Lediga jobb som agronom

Här nedan hittar du länkar till sammanställningar över lediga jobb agronom i Sveriges alla län, klicka dig enkelt vidare för att se om det finns några jobb agronom i t.ex. Stockholm, Dalarna eller Norrland. Längst ner på sidan har vi även sammanställt ett urval av lediga jobb agronom i hela Sverige.

Att arbeta som agronom

En agronom är en yrkesman som hjälper jordbrukare att odla grödor. De studerar jordmånen, klimatet och växterna för att komma fram till det bästa sättet att odla på t.ex. ett fält. Agronomer kan också hjälpa till att utveckla nya typer av grödor och förbättra jordbrukstekniker. Agronomer har vanligtvis en kandidatexamen i agronomi eller ett relaterat område. Vissa agronomer kan också ha en magisterexamen eller doktorsexamen. Många agronomer arbetar för statliga myndigheter eller universitet, men vissa kan också arbeta för privata företag.

Agronomer spelar också en viktig roll i livsmedelsbranschen när det kommer till miljö och hållbarhet. De hjälper inte bara jordbrukarna att odla grödor som är näringsrika och säkra att äta, de arbetar också för att se till att grödorna odlas på ett miljömässigt hållbart sätt.


Urval av lediga agronom jobb i Sverige

Klicka här om du vill gå direkt till länsindelningen

KUNDANSVARIG MED INTRESSE FÖR ATT SKAPA GRÖNA AFFÄRER SÖKES TILL UPPSALA

Hos företag: Paragera

Deadline: 2024-03-11

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning



Om Biototal Group

Inom Biototal Group arbetar vi för hållbara lösningar mellan stad och land med målsättningen att tillvarata alla resurser så de kommer till nytta i kretsloppet. Genom vårt arbete ser vi en tydlig förbättring när det kommer till ökad bördighet. Vår vision är att bidra till en b.. Klicka för att visa hela beskrivningenättre miljö, utveckla långsiktigt hållbara lösningar och samtidigt skapa ekonomiska värden för inblandade parter.



Vi expanderar och söker därför ytterligare en kollega med placering i första hand på vårt kontor i Uppsala. Vill du arbeta i ett spännande företag som ligger i framkant gällande cirkulär ekonomi och där du får arbeta med att vidareutveckla och skapa nya affärer? Då kan detta vara jobbet för dig!

Om tjänsten

Arbetet som Kundansvarig innebär en spännande och varierad vardag där du kommer att arbeta både ute i fält och från kontoret. Du driver självständigt ditt arbete och dialog mot kund men har ett stort stöd i ett kunnigt och intresserat team.

I rollen fungerar du som mellanhand till våra kunder - lantbrukare, reningsverk, industrier och biogasanläggningar där du ansvarar för egna kunder. Det innebär att både bearbeta nya kunder men också att upprätthålla och utveckla befintlig kundbas. Du förväntas även att utveckla relationer med myndigheter, entreprenörer och transportörer. Du kommer bland annat att förmedla och sälja restprodukter för återföring i kretsloppet.

Ditt arbetsfält är framförallt Mälardalen och resor ingår i arbetet, ibland med övernattning. B-körkort krävs och tjänstebil ingår. Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att praktiseras vid start av anställningen.

Din profil

Vi ser gärna att du som person är relationsskapande och har ett stort intresse för växtodling inom lantbruket. Har du tidigare erfarenhet av att bygga upp långsiktiga kundrelationer i en rådgivande eller säljande funktion mot lantbrukare är det en fördel.

Har du arbetat praktiskt inom lantbruk är det starkt meriterande för tjänsten. Du har goda kunskaper inom agronomi och en grundläggande förståelse för de bakomliggande processerna inom växtnäring. Troligtvis har du en högskoleutbildning som agronom, lantmästare, gårdsmästare eller agrotekniker, alternativt har du förvärvat motsvarande praktiska kunskaper inom växtodling på annat sätt. Du har god förmåga att förmedla ett budskap i såväl tal som skrift och vana att hantera Officepaketet och digitala verktyg.

Du trivs i en roll där du både ges möjlighet att arbeta i fält och med planering och dokumentation. Vidare har du har en positiv inställning, är flexibel och har förmågan att ta egna initiativ och driva ditt arbete framåt.

Vårt erbjudande

Vi erbjuder dig ett fritt arbete där du får arbeta självständigt, med stor möjlighet att påverka vägen mot målet. Du får ett gäng trevliga och nyfikna kollegor som brinner för att ni tillsammans skapar långsiktigt hållbara lösningar inom den gröna näringen. Vi erbjuder dig ett spännande arbete i ett företag där vi alltid stöttar varandra i att hitta hållbara affärsupplägg. Vi värnar om trivsel och samarbete genom hela organisationen.

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar vi med Paragera. Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via formuläret nedan senast den 11 mars 2024. Vid frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta Erika Ektander Järlesäter tfn. 073-201 01 27, eller ansvarig Rekryteringskonsult Sabina Sahuric, sabina@paragera.se

Deadline: 2024-03-11

Växa Sverige

Regionchef Rådgivning & Företagande Mitt-Nord

Hos företag: Växa Sverige

Deadline: 2024-03-19

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

Vi söker en driven och engagerad ledare som vill vara med och utveckla rådgivningen till Växas kunder i vår Region Mitt-Nord från Södermanland i söder till Lappland i norr.

Vad är Växa?
Växa är det innovativa kunskapsföretaget som leder utvecklingen mot en hållbar livsmedelsproduktion. Hållbart för.. Klicka för att visa hela beskrivningen djur, människor, miljö och ekonomi.

Vår kultur bygger på värdeorden Glädje, Intitiativrikedom, Lyhördhet, Laganda, Affärsmässighet och Kompetens. Vi gillar kor!

Avdelning Rådgivning & Företagande har ett 80-tal rådgivare med stor kunskapsbredd alltifrån rena produktionsfrågor, ekonomi och logistik till miljö, växtodling, byggnation och hållbarhet.

Vad är jobbet?
Vi erbjuder ett spännande och
utvecklande arbete som Regionchef där du tillsammans med 16 av våra kompetenta produktions- och
företagsrådgivare arbetar för att öka våra kunders lönsamhet.

Du har personal, verksamhets- och budgetansvar
och utvecklar verksamheten i linje med Växas strategi och
affärsplan. Du rapporterar till avdelningschefen, ingår i avdelningens
ledningsgrupp och kommer att samverka i flera chefsteam.

Tjänsten är på heltid med placering på något av våra
kontor i första hand Borlänge, Bollnäs, Östersund, eller Umeå. Men även Uppsala och Örebro kan bli aktuellt.

Vem är du?
Vi söker en tydlig, resultatinriktad
ledare med stort engagemang och förmåga att inspirera andra människor. Du
har erfarenhet av konsult/rådgivningsverksamhet, är agronom, lantmästare
eller har motsvarande akademisk utbildning och har ledarerfarenhet. Du är
öppen och lyhörd med tydligt affärs- och kundfokus och har du dessutom erfarenhet av ekonomi- och företagsrådgivning så är det en merit. Du har lätt för att skapa
goda relationer och tycker om att arbeta i team. Har du ett stort nätverk inom
gröna näringen är det ett plus.

Vill du veta mer?
Avdelningschef Olof Persson, 010-471 07 05
Facklig kontakt för Akademikerna är Pernilla Olsson 010-471 07 35 för Unionen är Patrik Davidsson 010-471 01 75.

Ansökan senast 2024-03-19
Vi jobbar löpande med urval så skicka gärna in din ansökan omgående. Ansökan önskar vi på svenska.

Deadline: 2024-03-19

Sveriges lantbruksuniversitet

Projektledare

Hos företag: Sveriges lantbruksuniversitet

Deadline: 2024-03-08

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

Institutionen för människa och samhälle
Vi söker dig som vill arbeta med utvecklings- och mindre forskningsprojekt och våra olika nätverk, samt undervisning kopplat till företagsledning både inom SLU-KCF och inom institutionens ämnesområde Företagsledning. 
Är du den vi söker?
Om jobbet
Vi söker dig.. Klicka för att visa hela beskrivningen som är en erfaren och utvecklingsorienterad projektledare med erfarenhet av samverkan och en god förmåga att koppla ihop de olika kompetensområdena i företagsledning inom den gröna sektorn. 

Du bör ha en god tvärvetenskaplig förmåga, gilla att samverka med de nätverk som SLU-KCF verkar i. Vi vill att du har tidigare erfarenhet av samverkan och arbete med utvecklings-och mindre forskningsprojekt samt har undervisat i företagsledning och entreprenörskap kopplat till den gröna sektorn (företagare, organisationer och myndigheter). 

Du behöver ha en god kunskap inom de områden som nämns ovan och det är en fördel om du har en god förståelse för företagsledningens utmaningar 

Din bakgrund 
Vi söker dig som har någon av följande utbildningsbakgrunder: Agronom, hortonom, civilingenjör, civilekonom, trädgårdsingenjör eller lantmästare med kandidatexamen.

 Du bör ha en specialisering inom något av följande: företagsekonomi, produktionsekonomi, marknad, produktions- och/eller strategisk ledning, eller liknande som vi bedömer likvärdig.

 Kompetenskrav:


• Dokumenterad erfarenhet i projektledning och samverkan
• Dokumenterad erfarenhet av tvärvetenskapligt projekt- och utvecklingsarbete i företagsledning i den gröna sektorn
• Dokumenterad erfarenhet i undervisning i företagsledning och entreprenörskap i den gröna sektorn,
• Välutvecklat nätverk inom företagsledning i den gröna sektorn
• Erfarenhet av att arbeta med den gröna sektorns aktörer
• Förmåga att samarbeta med aktörer i det omgivande samhället.
• Förmåga till självständigt arbete
• Social och kommunikativ kompetens
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
• Körkort för bil

Om oss
Institutionen för människa och samhälle har en stark samhällsvetenskaplig forsknings- och undervisningsmiljö kopplat till företagsledning, miljöpsykologi och rådgivning. Kompetenscentrum företagsledning (SLU-KCF) är en centrumbildning och samverkansplattform som knyter samman SLU och näringslivet. Vi arbetar med att koppla ihop kvalificerad forskning, utbildning och samverkan med den gröna sektorn, inom ämnet företagsledning. KCF driver pilotprojektet Kunskapsnav inom företagsledning och entreprenörskap på uppdrag av Jordbruksverket. Nuvarande avtal sträcker sig fram till mars 2025 med en förhoppning om förlängning.

Mer information om institutionen/avdelningen:https://www.slu.se/institutioner/institutionen-for-manniska-och-samhalle

Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba vid SLU på https://www.slu.se/om-slu/jobba-pa-slu/

Placering:
Alnarp eller Uppsala

Anställningsform:
Tidsbegränsad anställning 12 månader

Omfattning:
100%

Tillträde:
Enligt överenskommelse.

Ansökan:
Välkommen med din ansökan via ansökningsknappen nedan senast 2024-03-08.

Fackliga kontaktpersoner:
https://internt.slu.se/min-anstallning/facket/kontaktpersoner/

 


Sveriges lantbruksuniversitet (SLU) har en nyckelroll i utvecklingen för hållbart liv, grundad i vetenskap och utbildning. Genom vårt fokus på samspelen mellan människa, djur och ekosystem och ett ansvarsfullt brukande av naturresurserna bidrar vi till en hållbar samhällsutveckling och goda livsvillkor på vår planet. Huvudorter är Alnarp, Umeå och Uppsala, men verksamhet bedrivs också på forskningsstationer, försöksparker och utbildningsorter i hela landet.

SLU har drygt 3000 medarbetare, 5000 studenter och forskarstuderande och en omsättning på över tre miljarder kronor. Universitetet satsar på attraktiva miljöer på sina campusområden. Vi arbetar för en jämställd och inkluderande arbetsmiljö där öppna samtal mellan människor med olika erfarenheter lägger grunden för vetenskaplighet, kreativitet och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och perspektiv att söka den aktuella anställningen.

Deadline: 2024-03-08

Sveriges lantbruksuniversitet

Uppdrag vid SLU Ekologisk produktion och konsumtion (Epok)

Hos företag: Sveriges lantbruksuniversitet

Deadline: 2024-03-08

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

Institutionen för växtproduktionsekologi
Epok söker en forskare med intresse för livsmedelsberedskap med särskilt fokus på ekologisk produktion.

Om jobbet
Epok är ett tvärvetenskapligt kunskapscentrum med ansvar för kommunikation, samordning och initiering av forskning och utbildning inom ekologisk.. Klicka för att visa hela beskrivningent lantbruk och ekologisk mat. Vi har en stab som består av föreståndare och två kommunikatörer, samt ett antal forskare inom olika ämnesområden som arbetar deltid på uppdragsbasis med projekt vid Epok.

Ditt ansvarsområde omfattar aspekter av livsmedelsberedskap kopplat till ekologisk produktion. Du ska bidra till att öka kunskapen inom ditt område hos rådgivare och producenter och kommunicera med andra målgrupper såsom myndigheter, organisationer i lantbruks- och livsmedelssektorn och media.

Uppdraget innebär att:


• Bevaka och syntetisera forskningen inom uppdragets ansvarsområde.
• Popularisera och förmedla forskningsresultat till olika målgrupper.
• Medverka i utåtriktad verksamhet, såsom workshops, utbildning, seminarier och konferenser.
• Medverka till initiering av ny forskning, forskningssamordning och nya utbildningssatsningar.

Uppdraget är ämnesmässigt flexibelt och en plan för arbetet utarbetas i samarbete med Epok. Uppdraget kan handla om olika aspekter av livsmedelsberedskap, gärna kopplat till något av växtodlingssystem, landsbygdsutveckling, distribution, förädling, teknik, odlingssystemdesign, hållbarhetsfrågor relaterat till odlingssystemet, växtnäringsförsörjning och andra insatsvaror till ett ekologiskt lantbruk.

Din bakgrund 
Vi söker dig som har:


• Disputerat och har en forskningsanknuten anställning inom det angivna området.
• Erfarenhet av utåtriktad verksamhet.
• Erfarenhet av arbete relaterat till agroekologisk och/eller ekologisk produktion.
• Har lätt att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet såsom samarbetsförmåga, flexibilitet och noggrannhet.

Om oss
SLU Ekologisk produktion och konsumtion, Epok, är ett nationellt kunskapscentrum med organisatorisk placering på institutionen för växtproduktionsekologi. Fysiskt sitter föreståndare och två kommunikatörer på Ultuna, Uppsala.

Mer information om verksamheten: www.slu.se/epok

Placering:
Ospecificerad ort, men med förekommande resor till SLU Ultuna, Uppsala, och ibland även andra delar av landet (cirka tre till fyra gånger per år).

Anställningsform:
Uppdrag inom befintlig anställning vid SLU eller annan organisation. Uppdraget utlyses inledningsvis fram till sista december 2024, med möjlighet till förlängning på årsbasis. Uppdraget innebär att din nuvarande arbetsgivare ersätts för dina lönekostnader under uppdragstiden.

Omfattning:
20-25% beroende på inriktning/arbetsuppgifter.

Tillträde:
Enligt överenskommelse, men gärna så snart som möjligt.

Ansökan:
Välkommen med din ansökan via ansökningsknappen nedan senast 8 mars 2024.

Handlingar som ska bifogas intresseanmälan: CV och en lista på cirka 5 relevanta publikationer, varav minst en populärvetenskaplig publikation/artikel, samt ett brev där du kortfattat beskriver varför du är intresserad av uppdraget, vilka möjligheter du ser vad gäller uppdragets inriktning, samt vad du kan tillföra Epok.

Fackliga kontaktpersoner:
https://internt.slu.se/min-anstallning/facket/kontaktpersoner/


Sveriges lantbruksuniversitet (SLU) har en nyckelroll i utvecklingen för hållbart liv, grundad i vetenskap och utbildning. Genom vårt fokus på samspelen mellan människa, djur och ekosystem och ett ansvarsfullt brukande av naturresurserna bidrar vi till en hållbar samhällsutveckling och goda livsvillkor på vår planet. Huvudorter är Alnarp, Umeå och Uppsala, men verksamhet bedrivs också på forskningsstationer, försöksparker och utbildningsorter i hela landet.

SLU har drygt 3000 medarbetare, 5000 studenter och forskarstuderande och en omsättning på över tre miljarder kronor. Universitetet satsar på attraktiva miljöer på sina campusområden. Vi arbetar för en jämställd och inkluderande arbetsmiljö där öppna samtal mellan människor med olika erfarenheter lägger grunden för vetenskaplighet, kreativitet och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och perspektiv att söka den aktuella anställningen.

Deadline: 2024-03-08

Lantbrukarnas Ekonomi-Aktiebolag

Växtskyddsexpert till LRF Trädgård, Sverige

Hos företag: Lantbrukarnas Ekonomi-Aktiebolag

Deadline: 2024-03-05

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

Är du en kommunikativ, analytisk och engagerad individ med en bakgrund som hortonom eller agronom? Lockas du av att arbeta brett och använda din kompetens i en roll med stor påverkansgrad där du är med och säkrar effektiva och hållbara metoder inom växtskydd?

Missa inte möjligheten att verka i ett .. Klicka för att visa hela beskrivningenutmanande och spännande uppdrag tillsammans med ett engagerat och kompetent gäng i en framgångsrik organisation.

Om tjänsten
Som Växtskyddsexpert kommer du att ansvara för flera delar där samverkan och kommunikation med andra aktörer, organisationer samt avdelningar/enheter inom LRF Trädgård är en central del.  Såväl nationella som internationella kontakter ingår i arbetet.

Merparten av din tid kommer att fokusera på att ansvara för att driva arbetet inom projektet Minor use som finansieras av Jordbruksverket där du arbetar både strategiskt såväl som en operativ utförare.  Projektet ska bidra till att förbättra tillgången på växtskyddsmedel, som effektivt kan hantera de växtskadegörare som inverkar på odlingen och minimera riskerna och konsekvenserna för människors hälsa och miljö. Projektet innefattar huvudsakligen trädgårdsgrödor.

Som Projektledare och ansvarig för Minor use säkrar du framdrift genom att självständigt planera, upprätta och beställa försöksplaner, följa upp genomförda fältförsök både på distans och i fält samt analysera resultaten. Vidare ansvarar du för LRF Trädgårds växtskyddsrutiner och med utgångspunkt från resultat av genomförda fältförsök skriver och hanterar du ansökningshandlingar till Kemikalieinspektionen om utvidgat användningsområde, UPMA, och dispenser för växtskyddsmedel. Som Växtskyddsexpert har du ett stort mandat att självständigt planera och lägga upp ditt arbete samtidigt som du behvöer förhålla dig till och leverera enligt satta dead-lines. För att trivas är det viktigt att du är både metodisk, flexibel och anpassningsbar samt trivs i en händelserik miljö där prioriteringsordning och riktning snabbt kan ändras.

Vid behov kommer du även att medverka i LRF Trädgårds övergripande strategiska arbete med växtskydd och fytosanitära frågor utifrån en sakkunskap om växtskyddsfrågor, allt i syfte att skapa bästa möjliga förutsättningar för en hållbar produktion hos våra medlemsföretag.
LRF Trädgård arbetar med ett flexibelt arbetssätt där en variation av kontors-, hem- eller distansarbete är möjlig utifrån verksamhetens behov. Du behöver därför inte vara boende i Stockholmsområdet. I rollen ingår vissa resor runt om i Sverige.

Är det här du?
För att vara framgångsrik i denna roll krävs det att du har flerårig erfarenhet från en liknande tjänst där du skaffat dig goda kunskaper i odlings- och växtskyddsfrågor inom trädgårdsnäringen. Vidare har du en djup kompetens vad gäller växtskyddskemi. Du har god analytisk förmåga som hjälper dig att tolka försöksrapporter och korrekt kunna formulera ansökningshandlingar. Vidare kan du göra komplex materia enkel och förmedla den på ett målgruppsanpassat sätt Erfarenhet av att planera och/eller arbetat med försöksplaner och försök inom horto.

Vi fäster stor vikt vid de personliga egenskaperna och söker dig som har en mycket god samarbetsförmåga, som skapar långsiktiga relationer och är serviceinriktad och lyhörd inför andras problemställning och synsätt. Du är trygg i att arbeta med stort eget ansvar, är initiativrik, resultatorienterad och agerar snabbt samt är flexibel med god förmåga att prioritera. Vidare är du analytisk och lägger stor vikt vid noggrannhet och hög kvalité i ditt arbete.

Vi vill att du har en akademisk examen relevant för rollen såsom exempelvis hortonom eller agronom. Ett krav är B-körkort samt mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift en förutsättning.

Vill du veta mer?
I denna rekrytering samarbetar LRF med Level Recruitment. Vänligen sök tjänsten genom att klicka på "ansök"-knappen här intill. Vid frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Carolina Eskengren på 08-120 50 427. Urvalet av ansökningar sker löpande.

Välkommen in med din ansökan!

Sökord: agronom, hortonom, tillstånd, projektledare, kemikalier, bekämpningsmedel, expert

Deadline: 2024-03-05

LÄNSSTYRELSEN I NORRBOTTEN, Samhälle, Internationalisering och tillväxt

Handläggare inom CAP

Hos företag: LÄNSSTYRELSEN I NORRBOTTEN, Samhälle, Internationalisering och tillväxt

Deadline: 2024-03-21

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

Om arbetsplatsen

Vill du arbeta på en av länets mest spännande arbetsplatser?

Länsstyrelsen arbetar för att Norrbotten ska utvecklas.

Det gör vi på uppdrag av regeringen och vårt ansvarsområde är brett och inkluderar myndighetsutövning, utveckling, förvaltning och samordning av länets olika in.. Klicka för att visa hela beskrivningentressen inom många områden. Det vi gör skapar samhällsnytta, och vi ser till att nationella mål och beslut får genomslag i länet. Vi har stor kunskap och många specialister. Vi kan och förstår Norrbottens olika intressen. Med vår bredd och sakkunskap kan vi göra samlade bedömningar för Norrbottens bästa. Tillsammans gör vi skillnad genom att bidra till en hållbar utveckling.

Som medarbetare på Länsstyrelsen kan vi erbjuda dig:
• meningsfulla och utvecklande arbetsuppgifter
• möjlighet att bidra till samhällsnytta
• kompetenta och engagerade kollegor
• goda utvecklingsmöjligheter och en hållbar arbetsmiljö
• individanpassade anställningsvillkor, möjlighet till distansarbete och hälsofrämjande aktiviteter

Tjänsten är placerad på Landsbygdsenheten. Enhetens arbete bidrar till att utveckla landsbygden i länet, det handlar om såväl strategiskt arbete som hantering av olika stöd och ersättningar. Vi utgör en viktig finansiär för företag och utvecklingsprojekt på landsbygden, med målet att utveckla lönsamma företag, öka livsmedelsproduktionen och bidra till hållbar utveckling på landsbygden. Vi vänder oss främst till företag, organisationer och privatpersoner som verkar inom livsmedelskedjan eller besöksnäringen på landsbygden. Regeringen, Jordbruksverket och andra centrala verk är våra uppdragsgivare. Enheten består idag av drygt 20 personer och ett antal säsongsanställda.

Som medarbetare hos oss är du en del av ett större sammanhang där du får möjlighet att bidra till en hållbar samhällsutveckling både i Norrbotten, nationellt och internationellt.

Om jobbet
Vi söker nu dig som vill arbeta med:
• handläggning av investeringsstöd till jordbruk, yrkesfiskare och andra företag i livsmedelskedjan, i stort sett all hantering sker digitalt.
• Handläggning av avveckling av dödsbofastigheter
• kommunikation med sökanden kring stödärenden.
• muntlig och skriftlig information till stödsökande och andra aktörer genom till exempel möten och informationsträffar.

Du ansvarar för att ditt arbete håller en hög kvalitet och uppfyller de krav som våra uppdragsgivare ställer. Vårt mål är att hålla en god servicenivå gentemot våra kunder. Arbetet håller ett högt tempo och vi jobbar mot tydliga mål och deadlines. Arbetet kommer att utföras till största delen på kontoret. Arbetet är förenat med resor inom tjänsten, främst inom länet. Inriktningen av tjänsten kan komma att förändras över tiden beroende på hur Länsstyrelsens och enhetens uppdrag och arbetssätt förändras.

Om dig

Vi söker dig som har:
• akademisk utbildning, exempelvis agronom eller för tjänsten relevant utbildning eller annan erfarenhet som vi bedömer som likvärdig. 
• erfarenhet av myndighetsarbete och som är förtrogen med statlig förvaltning.
• god förståelse inom företagsekonomisk redovisning.
• god förmåga att kommunicera enkelt och begripligt, såväl muntligt som skriftligt på svenska.
• mycket god datorvana samt goda kunskaper i Microsoft 365.
• körkort för personbil.

Det är en fördel om du har:
• kunskap om modern lantbruksnäring.
• erfarenhet av ärendehandläggning.
• erfarenhet av arbete med jordbruks- eller landsbygdsstöd,

Som person har du lätt för att samarbeta, är noggrann och strukturerad och har förmågan att arbeta målinriktat och under tidspress. Arbetet förutsätter att du är serviceinriktad och har en god social kompetens.  Vidare ska du tycka om att arbeta med administration och utredningsarbete. Du är engagerad, lösningsinriktad och bidrar till att utveckla verksamheten och arbetsrutinerna.

För oss är personliga egenskaper viktiga och vi ser det som en självklarhet att du bidrar positivt till vår arbetsmiljö och arbetsglädje samt agerar utifrån den statliga värdegrunden.

Bra att veta 

Vi använder oss av sex månaders provanställning.

Kallas du till intervju kan du komma att få göra ett arbetsprov.

Eftersom vissa arbeten hos oss ställer krav på säkerhetsprövning kan du innan en anställning komma att få göra en säkerhetsprövning. Den innehåller ett säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll. För vissa arbeten krävs svenskt medborgarskap.  

Om Länsstyrelsen och vårt erbjudande till dig
Länsstyrelsen arbetar för att Norrbotten ska utvecklas. Det gör vi på uppdrag av regeringen och vårt ansvarsområde är brett. Våra uppdrag spänner över hela samhället och hos oss finns allt ifrån biologer och ingenjörer till ekonomer och samhällsvetare.



Vårt jobb är både utmanande och inspirerande. Vi är engagerade kollegor som hjälper och kompletterar varandra. Vi är inkluderande och generösa med vår kunskap och tillsammans gör vi skillnad genom att bidra till en hållbar utveckling.



Som medarbetare på Länsstyrelsen kan vi bland annat erbjuda dig goda utvecklingsmöjligheter, individanpassade anställningsvillkor och hälsofrämjande aktiviteter. Vi har flexibla arbetstider, extra semesterdagar, lediga klämdagar och möjlighet till distansarbete.

Deadline: 2024-03-21

Djurskyddshandläggare

Hos företag: LÄNSSTYRELSEN I VÄSTERBOTTENS LÄN, Landsbygd och regional utveckling

Deadline: 2024-03-04

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

Om arbetsplatsen
Med tanke på att djur ska ha det bra,  samarbete och kommunikation.

Vi söker dig som vill bidra i rollen som djurskyddshandläggare.

Tjänsten är placerad vid Enheten för landsbygd och regionalutveckling. Du kommer att ingå i ett väl fungerande team som består av övriga djurskydds.. Klicka för att visa hela beskrivningenhandläggare, länsveterinärer och jurister på myndigheten.

Som statligt anställd hos Länsstyrelsen erbjuder vi särskilda förmåner kring friskvård, föräldralön, pension etc. Läs gärna mer https://www.lansstyrelsen.se/vasterbotten/om-oss/jobba-hos-oss.html. 

Arbetsuppgifter
Som handläggare inom djurskydd och veterinär folkhälsa kommer du huvudsakligen att arbeta med djurskyddskontroller. Du kommer även att hantera tillståndsprövningar för vissa typer av djurverksamheter och ärenden föranledda av lagen om tillsyn av hundar och katter.

Vanligt förekommande arbetsuppgifter:

- Hantera arbete med djurskyddskontroller
- Hantera tillståndsprövningar för vissa typer av djurverksamheter och ärenden föranledda av lagen om tillsyn av hundar och katter.

Kvalifikationer
Vi söker dig som:

- Har examen inom miljö- och hälsoskyddsinspektör, djurskyddsutbildad, etolog, agronom, eller har annan likvärdig akademisk utbildning
- Har vana av djur samt kunskap om djurskyddslagstiftningen är ett krav
- Har B-körkort.

Vi ser det som meriterande om du även har:

- Branscherfarenhet- särskilt erfarenhet av jordbruk och kunskap om hållning av lantbrukets djur samt erfarenhet av arbete med lagen om tillsyn av hundar och katter.

Vi söker dig som har god kännedom om den statliga värdegrunden. Du är noggrann, stabil och välorganiserad. Du är bra på att arbeta självständigt samtidigt som har lätt för att samarbeta i grupp. Du behöver vara bra på att kommunicera med människor och ha lätt för att samarbeta och uttrycka dig väl i tal och skrift

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Villkor
Den ena tjänsten är ett vikariat på 9 månader och den andra tjänsten är 4-6 månader.

Om Länsstyrelsen Västerbotten

Länsstyrelsen Västerbotten är en kunskapsmyndighet. Genom helhetsperspektiv med engagemang för samverkan och den enskilda invånaren gör vi hållbar utveckling möjlig i hela länet. Vi utgår från Västerbotten och tar avstamp i allt som händer, både inom länets gränser och utanför. För oss är det lika naturligt att samarbeta med offentliga aktörer som andra statliga myndigheter, regioner och kommuner som näringsliv och civilsamhälle.



Hos oss jobbar cirka 300 medarbetare i ett 80-tal olika yrkesroller. Våra specialistkompetenser finns inom en bredd av områden som är viktiga byggstenar för att vårt samhälle ska fungera för alla invånare och för ekologisk, ekonomisk och social utveckling.



Länsstyrelsen är regional krishanterings- och totalförsvarsmyndighet och du kan i händelse av samhällskris eller krig få arbeta med andra uppgifter än de du anställts för.



När du skickar in din ansökan blir den en offentlig handling.



Så här behandlar vi dina personuppgifter: www.lansstyrelsen.se/dataskydd



Vid denna rekrytering har vi redan valt annonskanaler.

Deadline: 2024-03-04

Fyrklövern ekonomi och juridik AB - Linköping

Kontorschef med glädje och engagemang

Hos företag: Fyrklövern ekonomi och juridik AB - Linköping

Deadline: 2024-03-24

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

Välkommen till Fyrklövern ekonomi och juridik! Vi är glada ekonomer och jordnära jurister som med glädje, engagemang och lärande hjälper människor att starta och driva lönsamma företag på bästa sätt.
I Linköping är vi ett glatt gäng om sju ekonomer som med våra blandade kompetenser stöttar ägarledd.. Klicka för att visa hela beskrivningena företag. Är du en jordnära ledare med en naturlig förmåga att skapa de bästa förutsättningarna för att andra ska lyckas? Vill du vara med och driva vår tillväxtresa i Östergötland? Då kan det vara dig vi söker till vårt växande team i Linköping!
Om tjänsten
Tjänsten innebär att du har personal- och resultatansvar för kontoret. Du ansvarar för att skapa förutsättningar för en god arbetsmiljö med bra samarbete och som en effekt av det infria lönsamhetsmålet för kontoret. Du arbetar strategiskt för att vidareutveckla kontoret i enighet med den affärsplan som finns. Du ingår i gruppen av kontorschefer som har ett nära samarbete för att nå våra uppsatta mål. Hos oss finns möjligheten att vara med och driva utvecklingen i ett växande företag.
Utöver rollen som kontorschef arbetar du inom något av våra tjänsteområden ekonomi & rådgivning, juridik eller lön.
Vem är du?
Du arbetar idag inom något av våra tjänsteområden. Du har tidigare arbetat som, eller är idag, ledare och håller med oss om att ett bra ledarskap motiverar och skapar trygghet. Du är lyhörd inför gruppen och individens behov och har ett tydligt medarbetarfokus. Du är nyfiken på dina medarbetares potential och utvecklar kontinuerligt ditt ledarskap för att möta det. Om du har erfarenhet av de gröna näringarna och ägarledda företag är det meriterande.
Vi vill stärka vårt varumärke och hjälpa fler kunder i Östergötland så om du har ett upparbetat kontaktnät och trivs i en nätverkande roll är det fördelaktigt.
Ditt självledarskap är gott och du skapar den struktur som krävs för att lyckas både i rollen som konsult och ledare. Du har alltid kundens bästa för ögonen och skapar framgång i våra uppdrag genom att skapa rätt förutsättningar för våra medarbetare.
Du känner igen dig i ledorden från vår ledarskapsfilosofi – modig, inspirerande, närvarande och tydlig.
För att trivas på Fyrklövern bör du vara positiv, glad, lösningsorienterad och ha en stor portion sunt förnuft. Du trivs i kommunikationen med andra runt dig och tar gärna in nya kunskaper och andras synpunkter. Är du jordnära och prestigelös kommer du trivas med dina nya kollegor. Med ditt ansvarstagande och drivna sätt, viljan att gå i mål inom satt tidsram samt nyfikenheten att ta dig an utmaningar kommer du att känna igen dig i arbetsmiljön.
Utifrån ditt genuina intresse för arbetet är du alltid mån om att skapa förtroendefulla och långsiktiga relationer till dina medarbetare och våra kunder. Fyrklövern tror på mjuka värden och lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Du behärskar svenska flytande i tal och skrift samt ser dig själv som en god användare av olika IT-system. Då tjänsten kan innebära resor till våra andra kontor, till kunder och till samarbetspartners behöver du ha körkort och tillgång till bil.
Vi är nyfikna på att höra mer om din bakgrund!
Vilka är vi?
Vi är glada ekonomer och jordnära jurister som tror på långvariga relationer till våra kunder, ett personligt engagemang och en bra och lättsam atmosfär på jobbet.
Hos oss är tillväxten snabb och förändringstakten hög. Fyrklövern finns idag på elva orter och har ca 100 anställda. Våra kunder är ägarledda företag och många är verksamma inom de gröna näringarna.
För oss är ledarskapet viktigt. Vi förstår att rätt förutsättningar och en bra arbetsmiljö är grunden till ett bra utfört arbete. Därför satsar vi på våra ledare.
Fyrklövern står för en värdegrund baserad på Glädje, Engagemang och Lärande (GEL). Vi har kul på jobbet och skratt är en del av vår vardag. Vi känner glädje inför varandra, våra kunder och den yrkesroll vi har. Vi visar stort engagemang för våra kunders verksamheter och kollegornas uppdrag. Vi har skapat en prestigelös miljö där vi lyfter fram och tar oss tid för lärandet. Vi lär oss av varandra och vi lär oss av våra kunder. Lärandet sätter grunden för medarbetarnas egen önskan och strävan att utveckla sin yrkesroll. Att rekrytera personer med rätt inställning till sitt arbete är A och O för oss! Vi tror på balans i livet, det ska finnas plats för både arbete och fritid.
Ort: Linköping (Vreta Kloster)
Sista ansökningsdag:
Urval och intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan till jobba@4klovern.se. Tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt dock senast den 24 mars.
Skicka din ansökan till:
jobba@4klovern.se
Märk ansökan med ”Kontorschef Linköping”
För frågor om tjänsten kontakta vice VD Sofie Hassona, 072-050 20 64
mail: sofie.hassona@4klovern.se
Vi undanber oss kontakt från rekryteringsföretag.
Sökord: Redovisningskonsult redovisningsekonom lönekonsult HRkonsult HR-konsult jurist affärsjurist skatterätt redovisning löneexpert ekonom agronom lantmästare familjerätt rådgivning företagsrådgivare

Deadline: 2024-03-24

Hitta agronom jobb i Sveriges alla län


All information om lediga jobb hämtas i realtid från Arbetsförmedlingen

Informationen på denna sida uppdaterades 2024-02-27