Här nedan hittar du länkar till sammanställningar över lediga jobb butikschef i Sveriges alla län, klicka dig enkelt vidare för att se om det finns några jobb butikschef i t.ex. Stockholm, Dalarna eller Norrland. Längst ner på sidan har vi även sammanställt ett urval av lediga jobb butikschef i hela Sverige.
Butikschefer ansvarar för den dagliga verksamheten i en detaljhandelsbutik. De måste se till att alla produkter finns i rätt lager, att butiken är ren och organiserad och att de anställda utför sina uppgifter korrekt. De kan också vara ansvariga för att anställa och avskeda personal, fastställa priser och utarbeta marknadsföringsplaner. Butikschefer måste kunna arbeta bra under press och ha en utmärkt förmåga att betjäna kunderna.
PMU SECOND HAND – Ditt fynd förändrar liv och miljö
PMU Second hand är Sveriges mest rikstäckande secondhandkedja. Tillsammans med våra samarbetsförsamlingar/föreningar driver vi 56 butiker mellan Trelleborg och Haparanda. 23 av dessa är fullt administrerade av PMU, vilket innebär att vi där har ett.. Klicka för att visa hela beskrivningen direkt arbetsgivaransvar. Syftet med butikerna är att skapa ekonomiska resurser till de internationella projekt som PMU eller våra samarbetspartners stödjer. Genom butikerna gör vi också stora sociala insatser lokalt. Att handla secondhand är dessutom det mest miljösmarta alternativet för konsumtion. Vi vill utmana församlingarna till att se PMU Second Hand som ett verktyg för att församlingen ska kunna vara just församling.
Vi tror att en secondhandbutik behöver drivas affärsmannamässigt men fortsatt måste kunderna få uppleva att de gör fynd. Vi vill få gåvogivare, medarbetare och kunder att känna att de verkligen är med och förändrar liv och miljö. Så viktiga är allas insatser.
Vårt uppdrag som central organisation är att ge butikerna stöd att driva och utveckla sin verksamhet på ett framgångsrikt sätt. Vi har också ett uppdrag att starta fler butiker.
OM BUTIKEN
Tillsammans med Pingstkyrkan i Norrtälje driver vi en butik i Görla industriområde. Butiken är väl inarbetad och känd i sitt område och är inne i en expansiv och utvecklande fas där vi ska flytta till nya lokaler vid Norrteljeporten. Planen är att kunna öppna den nya butiken under första kvartalet 2025. Vi vill fortsätta den positiva utvecklingen som butiken har haft så här långt och söker därför en driven och inspirerande ledare. Butiken administreras centralt av PMU Second Hand men drivs lokalt i samarbetet med Pingstkyrkan i Norrtälje.
Målsättningen med butiken är att:
generera ekonomiskt överskott till sociala och humanitära insatser genom de projekt som PMU och församlingen är engagerad i
vara en social mötesplats
bereda sysselsättning för människor utanför den reguljära arbetsmarknaden.
aktivt göra stor skillnad för vår miljö
sprida kunskap om situationen i utvecklingsländer
vara en plattform för att göra PMU och församlingen mer känt i Norrtälje
OM TJÄNSTEN
Som Butikschef leder du tillsammans med Verksamhetschefen den dagliga driften av butiken. Du kommer tillsammans med övrig personal arbetsleda volontärer och personer i olika former av arbetsträning. Arbetet fokuserar på att skapa en så stor genomströmning av skänkta varor som möjligt. Detta innebär att maximera försäljning samt skapa en attraktiv butik och gåvomottagning. Du är själv delaktig i arbetet med att förbereda butiken inför försäljning samt arbeta i butiken när den är öppen.
Tjänsten innebär också ett nära samarbete med församlingen som är delaktig i driften. Som butikschef är du ytterst ansvarig på plats för frågor som påverkar det dagliga arbetet när verksamhetschefen inte är närvarande.
Du får bra centralt stöd av Regionchef, Butiksutvecklare, Marknadskommunikatör och Verksamhetsledning i ditt arbete. Tjänsten är på heltid och tillträde snarast/enligt överenskommelse. Du rapporterar till Verksamhetschefen.
DEN VI SÖKER
Vi söker en driven och inspirerande ledare som har erfarenhet från att driva Secondhandbutik och myndighetssamarbeten eller annan lämplig bakgrund. Som person är du ordningsam, resultatinriktad och tydlig i din kommunikation. Du förstår värdet i att ibland vara ledare och ibland vara chef. Du bör ha erfarenhet av liknande jobb och älska secondhand. Du kan också komma med annan viktig erfarenhet som kan bidra till en tillväxt i vår butik. Din sociala förmåga är mycket viktig och vi kommer att utgå från personlig lämplighet. Du har ett öppet och representativt sätt och du har god förmåga att utveckla och leda människor utifrån deras egna förutsättningar.
Du som söker …
Vill vara med och förändra liv och miljö
Har dokumenterad affärs- och marknadserfarenhet eller erfarenhet från socialt arbete
Har tidigare erfarenhet från handels och butiksvana
Har erfarenhet av att arbetsleda andra
Har erfarenhet från att rekrytera och leda volontärer
Har erfarenhet från att leda samarbeten med olika myndigheter i arbetsmarknadspolitiska åtgärder
Har erfarenhet av att vara chef eller ledare
Kan utbilda, motivera och inspirera butiksmedarbetare
Delar vår kristna tro och är väl förtrogen med vad det innebär att jobba i nära samarbete med en församling
Har körkort för bil
DIN ANSÖKAN
Vill du veta mer om hur du kan få vara med och förändra världen varje dag? Kontakta Oscar Gyllroth Verksamhets för frågor om tjänsten. Välkommen att skicka ditt personliga brev och CV via e-post till oscar.gyllroth@pmu.se Beskriv gärna hur din kristna tro får konsekvenser i din vardag. Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 28 februari. Märk din ansökan med ”Butikschef Norrtälje”. Vi förbehåller oss rätten att kalla till intervju löpande.
PMU – EN DEL AV PINGST
PMU, Pingstmissionens utvecklingssamarbete, är en av Sveriges större biståndsorganisationer. PMU är avdelningen för internationell utvecklingsverksamhet och humanitärt arbete inom den juridiska personen Pingst – fria församlingar i samverkan. PMU:s uppdrag är tydligt: Vi vill bekämpa alla former av fattigdom och vi vill göra det tillsammans. Detta är vår tro, vår vilja och vår kallelse som kyrka. Vi tror på alla människors lika värde och lika rätt. Vårt arbete utgår från de mänskliga rättigheterna och övertygelsen om varje människas inneboende förmåga att förändra sitt liv. Genom att stärka individer och påverka makthavare kan vi bidra till hållbar förändring.
Utöver det direkta arbetet med utvecklingsprojekt och humanitära insatser, arbetar vi med påverkansarbete, kommunikations- och insamlingsarbete och secondhandbutiker i Sverige. Läs gärna mer på www.pmu.se
Mission Possible.
Deadline: 2025-02-28
ARBETA PÅ GINA TRICOT
Vi öppnar två nya butiker i Stockholm, i Västermalmsgallerian och i Fältöversten, under våren 2025.
Därför söker vi två erfarna och passionerade personer för rollen som butikschef på Gina Tricot. Om du brinner för försäljning, har en stark ledarskapsförmåga och älskar att arbet.. Klicka för att visa hela beskrivningena i modebranschen så kan du vara den perfekta kandidaten för oss!
OM ROLLEN
Som butikschef tar du ägarskap över butiken och ansvarar för dess resultat. För att du ska kunna fortsätta utveckla dina ledaregenskaper ger vi dig stöd i din ledarroll samt tillgång till våra utbildningar i Gina Tricot Smile Academy. Här är det viktigt för oss att du själv tar initiativ för att växa i din roll.
VEM ÄR DU?
Vi söker dig som är positiv, social och driven. Du strävar alltid efter att vara i toppklass och är en sann teamplayer som inte bara står bredvid utan är aktivt engagerad ute på golvet med ditt team. Att visa vägen genom eget exempel är en självklarhet för dig när du motiverar ditt team för att skapa meningsfulla upplevelser för våra kunder. Dessutom är du flexibel och kan anpassa dig till olika arbetstider, inklusive kvällar, helger och intensiva perioder som julen.
Kvalifikationer:
Flera års erfarenhet från service och försäljning
Erfarenhet av att coacha och utveckla ett säljteam mot utmanande mål
Stort intresse för försäljning och nyckeltal
En passion för mode och trender
Ett öga för det visuella
Flexibel gällande arbetstider
VAD ERBJUDER VI?
När du börjar din karriär hos oss välkomnas du till ett team med fantastiska kollegor. I Gina Tricot Smile Academy får du inte bara kunskap om företaget och försäljningsteknik – du blir också en del av ett stort community och får möjlighet att knyta kontakter med andra likasinnade. Vi erbjuder en inspirerande arbetsplats där gemenskapen är stark och där du verkligen får känna dig som en del av laget.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid (38,25 h/v). Vi tillämpar provanställning.
Är du rätt person för utmaningen?
Intervjuer och tillsättning sker löpande.
Deadline: 2025-02-22
Hos företag: Rekrytering för kunds räkning
Deadline: 2025-02-28
På uppdrag av vår kund söker vi nu en engagerad och erfaren butikschef.
Vår kund är en av landets ledande livsmedelsgrossister inom asiatiska varor för den dagliga varuhandeln. Med ett brett sortiment och fokus på kvalitet erbjuder företaget produkter som uppskattas av både konsumenter och restauran.. Klicka för att visa hela beskrivningenger i hela Sverige.
Arbetsbeskrivning
Som butikschef är du en nyckelperson som ansvarar för butikens framgång. Du kommer att ha en mångsidig och utvecklande roll där du arbetar både strategiskt och operativt. Ditt uppdrag inkluderar:
Planering och drift: Säkerställa att butikens verksamhet fungerar smidigt varje dag genom att hantera lager, planera kampanjer och optimera butikens layout för att maximera försäljning.
Ledarskap: Bygga och leda ett engagerat team genom att skapa en positiv arbetsmiljö, sätta tydliga mål och ge kontinuerlig feedback och utvecklingsmöjligheter för medarbetarna.
Ekonomi och resultatansvar: Hantera budget, följa upp försäljning och nyckeltal, samt arbeta med att öka butikens lönsamhet.
Kundfokus: Säkerställa att varje kund får en förstklassig upplevelse genom att kontinuerligt arbeta med service, produktutbud och kundrelationer.
Utveckling och innovation: Bidra till butikens tillväxt genom att identifiera nya möjligheter, förbättringsområden och implementera lösningar som stärker verksamheten.
Du rapporterar till kundens ledning och är en viktig del av att driva både butikens och företagets övergripande mål framåt.
Krav på erfarenhet
Vi söker dig som har:
Dokumenterad erfarenhet av arbete i butik, med ansvar för personal, drift och ekonomi.
Erfarenhet av att leda och motivera ett team mot gemensamma mål.
Förmåga att arbeta strukturerat och resultatfokuserat med budget och nyckeltal.
Ett starkt kundfokus och en naturlig känsla för service och relationer.
Ett lösningsorienterat förhållningssätt och en vilja att utvecklas i rollen.
Vad vi erbjuder
Att vara butikschef hos vår kund innebär att du får:
En ledande roll med stort inflytande: Du får friheten att forma butikens verksamhet och bidra till dess framgång.
Utvecklingsmöjligheter: En dynamisk miljö där du har möjlighet att växa professionellt och utveckla dina ledarskaps- och affärsfärdigheter.
Konkurrenskraftig ersättning: En attraktiv lön och andra förmåner som speglar ditt ansvar och dina prestationer.
Ett spännande varumärke: Möjlighet att representera och utveckla en av landets ledande aktörer inom asiatiska livsmedel.
En engagerad arbetsmiljö: Du arbetar i en miljö som präglas av samarbete, passion och en tydlig vilja att skapa mervärde för både kunder och medarbetare.
Ansökan
Denna rekrytering hanteras av oss på Jobbie Sverige AB.
Skicka din ansökan med CV och ett kort personligt brev till osman@jobbie.se , Med rubriken, Butikschef .
Intervjuer sker löpande, så tveka inte att söka redan idag!
Vi ser fram emot att höra från dig!
Deadline: 2025-02-28
Hos företag: Design Only
Deadline: 2025-03-05
Om DO Design Only.
Vi är en konfektionskedja med 8 butiker som säljer herr och damkläder från kända premium varumärken som; Ralph Lauren, Gant, Lindeberg, Second Female, Neo Noir, Calvin Klein, Morris, Replay, Samsoe Samsoe, Second Female, NN07, Tiger, Mos Mosh m.fl.
Våra butiker är placerade i abso.. Klicka för att visa hela beskrivningenluta A lägen främst på Västkusten. Vi är ca 80 anställda som alla har som vision att vara en viktig del av våra kunders garderob.
Arbetsgivarens webbplats
www.design-only.se
Vi söker en driven butikschef till DO Design Only i Kungsmässan i Kungsbacka.
Vi letar nu efter vår nästa butikschef som ska driva butiken i Kungsmässan. I rollen som butikschef är du ansvarig för butikens försäljning, drift och resultat. Du kommer att få möjligheten att tillsammans med butikens medarbetare skapa en härlig arbetsmiljö där du som ledare driver och leder arbetet. Med hög service och genom att inspirera dina medarbetare och kunder får du butiken att nå nya höjder.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Som butikschef på DO Design Only har du det totala ansvaret för butikens drift, personal, kunder samt budget och resultatuppfyllelse. Du har en operativ roll och drivs av att få vara ansvarig för sälj och kundbemötande. I din roll som butikschef tillbringar du stor del av din arbetstid i butiken där du coachar, följer upp och fungerar som förebild för säljarna. En viktig del i ditt ledarskap är att varje vecka skapa en försäljningsrapport som innehåller utfall av föregående veckas försäljning (nyckeltal), sätta mål för kommande vecka samt ta fram handlingsplan.
Du kommer även att ansvara för:
Schemaläggning och optimering av bemanning.
Rekrytering av nya stjärnor till teamet samt introduktion och utveckling av dina medarbetare.
Genomdriva event och kampanjer enligt de riktlinjer som följer.
Vem är du?
För att lyckas i rollen som butikschef på DO Design Only tror vi att du är precis som oss, en person som älskar det du gör. Du är passionerad för det du gör och det är viktigt för dig att komma till ett företag med goda värderingar och där du tillåts att ta ansvar.
Du har även:
Tidigare erfarenhet av att arbeta som ledare inom detaljhandeln.
Dokumenterad tidigare erfarenhet av att leda andra mot uppsatta mål, gärna inom detaljhandeln.
Förmågan att inspirera, motivera och utveckla dina säljare och skapa ett vinnarteam som har roligt på jobbet.
God kunskap inom säljteknik och ett stort intresse i kundmötet. Detta för att skapar långsiktiga kundrelationer.
God förståelse för siffror.
Personliga egenskaper
Du är en driven säljare med en naturlig fallenhet för Affärsmannaskap. Vidare är du initiativrik, noggrann och strukturerad och har förmågan att sprida din energin på dina medarbetare. Du är en tävlingsmänniska som gillar att arbeta med utmanande mål och strävar efter att ständigt överträffa dessa tillsammans med ditt team. Du har en god analytisk förmåga, är lösningsfokuserad och har ett effektivt sätt att arbeta på. Du vill också ha kul på jobbet.
Vi erbjuder
En arbetsplats med en bra företagskultur där vi ser efter våra anställda.
Ett arbetsklimat med högt i tak där det finns chans att påverka och komma med egna idéer.
Härliga kollegor.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.
Deadline: 2025-03-05
Hos företag: Fabrique Stenugnsbageri
Deadline: 2025-02-16
Butikschef till Fabrique i Stockholm!
Om tjänsten
Vi söker nu en butikschef till Fabrique i Stockholm som brinner för att ge våra gäster den bästa servicen. Det är en heltidstjänst (40 timmar per vecka) med varierande arbetstider vilket innefattar tidiga morgnar och arbete på helger.
I roll.. Klicka för att visa hela beskrivningenen som butikschef är du ytterst ansvarig för driften av dina två tilldelade butiker och arbetar själv operativt i verksamheten. Du ska se till att koncept och rutiner följs, att butikerna är rena och att all personal trivs. Du har ett resultatansvar för dina enheter och ett ansvar för att butikerna är välkomnande och välfyllda men samtidigt med kontroll på kostnader.
Dina arbetsuppgifter kommer bl.a. att innebära:
* Ge våra gäster den bästa servicen och se till att teamet gör detsamma
* Dagligen delta i och driva ditt team mot butikernas uppsatta mål och nyckeltal
* Uppmuntra till engagemang och delaktighet samt utveckla medarbetarnas kompetens
* Optimera butikernas drift och säkerställa bemanningen
* Ansvara för att butikerna är attraktiva och säljande enligt Fabriques koncept
* Administrativa uppgifter såsom schemaläggning, fakturahantering och att lägga beställningar
Kvalifikationer
För att vara aktuell för tjänsten ska du tidigare ha arbetet i café eller restaurang och du har arbetat i en ledande befattning i minst ett år och är van vid att hantera personal. Har du baristautbildning och/eller utbildning inom ledarskap, arbetsmiljö, arbetsrätt eller dylikt är det meriterande.
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Om Fabrique
Fabrique Stenugnsbageri grundades av Charlotta och David Zetterström 2008. Ända sedan starten har vi bakat med rena naturliga råvaror på ett traditionellt och hantverksmässigt sätt. Även om Fabrique nu finns i tre länder och har sammanlagt över 30 butiker och restauranger så är det fortfarande det lokala bageriet vid hörnet. Vi verkligen älskar bröd. Kardemummabullar, levain, rågsur, sesamtoast och croissanter - det tar aldrig slut! Den nygräddade doften, de varma ugnarna och allt som hör ett kvartersbageri till. Om du också delar vår passion är du välkommen att söka jobb hos oss.
Deadline: 2025-02-16
Vi söker dig som vill arbeta som butikschef inom en bransch där jakt, friluftsliv och militär utrustning står i fokus. Här kommer du trivas och göra ett bra jobb om du har god tidigare butikserfarenhet, produktkännedom inom området samt en förmåga att leverera högkvalitativ service. Skicka in din an.. Klicka för att visa hela beskrivningensökan redan idag - urval sker löpande!
OM TJÄNSTEN
Terräng är en butik och E-handel som är specialiserade på produkter inom jakt, friluftsliv och säkerhetsbranschen. För Terrängs räkning söker vi nu en butikschef till deras butik i Västberga där man kommer spela en central roll i butikens dagliga verksamhet: allt från att välkomna kunder och ge rådgivning till att säkerställa att butikens webbshop är uppdaterad.
Detta är ett konsultuppdrag där du kommer bli anställd av Academic Work och arbeta på uppdrag under 6 månader där målsättningen därefter är att bli fastanställd av Terräng. Du kommer arbeta på plats i butiken mellan måndag till fredag. kl. 9.30-18.30 i Västberga.
Du erbjuds
- En dynamisk arbetsmiljö med likasinnade kollegor
- Möjligheten att arbeta med produkter du brinner för
- Ett långsiktigt uppdrag som på sikt förhoppningsvis kommer övergå i en överrekrytering till Terräng
- En konsultchef som kommer stötta och coacha dig under ditt uppdrag
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Arbeta nära företagets målgrupp och ge rådgivning kring produkter
* Hantera kassaarbete och betalningar
* Se till att butiken håller en hög standard och är i ordning
* Hantera och fylla på lager i butiken vid behov
* Stötta med orderhantering
* Hantera butikens webbshop samt ansvara för marknadsföring
VI SÖKER DIG SOM
- Har gedigen butikserfarenhet
- Har stort intresse och/eller kunskap för de produkter som butiken säljer (jakt, militär utrustning, outdoor-produkter osv)
- Har goda kunskaper i svenska och engelska
- Meriterande: Erfarenhet av en liknande roll som butikschef
- Meriterande: Erfarenhet inom försvaret eller polisen
Personliga egenskaper:
För denna roll lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper samt intresse och motivation för tjänsten. Som butikschef är det viktigt att du har ett helhetsseende kring butiksdriften samt en god affärsmässighet. Vidare tror vi att du är självgående, ordningsam och ansvarsfull samt duktig på att samarbeta med dina kollegor.
Bakgrundskontroll:
För detta uppdrag kommer Terräng att genomföra en omfattande bakgrundskontroll på den kandidat som kommer erbjudas uppdraget.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Vill du veta mer om Terräng? Klicka här!
Deadline: 2025-03-07
Hos företag: thansen AB
Deadline: 2025-04-30
Om jobbet
Vi söker en driven butikschef till vår kommande butik i Ljungby som kommer öppna i Maj 2025.
Vi ser gärna att du är driven och har tidigare erfarenhet som butikschef inom detaljhandel.
Sök via vår hemsida jobb.thansen.se
Drömmer du om en utvecklande och intressant arbetsdag där du kan fins.. Klicka för att visa hela beskrivningenlipa dina kunskaper och utveckla dina ambitioner? Är du en serviceperson som gör allt för att kunden ska bli nöjd? Är du intresserad av bilar, däck, cyklar eller andra av våra produktgrupper?
Med redan 21 butiker i Sverige samt över 150 i Norden fortsätter vår stora expansions resa och i Ljungby öppnar vi butik nr 22 i Sverige.
Som butikschef är det du som har huvudansvaret för butiken och är den dagliga driften. Du kommer att ansvara för butikens prestation och teamet av medarbetare.
Samtidigt blir du en del av ett ambitiöst företag, där dina möjligheter att skapa sig en karriär inom detaljhandeln är mycket stora.
Vill du bli en del av det "blå laget"?
Ansvarsområden:
Butikens prestation av försäljning och alla andra nyckeltal
Kundnöjdhet
Utbildning och motivering av medarbetare
Planering och optimering av verksamheten
Tjänsten passar dig väl om du:
Kan arbeta självständigt och lösa utmaningar på egen hand
Har en hög energinivå och ett positivt förhållningssätt
Är duktig på att ha överblick och är fokuserad i dina insatser
Inte är rädd för att ta dig an och delta i butikens dagliga uppgifter
Du kommer att få en grundlig utbildning så att du är väl beredd för uppgiften. Därefter har du löpande möjlighet att diskutera idéer och lösningar med ansvarig distriktschef.
Din profil
Du har erfarenhet av butiksledning, försäljning och service.
Du förstår kundernas behov
Du är ambitiös och fokuserad
Du är trygg och tydlig i ditt ledarskap
Du är utåtriktad och trivs i kontakten med andra
Vi erbjuder:
Som butikschef i en av de stora kedjorna inom dansk och norsk detaljhandel kommer du att ingå i ett team av engagerade kollegor med en informell ton, där alla arbetar för att nå de gemensamma målen.
Vi arbetar för att ge kunderna den bästa servicen och de vassaste erbjudandena. Vi arbetar utifrån mantrat ANK "Alltid nöjda kunder", och vill skicka en tydlig signal om att vi finns till för våra kunder.
Du blir en kollega med mer än 1 800 engagerade medarbetare i Danmark, Norge och Sverige och kommer in i en organisation som präglas av dynamik, tillväxt och engagemang.
Observera att vi rekryterar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Vi ser fram emot att höra ifrån dig.
Deadline: 2025-04-30
Nu söker vi en målinriktad butikschef till Coop Vålberg.
Coop Vålberg söker en erfaren ledare då nuvarande butikschef går vidare i sin karriär. Vi söker dig som vill fortsätta ta steg framåt tillsammans med dina medarbetare och för att ytterligare stärka butikens position på orten.
Som butikschef .. Klicka för att visa hela beskrivningenhar du det övergripande ansvaret för butiken och ditt team. Vi vill, precis som du, att ditt fokus ska ligga på att utveckla din personal samt butiksdrift där du är både en strategisk kraft men också genom ett operativt ledarskap, skapar en attraktiv handels- och arbetsplats.
Arbetsuppgifter som tillhör din vardag är bland annat:
- Bygga ett starkt, effektivt och välmående team genom att vara en inspirerande, motiverande och engagerande ledare.
- Arbeta med och utveckla affärsmannaskap.
- Coacha dina medarbetare, såväl individuellt som grupp.
- Utveckla och förvalta butiken.
- Se till att butik och lager är väl i ordning.
- Se till butiken uppnår sina försäljnings- och lönsamhetsmål.
Du ska ha erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt erfarenhet av en ledande position.
Som ledare ska du vara trygg, driven och modig och motiveras av att se din omgivning växa, såväl medarbetare som butik. Du har en hög kompetens inom affärsmannaskap och deltar såväl operativt som strategiskt i verksamhetens utveckling. Vidare är du en ödmjuk, utåtriktad och kommunikativ ledare.
Tillsammans med medarbetarna ska du leda och utveckla butiken och skapa en positiv upplevelse för dina kunder.
Urval sker löpande och tjänsten kan vara tillsatt innan ansökningsdagen 23 februari.
För ytterligare information kontakta Driftchef Per Strand 010-4108175.
Hur ser din framtid ut? Står du på tröskeln in i arbetslivet eller har du nya planer på gång? Kanske finns ditt framtida yrke inom Coop Värmland?
För oss är service ett nyckelord, oavsett vilken roll man har i organisationen, och vi har alltid kundens behov i fokus. Vi har gott om kompetent personal och vi värdesätter engagemang och ambition.
Vill du arbeta tillsammans med vår serviceinriktade personal? Har du vinnarinstinkt och ett brinnande intresse för att göra ett bra arbete? Är du dessutom ansvarsmedveten och flexibel kan ett jobb hos Coop Värmland passa dig.
Se våra andra lediga tjänster inom Coop Värmland här!
Deadline: 2025-02-23
Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den sven.. Klicka för att visa hela beskrivningenska livsmedelsbranschen. Ta chansen att arbeta för en arbetsgivare som är certifierad som Top Employer och dessutom utsedd till Karriärföretag 2024!
Sammanfattning av tjänsten
Vill du arbeta för en dagligvarukedja som växer snabbare än branschen för sjunde året i rad som också är certifierad som Top Employer och dessutom utsedd till Karriärföretag 2024? Vill du vara med och bygga upp ditt egna team? Välkommen till rollen som butikschef för vår nya butik i Skara!
Din roll
Som butikschef på Lidl skapar du förutsättningarna för en inspirerande arbetsplats genom att leda ditt team, leverera resultat och tillsammans skapa en positiv kundupplevelse!
Du är övergripande ansvarig för butikens försäljning och resultat och är den som leder butikens ledningsgrupp. För dig är kunden alltid nummer ett, men det är lika viktigt att du framgångsrikt motiverar och utvecklar din personal. Det gör du till stor del genom att delta i det dagliga butiksarbetet och agera som en förebild.
Rollen innefattar också uppgifter som:
• Leverera utmärkt kundservice i din butik
• Ta fullt ansvar för butikens resultat och nyckeltal genom att löpande planera, följa upp och förbättra
• Leda och motivera ditt team för att få dem att prestera utifrån sin fulla potential
• Säkerställa den dagliga driften genom att leda och planera verksamheten i din butik
• Effektivt delegera arbetsuppgifter och motivera ditt team för att nå planerade nyckeltal
• Optimera butiksprocesser genom regelbundna analyser
• Rekrytera, introducera, utbilda och vidareutveckla ditt team
Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av att leda och utveckla team i en snabbrörlig och resultatorienterad miljö. Du har god problemlösningsförmåga och är duktig på att planera och delegera arbetsuppgifter. Du drivs av ditt starka kundfokus och prioriterar alltid kundupplevelsen. Att överträffa satta mål och maximera produktiviteten i ditt arbete ihop med ditt team ser du som en självklarhet. Utöver det är du en god kommunikatör och kan genom feedback utveckla ditt team och din butik.
Eftersom den här rekryteringen avser en ny butik ser vi det som extra meriterande om du har tidigare erfarenhet av att skapa nya arbetsgrupper och/eller arbetat med nyöppningar tidigare. För att du ska känna dig bekväm i rollen som butikschef när den nya butiken väl öppnar har vi tagit höjd för en gedigen introduktion. Denna kommer att genomföras i andra Lidl-butiker i närliggande orter och du behöver därför kunna ta dig till dessa under den inledande delen av din anställning.
Vi ser även att du:
• Har en avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande, gärna med inriktning mot handel.
• Behärskar svenska flytande i både tal och skrift.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta som ställföreträdande butikschef, butikschef eller som avdelningsansvarig inom dagligvaruhandeln eller annan serviceorienterad bransch.
Vi erbjuder
Vi erbjuder dig en utmanande och utvecklande arbetsmiljö där du tidigt får mycket ansvar och möjlighet att påverka Lidls framgång i Sverige. Och eftersom vi växer, kan du fortsätta utvecklas. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar. Du blir helt enkelt en del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt för att fortsatt kunna utmana branschen.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Du får allt från friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg och medarbetarrabatt i våra butiker till kostnadsfri rådgivning av psykolog, jurist och ekonom samt mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Självklart omfattas du också av kollektivavtal och tjänstepension. Då butiken är öppen alla veckans dagar kommer arbetet att ske enligt schema där tidiga morgonpass, dagspass, kvällspass och helgpass ingår.
Deadline: 2025-02-17
Om rollen:
I rollen som butikschef ansvarar du för butikens försäljning, drift och skötsel. Du är den drivande kraften bakom att skapa en utvecklande miljö för dina medarbetare och säkerställer att varje dag på jobbet är meningsfull och produktiv. Du rapporterar till och coachas av din distriktschef.. Klicka för att visa hela beskrivningen.
Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:
Försäljnings- och resultatansvar: Du är ansvarig för att uppnå och överträffa försäljningsmål samt säkerställa en lönsam verksamhet.
Personalansvar: Du vägleder, coachar och motiverar dina medarbetare för att maximera deras potential och bidra till teamets framgång.
Budgetarbete: Du arbetar aktivt med att upprätthålla och följa upp budgetar samt vidtar åtgärder för att säkerställa lönsamhet och effektivitet.
Ledarskapsfrågor: Du är en naturlig ledare som trivs med att bygga och utveckla ett starkt och engagerat team.
Kundservice i världsklass : Du säkerställer att varje kund får en exceptionell serviceupplevelse och att deras behov och förväntningar överträffas.
Dina kompetenser :
För att trivas och lyckas som butikschef hos Dollarstore är vi på jakt efter personer med följande kompetenser:
Erfarenhet inom detaljhandeln : Du har gedigen erfarenhet av att arbeta inom retailbranschen och förstår dess unika utmaningar och möjligheter.
Ledarskap och motivation : Du är en inspirerande ledare som älskar att bygga en positiv anda och peppa dina kollegor till att göra det bästa av varje arbetsdag.
Resultatorientering: Du är driven av att uppnå och överträffa försäljningsmål och har förmågan att arbeta strategiskt för att maximera resultatet.
Kundfokus: Du har en stark kundorientering och strävar alltid efter att leverera enastående kundservice.
Flexibilitet: Du är beredd att arbeta på kvällar och helger om så krävs och trivs med en dynamisk och omväxlande arbetsmiljö.
Varför Dollarstore:
Som en del av Dollarstores team får du möjlighet att arbeta i en spännande och dynamisk arbetsmiljö där du dagligen får möjlighet att påverka och bidra till vår fortsatta framgång. Vi erbjuder också möjligheter till personlig och professionell utveckling samt förmåner och belöningar för ditt engagemang och din prestation
Övrig information
Tillträde: Enligt överenskommelse
Anställningsgrad: Heltid
Plats: Dollarstore Lunnargatan 12A, Västervik
Lön: Enligt överenskommelse
Sök nu:
Om du är redo att ta ledningen för din nästa utmaning och tror att du har vad som krävs för att bli en framgångsrik butikschef hos Dollarstore, skicka in din ansökan idag genom att klicka på "Ansök nu" nedan. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team och tillsammans fortsätta skapa fantastiska shoppingupplevelser för våra kunder!Vi är stolta över att vara en arbetsplats fri från diskriminering, där vi ser mångfald och inkludering som grundläggande värden. Vår rekrytering är alltid baserad på kompetens och vi strävar efter att skapa en miljö där alla, oavsett bakgrund, har lika möjligheter att växa och utvecklas. Genom att aktivt arbeta för en rättvis och inkluderande arbetsplats, ser vi till att alla våra medarbetare känner sig respekterade, värderade och välkomna.
Som en del i Dollarstores rekryteringsprocess genomför företaget bakgrundsanalyser tillsammans med Svensk Bakgrundsanalys vilket är ett auktoriserat företag inom bakgrundskontroller.
Notera: Vi tar emot ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Ansök därför redan idag!
Välkommen med din ansökan!
Dollarstore är en av Sveriges största lågprisaktörer och vi fortsätter växa. Idag har vi över 130 butiker i både Sverige och Danmark där vi erbjuder våra kunder glädje, gemenskap och fantastiska priser. Sedan augusti 2023 ingår Dollarstore i finska Tokmanni Group och tillsammans med dem är vi en av de ledande lågprisaktörerna i Norden och är listade på finska börsen. Tillsammans med våra 2000 medarbetare brinner vi för försäljning och mötet med kunden. Välkommen till Dollarstore!
DollarStores DNA
- Vi är närvarande mot kunder och kollegor och tror på att alla människor har rätt till glädje, gemenskap och fantastiska priser
- Vi har de mest upplevelsefyllda butikerna och produkter som hela tiden överraskar.
- Vi är alltid ärliga och vi är på riktigt. No monkey business – helt enkelt.
- Vi har de lägsta priserna och skapar mest värde till våra konsumenter. Detta görs genom att vi alltid har kostnaderna i fokus.
Deadline: 2025-02-22