar.
Vi söker dig som har:
· Akademisk utbildning, gärna som civilingenjör eller civilekonom · Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift · Mycket goda kunskaper i Excel · Erfarenhet av att arbeta med system och hög IT-mognad.
Tidigare arbetslivserfarenhet inom inköp samt erfarenhet av statistik och dataanalyser är meriterande. För att lyckas i rollen ser vi att du har ett starkt driv, är flexibel och gillar varierande uppgifter. Du är självständig och har en god förmåga att planera och strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har förmågan att lyfta blicken och komma med förslag på hur processer eller arbetssätt kan utvecklas och förbättras. För dig är samarbete och goda relationer en självklarhet för att nå bästa resultat tillsammans. Du är nyfiken och prestigelös som person med en stark vilja att lära och utvecklas.
Vi erbjuder dig Vi erbjuder en miljö som präglas av laganda och ett driv att vilja hjälpa kunden. Hos oss på Packoplock präglas vardagen av våra värdsklassmål och då vi är ett snabbt växande företag är initiativ, framåtanda, kamratskap och ett stort engagemang, viktiga för oss. Vi tror oss vara ett roligt, lösningsorienterat företag. Vi värdesätter långsiktighet, nya arbetssätt och lösningar tillsammans med våra kunder. Vi är ett starkt och engagerat team som håller ihop och hjälper varandra. Ansökan För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam nedan. Vi kommer i urvalet att nyttja arbetspsykologiska tester. Du kommer också att tidigt i urvalet få del av och svara på hur du anser dig möta de skallkrav och meriterande aspekter som finns för tjänsten avseende utbildning, erfarenhet och kunskap. Vårt fokus kommer i ett första läge vara skallkraven och din personliga potential. Senare kommer naturligtvis personliga intervjuer med både oss och kund samt referenstagning ske. Urval sker löpande i processen och tjänsten kan därför tillsättas innan sista ansökningsdag. Sök tjänsten genom att klicka på ”ansök” och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. Hoppas att vi möts i processen!
Karolin Loström, 0721-47 92 36, karolin.loström@unikresurs.se Elin Hellström, 0760-19 23 99, elin.hellstrom@unikresurs.se

Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!




Relaterade taggar: #LI-Onsite

Deadline: 2025-02-16


Karta som visar var jobbet finns

Statens fastighetsverk

Inköpare

Hos företag: Statens fastighetsverk

Deadline: 2025-02-16

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

Det är på regeringens uppdrag som Statens fastighetsverk (SFV) förvaltar vårt gemensamma natur- och kulturarv. Vi förvaltar en mångfald av statligt ägda fastigheter – däribland regeringsbyggnader, domstolar, slott och kungsgårdar, teatrar, museer, ambassader samt en sjundedel av landets yta beståend.. Klicka för att visa hela beskrivningene av skog och mark. Som medarbetare är vi stolta över att vara anställda på en myndighet, arbeta utifrån den statliga värdegrunden och få bidra till en positiv samhällsutveckling.

SFV söker dig som är en erfaren, kommunikativ och målinriktad inköpare som brinner för att skapa goda affärer och som vill bidra till att förvalta och utveckla det fantastiska svenska kulturarvet.

Vi ska förstärka vårt team med en inköpare med fokus på konsult och tjänsteköp. Bland annat kommer fokus ligga på arkitekter och olika former av tekniska konsulttjänster.

Du blir en del av inköpsenheten som är ett härligt och positivt team på drygt 20 personer som växer och utvecklas med höga ambitioner. Du kommer att få delta i en spännande resa gällande utvecklingen av inköpsverksamheten och de goda affärerna på myndigheten. Vi sitter centralt vid slussen i Stockholm.

SFV förvaltar 2.300 fastigheter med över 4.000 byggnader och tjänsten syftar till att stötta verksamheten inom inköpsområdet när detta bestånd ska byggas om, renoveras och underhållas. Arbetet sträcker sig från Regeringskansliet i Rosenbad och ambassaderna ute i världen till kajrenoveringar i yttre skärgården, fästningar från medeltiden och skötsel av de kungliga slottens trädgårdar. Och alla unika och spännande byggprojekt har sina utmaningar där din erfarenhet blir värdefull. Vi är måna om produkten, projektet, teamet och hyresgästen och känner stolthet i det SFV levererar.

Din roll
Som inköpare arbetar du kategoribaserat med upphandlingar och bidrar med att utveckla och ta fram kategoristrategier inom ditt område. Du är ansvarsfull och engagerad i din roll där du driver och stödjer verksamheterna i inköps-och upphandlingsprocessen. Du driver dina projekt på ett professionellt sätt där du aktivt stöttar i kravarbete och marknadsanalyser samt genomför upphandlingar i enlighet med LOU. När avtalet är tecknat stödjer du aktivt verksamheten med avtalsförvaltning och leverantörsuppföljning.

Du har erfarenhet från byggentreprenader och fastighetsförvaltning och gärna även från projekteringar. Du har förståelse för arkitektens roll i projekten och hur olika kompetenser bidrar i en entreprenad.
SFV är på en digitaliseringsresa där du kan bidra bland annat inom BIM-området. I rollen ingår även att på ett konsultativt sätt bidra med att utveckla och driva affärsmässigheten och de kommersiella aspekterna inom SFV. Du arbetar för att skapa goda och hållbara affärer.

Din förmåga till samarbete och kommunikation är viktigt då du kommer arbeta nära SFV:s alla verksamheter och andra externa parter. Det kräver även att du är serviceinriktad, kommunikativ och relationsskapande.

Din profil
Du har


• Relevant akademisk utbildning, exempelvis som byggnadsingenjör, fastighetsförvaltning alternativt motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• Erfarenhet av arbete med inköp/upphandling av konsulter och tjänster inom privat eller offentlig sektor
• Du har gedigen erfarenhet av att förstå och tolka verksamheternas (i SFV fall fastighetsförvaltningens) behov och ta dessa in i upphandlingarna.
• Erfarenhet och kunskap om branschbestämmelser såsom ABK 09, AF Konsult,
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både i tal och skrift 

Det är meriterande om du även har


• Erfarenhet från arbetat med kategoristyrning. Tagit fram eller bidragit i arbetet att ta fram kategoristrategier, utvecklingsplaner och upphandlingsplaner genomförandet av dessa
• Erfarenhet av att genomföra upphandlingar i enlighet med LOU/LUF, gärna med utvärdering på kvalitetskriterier.
• Erfarenhet från bygg- och fastighetsbranschen och kunskap om konsultupphandlingar samt om branschbestämmelser inom området såsom AB, ABT, AMA AF samt AMA, ABFF (allmänna bestämmelser för entreprenader inom fastighetsförvaltning och service)
• Egen erfarenhet från stora och små projekt i bygg- och fastighetsbranschen. Du får gärna ha projektlett projekteringar och bygg/ROT-entreprenader.
• Erfarenhet från byggherrerollen
• Erfarenhet av och kännedom om skyddade kulturmiljöer som statliga byggnadsminnen

Du ska ha god ledarförmåga,vara kommunikativ, ha god samarbetsförmåga och vara trygg i dig själv. Som person är du lösningsorienterad och målinriktad och arbetar strukturerat inom givna ramar för att nå ett gott resultat.

Mer information 
SFV tillämpar 6 månaders provanställning. 

För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Inköpschef Sebastian Nordgren tfn 010-478 72 22.

Fackliga representanter för Saco, Seko och OFR/S nås via vår växel, 010-478 70 00. Mer information om SFV hittar du på www.sfv.se

Innan ett beslut om anställning fattas kan en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) komma att genomföras. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och i vissa fall krävs svenskt medborgarskap.

Statens fastighetsverk verkar inom branscher som är exponerade mot olika risker för oegentligheter, i förbyggande syfte förekommer därför tjänster där lämplighetsprövning genomförs.

Sista ansökningsdag är 2025-02-16 och vi ser fram emot din ansökan och CV.

Välkommen till oss!

Deadline: 2025-02-16


Karta som visar var jobbet finns

ValueOne AB

Taktisk inköpare

Hos företag: ValueOne AB

Deadline: 2025-04-05

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

ValueOne söker en taktisk inköpare för ett konsultuppdrag på ett tillverkande företag i Östergötland. Uppdraget ska tillsättas snarast och löper på sex månader.

ValueOne är specialister inom Supply Chain Management - inköp och logistik. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthy.. Klicka för att visa hela beskrivningenrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.

Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du:

Marknadsmässig lön, som du själv kan påverka
Tjänstepension
Sjuk- och vårdförsäkring
Friskvårdsbidrag
Personlig coachning och karriärrådgivning
Nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar
Kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org)

Om rollen

Som taktisk inköpare kommer du att ha ett brett ansvarsområde med fokus på leverantörshantering och förbättrade inköpsprocesser.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Driva åtgärder vid leveransstörningar och andra problem med leverantörer.
Säkerställa och följa upp leverantörers kapaciteter i förhållande till lagda prognoser.
Ansvara för utfallsprover och upprampning inom utvecklingsprojekt för nya produkter.
Hantera och driva reklamationer, administrera samt förhandla med leverantörer.

Erfarenhet och kompetens

Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom inköp eller logistik och minst fem års erfarenhet som operativ eller taktisk inköpare alternativt materialplanerare. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i Excel och SAP. Vidare bör du tala och skriva flytande svenska och engelska.

Ansökan

Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Frank Hemgren på telefon 070 748 18 91 alternativt 010 332 29 20.

Deadline: 2025-04-05


Karta som visar var jobbet finns

Randstad

Strategisk inköpare

Hos företag: Randstad

Deadline: 2025-03-31

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du en erfaren inköpare som är redo för nya utmaningar? Vi söker nu konsulter inför kommande behov inom strategiskt inköp!
Detta är ett utmärkt tillfälle för dig som vill bredda och fördjupa dina kunskaper inom inköp, samtidigt som du bidrar med ditt expertis till ett framståend.. Klicka för att visa hela beskrivningene företag. I rollen kommer du få möjlighet att bidra med din kunskap inom inköp, utveckla strategier, hantera processer och förhandla med leverantörer. Rollen passar dig som gillar att arbeta i olika miljöer och har lätt för att anpassa dig till nya situationer.
Detta uppdrag erbjuder dig chansen att arbeta i en dynamisk miljö och samtidigt utveckla din professionella profil. Om du är den drivna och strategiska inköpare vi söker, skicka din ansökan idag och bli en del av vårt team.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Utveckla strategiska inköpsplaner som stödjer kundens långsiktiga mål.
Förhandla fram och underhålla avtal med både befintliga och nya leverantörer.
Genomföra marknadsanalyser och driva inköps-, kvalitets- och förbättringsaktiviteter.
Arbeta tätt tillsammans med olika avdelningar inom kundföretaget för att säkerställa effektiva inköpsprocessen.


Kvalifikationer
Du har minst tre års erfarenhet av inköp samt erfarenhet av strategiskt inköp. 
Relevant eftergymnasial utbildning inom inköp, ekonomi, teknik eller liknande.
Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Du är van vid att arbeta självständigt och är bekväm med att hantera flera projekt samtidigt.
Erfarenhet av att hantera komplexa processer och förhandla med leverantörer.


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Deadline: 2025-03-31


Karta som visar var jobbet finns

Hitta inköpare jobb i Sveriges alla län


All information om lediga jobb hämtas i realtid från Arbetsförmedlingen

Informationen på denna sida uppdaterades 2025-02-11